AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #1 Del Skrevet 29. mars 2020 Hallo. Som følge av stengt klatrehall har dette blitt en gylden mulighet for meg å trene bein og overkropp hver for seg. Har gjort det sporadisk før, men har ikke hatt en ordentlig rutine på det før en tid corona kom. Trener bein en dag, overkropp dagen etter. Innimellom har jeg enkelte dager med en skitur, og går en gåtur hver dag. Bein: 3-4 sett knebøy med 15 repetisjoner. Hvis jeg bare har 3 sett, tar jeg 20 repetisjoner på siste. Kettlebell på 20 kg. 3-4 sett med markløft, 15 repetisjoner. Hvis 3 sett, så 20 repetisjoner på siste. Kettlebell på 20 kg. 3-4 sett hip trust, 15 repetisjoner. Samme som ovennevnte hvis 3 sett. Kettlebell 20 kg. 3-4 sett utfall med annenhvert bein samtidig, 20 repetisjoner. Hvis 3 sett, 30 repetisjoner på siste. Kettlebell 8 kg. 3-4 sett trikk med hard motstand under knærne mens jeg går side til side, 20 repetisjoner. Kettlebellsving 3-4 sett, 15 repetisjoner. Kettlebell 8 kg. 3-4 repetisjoner legghev, ett ben av gangen. 20 repetisjoner, noen ganger mer, andre mindre. Overkropp: 3 repetisjoner med pullups. Starter med 10, etter det går det nedover for hvert sett. Når jeg har tatt dette, tar jeg 3 sett med strikk under beina. 3 repetisjoner med chins. Her er jeg litt sterkere og starter med 13 før det gradvis går nedover etter hvert sett. Etter dette 3 sett med strikk under beina. 3 sett med armene mot hverandre, vet ikke hva det heter. På denne delen pleier jeg å være sliten så resultatet varierer en del. 5 repetisjoner hvor jeg henger så lenge jeg klarer etter fingertuppene. Skuldrene er aktive, altså at jeg holder de litt fra hodet. Hva tenker dere om denne rutinen? Er det noe jeg kan tilføre eller fjerne? Er spennende med styrketrening, men merker jeg ikke vet hvilke øvelser som er mest effektiv. Målet er jo å forbli en like god klatrer som jeg var da hallen stengte. Anonymkode: 05eac...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå