Gå til innhold

100-åring på isolat, uverdig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
On 3/29/2020 at 11:53 PM, AnonymBruker said:

Vil trolig ikke leve så mye lenger uansett, og skal nå forhindres fra å treffe barn, barnebarn og oldebarn trolig resten av livet. Bursdagen ble avlyst.

Er dette fornuftig?

Anonymkode: b72c6...70c

Veldig fornuftig. Du mener vel å spørre om det er barmhjertigh. 

Anonymkode: b623d...25e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 3/30/2020 at 9:12 AM, AnonymBruker said:

Det er jo bare for denne familien å ta henne hjem. 

Grunnen til at du og dere ikke får besøke på et hjem er at dere kan smitte henne, og så smitter hun personalet, go så smitter de naboen til besta og så dør de.

Mulig det er helt ok at damen på 100 dør. Men dere må få signaturen til alle de andre på hjemmet også. Der de bekrefter at døden er ok for dem også. Fordi besta får besøk av sine. Altså dør de andre med null i retur. 

Spør deg selv: vilel du dødd fordi naboen skulle få besøk? Kanskje ikke? Ok. Da besøker du ikke besta.

Alternativt tar du henne med hjem og familien står for all pleie livet ut. Det er helt innafor.

Anonymkode: e6f45...164

Ikke sant. Godt svar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/29/2020 at 11:56 PM, AnonymBruker said:

Ja synes det er uverdig. Jeg hadde tatt risikoen med smitte for å få sett mine besteforeldre. 

Anonymkode: 82576...738

Hva om du smitter andre eller om du ender med å trenge legehjelp fra et helsevesen som allerede er sterkt overbelastet. Det at du blir smittet går jo utover andre enn kun deg selv. Skjønner godt at du hadde ønsket å truffet besteforeldrene dine,  lovene og retningslinjene må også balansere hensynet til fellesskapet. 

Har selv en mor som er på sykehjem hvor det er besøksforbud. Jeg hadde bestilt togbillett(før hun havnet på sykehjem) og hadde selvsagt lyst til å møte henne, men det får jeg ikke lov til nå. Synd for både meg og mamma, men jeg skjønner jo  at jeg må ta hensyn til at det er andre enn kun meg og mamma det kan gå utover om jeg hadde besøkt henne på sykehjemmet. 

Så får man heller bruke denne Koronaen som en påminnelse om at både en selv og ens familie og venner har begrenset tid på denne jord og man bør prøve å få vist kjærligheten til ens familiemedlemmer og venner mens det faktisk er mulig. 

Anonymkode: 4f00a...719

AnonymBruker
Skrevet
On 3/30/2020 at 9:07 AM, AnonymBruker said:

Er ikke helt sånn det funger alltid dessverre.  Ikke alle man klarer å gi tilstrekkelig smertelindring, kommer an på hva pasienter tåler 

Anonymkode: e12eb...e11

Da kan man legges i kunstig koma. 

Anonymkode: 40521...75a

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du egentlig om det. En olding med galopperende covid19 vil få sa mye palleativ behandling at vedkommende ikke har formening om det lever eller ikke. 

Nei, det stemmer dessverre ikke. Hva jeg vet om det? Artikler om hvor smertefullt og angstfylt en koronadød er. 

Anonymkode: 86bc5...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Tenk på det slik.
Hun kan smitte familien sin som kan bli alvorlige syke og dør, eller de smitter noen og de dør. Eller hun smitter noen på sykehjemmet hun bor i, eller helsepersonell som skal ta seg av henne og de smitter andre på jobben og i familien sin. 

Isolasjon handler ikke bare om den som er i isolasjon, men alt rundt dem også. 

Anonymkode: dc697...c39

AnonymBruker
Skrevet

Mange eldre dør av hjertesvikt, det er desverre litt samme prossessen, med vannfylte lunger og åndenød😪 et utopi at man sovner inn, det gjør de ferreste. Man trenger store mengder smertestillende og beroligende på slutten for å lindre plagene, så corona er ikke i særstilling desverre😥

Anonymkode: 2b0fd...a9e

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du egentlig om det. En olding med galopperende covid19 vil få sa mye palleativ behandling at vedkommende ikke har formening om det lever eller ikke. 

Ingen eldre på sykehus/sykehjem i Norge som dør en grusom død nei,  det er veldig fredelig.  Har pleiet sikkert 100 preterminale eldre.  Aldri vært vitne til noen dødskamp. 

Anonymkode: 79f0e...6fc

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen eldre på sykehus/sykehjem i Norge som dør en grusom død nei,  det er veldig fredelig.  Har pleiet sikkert 100 preterminale eldre.  Aldri vært vitne til noen dødskamp. 

Anonymkode: 79f0e...6fc

De jeg kjenner av eldre som har dødd har alle hatt store lidelser i ukene før helt mot slutten. Det samme gjaldt ei ung jente som døde av kreft som oppdatere oss skriftlig. Hun hadde grusomme nervesmerter i lang tid og det tok tid før hun fikk smertepumpe. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det stemmer dessverre ikke. Hva jeg vet om det? Artikler om hvor smertefullt og angstfylt en koronadød er. 

Jeg blir målløs. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange eldre dør av hjertesvikt, det er desverre litt samme prossessen, med vannfylte lunger og åndenød😪 et utopi at man sovner inn, det gjør de ferreste. Man trenger store mengder smertestillende og beroligende på slutten for å lindre plagene, så corona er ikke i særstilling desverre😥

Anonymkode: 2b0fd...a9e

Det er nettopp det som er poenget , corona er ikke i en særstilling, hvor terpes det side opp og ned om den grusomme corona døden. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir målløs. 

..? Javel? Det har jo stått flere artikler om det, bl.a at koronapasienter ikke responderer så bra på smertestillende.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp det som er poenget , corona er ikke i en særstilling, hvor terpes det side opp og ned om den grusomme corona døden. 

Det er vel ingen som mener korona er i særstilling, men det er ikke en død vi ønsker for være kjære, så da unngår vi heller de vi er glad i. Jeg unngår pappa og morfar som er i risikogruppen 🙏🏻❤️ 

• Opprett ny...