Gå til innhold

Jeg gir snart opp dating

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Det er sikkert startet 100 tråder om dette allerede, må bare få ut litt frustrasjon. 

Jeg gir snart opp dating. Jeg aner virkelig ikke hva jeg gjør feil, men noe er tydeligvis feil eller galt med meg. Jeg er åpen, stiller spørsmål, har ingen problem med å holde en samtale i gang, nydusjet, rene klær, kler meg fint og etter hva vi skal og er høflig. Ellers er jeg blid, jordnær, smilende og positivt.

Har lederjobb og eier leilighet - dersom det betyr noe. 

Allikevel sitter jeg her... Alene... 

Kan noen komme ned noen spørsmål eller noe slik at jeg kan prøve å forstå hva som er galt med meg? Jeg famler bare i blinde føler jeg. 

Ts

Anonymkode: 69cc6...4b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Det er sikkert startet 100 tråder om dette allerede, må bare få ut litt frustrasjon. 

Jeg gir snart opp dating. Jeg aner virkelig ikke hva jeg gjør feil, men noe er tydeligvis feil eller galt med meg. Jeg er åpen, stiller spørsmål, har ingen problem med å holde en samtale i gang, nydusjet, rene klær, kler meg fint og etter hva vi skal og er høflig. Ellers er jeg blid, jordnær, smilende og positivt.

Har lederjobb og eier leilighet - dersom det betyr noe. 

Allikevel sitter jeg her... Alene... 

Kan noen komme ned noen spørsmål eller noe slik at jeg kan prøve å forstå hva som er galt med meg? Jeg famler bare i blinde føler jeg. 

Ts

Prøv å slapp av litt, du treffer nok den riktige personen for deg etterhvert. Personlig er jeg ikke på noen datingsider, blir bedt ut med jevne mellomrom av menn jeg kommer i prat med på mer dagligdags måte, men går bare på date om jeg virkelig liker personen og da uten noen forventninger, bare tar det som det kommer. Kanskje et tips å ta en pause fra nettdating, da jeg regner med at det er det du holder på med. 

Anonymkode: f5b7c...105

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å slapp av litt, du treffer nok den riktige personen for deg etterhvert. Personlig er jeg ikke på noen datingsider, blir bedt ut med jevne mellomrom av menn jeg kommer i prat med på mer dagligdags måte, men går bare på date om jeg virkelig liker personen og da uten noen forventninger, bare tar det som det kommer. Kanskje et tips å ta en pause fra nettdating, da jeg regner med at det er det du holder på med. 

Stemmer at det er via nett jeg refererer til nå. Føler bare det er vanskelig å møte noen i "virkeligheten" så jeg, som så mange andre, har tatt i bruk nettdating. Føler det er helt håpløst. 

Skulle ønske jeg møtte noen utenom nett, absolutt. 

Ikke en dum idé å legge bort nettdating en stund. Kan være godt for den mentale helsen min. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Det beste rådet som bruker å dukke opp, er å spørre de ordentlig gode vennene du ev har,  om de kan fortelle deg hvordan du framstår.  Og be om en ærlig tilbakemelding fra dates, med forsikring om at du kun er ute etter å oppnå selvinnsikt, og ikke ber om mer fra dem. 

Anonymkode: e1f83...713

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det beste rådet som bruker å dukke opp, er å spørre de ordentlig gode vennene du ev har,  om de kan fortelle deg hvordan du framstår.  Og be om en ærlig tilbakemelding fra dates, med forsikring om at du kun er ute etter å oppnå selvinnsikt, og ikke ber om mer fra dem. 

Dette. Men hvis TS er mann bør han spørre venninner. Er TS kvinne bør hun spørre menn. 

Anonymkode: b4b1a...3bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer at det er via nett jeg refererer til nå. Føler bare det er vanskelig å møte noen i "virkeligheten" så jeg, som så mange andre, har tatt i bruk nettdating. Føler det er helt håpløst. 

Skulle ønske jeg møtte noen utenom nett, absolutt. 

Ikke en dum idé å legge bort nettdating en stund. Kan være godt for den mentale helsen min. 

Ts 

Tror det er veldig lett å bli opphengt om man overtenker for mye og er for mye på nettedatingsider. Kanskje ikke tenke for mye på å møte noen heller, ha en litt mer avventende innstilling. Tror mange dater mye, fordi de vil være med noen, altså at denne noen er bedre enn ingen. Treffer du plutselig en dag på noen du liker der ute(butikken, på gåtur, treningssenter, hvorsomhelst), så ta en sjangs og si hei da vel. Snart er det sommer og forhåpentligvis mindre corona og mer frihet, kanskje snubler du over den rette personen da. Lykke til klem ❤️

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slappe av? Ja hvor mye skal man slappe av når det aldri skjer noe. Man må faktisk gjøre en innsats for at det skal skje noe på den fronten også. Noen av oss må bruke disse sidene, da vi aldri blir sjekket opp ute av menn eller blir aldri bedt med på date i virkeligheten. Har heller aldri blitt bedt på date av noen jeg liker. Kun de jeg aldri ville ha. Husk at ikke alle draget sånn som deg, som får menn til å løpe etter deg som en bikkje på gata og butikken. Eller vent, det er en del damer og menn som får seg partner servert på sølvfat, enda de ikke ser så bra ut selv eller har den beste personligheten. Mens andre finner aldri riktige personer. Og ja det finnes flere riktige personer, men noe er feil når alle brudda var dårlige og de bare vil glemme deg og du aldri blir nevnt som sexpartner eller kjærest til nye partnere osv.

Anonymkode: 0b787...700

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er veldig lett å bli opphengt om man overtenker for mye og er for mye på nettedatingsider. Kanskje ikke tenke for mye på å møte noen heller, ha en litt mer avventende innstilling. Tror mange dater mye, fordi de vil være med noen, altså at denne noen er bedre enn ingen. Treffer du plutselig en dag på noen du liker der ute(butikken, på gåtur, treningssenter, hvorsomhelst), så ta en sjangs og si hei da vel. Snart er det sommer og forhåpentligvis mindre corona og mer frihet, kanskje snubler du over den rette personen da. Lykke til klem ❤️

Alt dette kjatet om den rette. Ingen er sammen med den rette osv, folk forandrer seg under livet uansett. Men det er normalt å klare å ha langvarige forhold med noen i løpet av livet, eller flere. Det handler bare om den gnisten, kjemien og tiltrekningen og at man trives i samme selskap. Når man ikke har hatt noen lange forhold, så er det noe feil der som man ikke klarer av en eller annen grunn å skape med et annet menneske🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel hatt en mistanke ved et par anledninger at de jeg har møtt ikke har vært helt ærlige om egne intensjoner - hverken overfor seg selv eller meg. De har visst at jeg ikke var ute etter uforpliktende, så var det dét de i grunn var ute etter uten at de var helt ærlige med hverken seg selv eller meg. Ett par av dem ønsket å avslutte når de skjønte at jeg ikke kom til å ligge med dem på første eller andre date. To har innrømt at det skyldtes personlige problemer. To andre har innrømt i etterkant at de sa til meg først at de ønsket å bli bedre kjent mtp å kunne etablere noe seriøst. Det de egentlig var ute etter var kun sex - kom det frem. En innrømte at han ikke var ferdig med det siste forholdet, tre bare sluttet å svare på meldinger. To har sagt at de følte ikke at vi hadde kjemi. Det er det jeg kommer på nå. Lurer jo på hva jeg kunne ha gjort annerledes her...

Har prøvd å spørre / få en forklaring der avslutningen har skjedd i en samtale. De som bare sluttet å svare har det naturligvis nok vært vanskelig å få svar fra. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Takk❤

Ja, tror nok jeg skal prøve å legge fra meg nettdatingen for en periode. Det kan nok hjelpe på å fange opp det som skjer i virkeligheten. Det tynges mentalt når man prøver og prøver via nett og det blir synlig at selvtilliten bare synker og synker jo mer man strever.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette kjatet om den rette. Ingen er sammen med den rette osv, folk forandrer seg under livet uansett. Men det er normalt å klare å ha langvarige forhold med noen i løpet av livet, eller flere. Det handler bare om den gnisten, kjemien og tiltrekningen og at man trives i samme selskap. Når man ikke har hatt noen lange forhold, så er det noe feil der som man ikke klarer av en eller annen grunn å skape med et annet menneske🤔

Takk for svar! 

Jeg har hatt flere lange forhold, så føler ikke jeg har problemer med å skape forhold til et annet menneske. Men, jeg føler jeg må ta en kraftig analyse av meg selv nå. 

Ts 

Skrevet

løsningen er enkel. hvis du er kvinne, bare vær pen. hvis du er mann... vel jeg vet ikke hva du kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Cya89 skrev:

løsningen er enkel. hvis du er kvinne, bare vær pen. hvis du er mann... vel jeg vet ikke hva du kan gjøre. 

Har fått høre fra flere av de jeg har møtt at jeg har et pent utseende... For å virke mindre "skummel" har jeg blant annet flere ganger latt være å nevne i begynnelsen at jeg er leder. Jeg har delt stilling, er leder og i kundeleveranser.  Tviler på at det har noe å si da, men noe måtte jeg jo prøve. 

Er kvinne forresten. Tror ikke jeg har nevnt det tidligere. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forventer så mange at dating skal være så lett? Det er det ikke! Du må bare fortsette å date til du møter en alt klaffer med, og ikke ta det så personlig de du ikke klaffer med. Går du på 100 dates ja da kan du begynne å klage,  men ikke etter å ha møtt bare 10 eller 20

Anonymkode: bfac4...e1d

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått høre fra flere av de jeg har møtt at jeg har et pent utseende... For å virke mindre "skummel" har jeg blant annet flere ganger latt være å nevne i begynnelsen at jeg er leder. Jeg har delt stilling, er leder og i kundeleveranser.  Tviler på at det har noe å si da, men noe måtte jeg jo prøve. 

Ts 

Vel vi kan ha et forhold anytime. Jeg har vært på tinder i 2mnd og ikke ett eneste svar fra mine matcher. Jeg ser bedre ut enn min nabo men han får besøk av damer fordi han har mange venner. Dette er tilbakestående. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Jeg har også vært i lederstilling, noe enkelte menn av kunne finne litt skummelt. Å være både vakker og vellykket i arbeidslivet som kvinne kan virke skummelt på enkelte menn. Men treffer du riktig person, så ser han det bare som en fordel. Det finnes menn som setter pris på en dame som vil komme seg opp og frem i yrkeslivet også. Selv har jeg et langt ekteskap bak meg, vi vokste fra hverandre, men har var rett person for meg da jeg traff han. Nå bare tar jeg det litt rolig og tenker at rett person for meg i denne tiden av livet mitt, nok vil dukke opp etterhvert. Jeg synes ikke du skal legge skjul på hvem du er, du vil jo at han skal like deg for den du er. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det feiler deg noe som helst😊 Sikkert mange som har kommet med mitt tips også, men det går ut på å ta en pause i datingen! Jeg tror du prøver for hardt? Nå kjenner ikke jeg deg som person da, men en annen løsning er å slappe helt av, koble ut all dating, plutselig sier det pang!

Kan sammenlignes med å fiske i ei lakselv: man kan stå på en plass å fiske uavbrutt døgnet rundt uten å kjenne et eneste napp... men legger du inn pauser så hogger han til på de første kastene. Kanskje dårlig sammenligning da men du skjønner sikkert hva jeg mener?

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Noen av oss må bruke disse sidene, da vi aldri blir sjekket opp ute av menn eller blir aldri bedt med på date i virkeligheten. Har heller aldri blitt bedt på date av noen jeg liker. Kun de jeg aldri ville ha.

Det er provoserende for menn å lese slik som dette... Du blir aldri sjekka opp? Hvor mange menn blir sjekka opp tror du da?

Og du har til og med noen som vil ha deg på nettdating, de er bare ikke kjekke nok. Du har jo ingenting å klage over

Anonymkode: 13ff5...d55

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg har lest noen artikler om kvinner i gode stillinger som helst vil ha menn i tilsvarende stillinger eller bedre. Det reduserer jo utvalget av menn som er aktuelle betraktelig. Nå vet ikke jeg om det er tilfelle for deg ts, men det er altså ikke et uvanlig fenomen.

Jeg tror også at dersom man har en hard lederstil med tanke på kommunikasjon o.l, er det noe man burde holde på jobben. Med mindre man vil tiltrekke menn som er noe underdanige, så tror ikke jeg det vil fungere særlig bra i datingsammenheng.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forventer så mange at dating skal være så lett? Det er det ikke! Du må bare fortsette å date til du møter en alt klaffer med, og ikke ta det så personlig de du ikke klaffer med. Går du på 100 dates ja da kan du begynne å klage,  men ikke etter å ha møtt bare 10 eller 20

Anonymkode: bfac4...e1d

Takk for et ærlig svar😊

Jeg hadde vel aldri trodd at dating skulle være enkelt, men heller ikke så "merkelig" som dette. Noen slutter bare å svare, noen er uærlige om hva de ønsker, andre forteller halve sannheter osv. Når jeg møtte min siste eks så gikk det veldig smidig. Jeg føler jeg bare strever nå. Er det 100 jeg må date for å møte han ene rette, så er det dét som må til. Kjenner det er mentalt krevende, så får ta det steg for steg. 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...