AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #41 Skrevet 30. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg synes jeg ser det for meg; "Politiet hentet ned folk fra hytte i skogen" haha, som om det noen gang skjer ... Bot og rulleblad du liksom. Anonymkode: 5dc41...b96 https://www.nrk.no/vestland/budde-pa-hytta-_-no-kan-dei-matte-punge-ut-1.14964962 Anonymkode: beae4...5d8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #42 Skrevet 30. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg synes jeg ser det for meg; "Politiet hentet ned folk fra hytte i skogen" haha, som om det noen gang skjer ... Bot og rulleblad du liksom. Anonymkode: 5dc41...b96 Jeg tror det er bot, ikke forenklet forelegg, man får. Så det havner på rullebladet, ja. Anonymkode: e2a18...956
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #43 Skrevet 30. mars 2020 Telttur går under fritidsreise. Anonymkode: 7ae9b...24a
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #44 Skrevet 30. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Allikevel er det ulovlig. Enkelte folk altså... 🙄 Anonymkode: b25b5...3c0 Men er jo ikke enkelte folk. Loven skulle gått på sykehuskretsen, ikke kommune. Tilhører du Kalnes Sykehus kan du dra på besøk og eventuelt overnatte i kommuner som tilfaller Kalnes sykehus. Da er jo loven forståelig og folk ville ikke blitt sure. Jeg er heldig siden jeg har hytte på 4 hjul og i følge Høie selv kan jeg dra i samme kommune med den.Også andre kommuner da Mæland sa jeg kunne besøke familer i andre fylker, også i disse tider. Da slipper vi jo hotell Anonymkode: 09101...154
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #45 Skrevet 30. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Men er jo ikke enkelte folk. Loven skulle gått på sykehuskretsen, ikke kommune. Tilhører du Kalnes Sykehus kan du dra på besøk og eventuelt overnatte i kommuner som tilfaller Kalnes sykehus. Da er jo loven forståelig og folk ville ikke blitt sure. Jeg er heldig siden jeg har hytte på 4 hjul og i følge Høie selv kan jeg dra i samme kommune med den.Også andre kommuner da Mæland sa jeg kunne besøke familer i andre fylker, også i disse tider. Da slipper vi jo hotell Anonymkode: 09101...154 Men formålet er jo ikke å skjerme sykehuskretsen, det er å skjerme KOMMUNEN. Nytter ikke for en Hammerfestværing å dra på hyttetur til Kautokeino og insistere på at det er samme sykehuskrets som Hammerfest, får du problemer er det det lokale hjelpeapparatet å Kautokeino som må trå til. Anonymkode: cb490...acf
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #46 Skrevet 30. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men formålet er jo ikke å skjerme sykehuskretsen, det er å skjerme KOMMUNEN. Nytter ikke for en Hammerfestværing å dra på hyttetur til Kautokeino og insistere på at det er samme sykehuskrets som Hammerfest, får du problemer er det det lokale hjelpeapparatet å Kautokeino som må trå til. Anonymkode: cb490...acf Nei, sykehusene er det ci skal skerme, kommunene har lite med akutte skader og sykehusinnleggelse å gjøre. Hjelpeapperater som røde kors er sjeldent i buk når det kommer til å hente koronasyke mennesker i eget hus. Så er belastningen på sykehusene de er bekymret for. Ikke kommunene. Fadtlegene har lite med de utenbyesfra. Anonymkode: 09101...154
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #47 Skrevet 30. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, sykehusene er det ci skal skerme, kommunene har lite med akutte skader og sykehusinnleggelse å gjøre. Hjelpeapperater som røde kors er sjeldent i buk når det kommer til å hente koronasyke mennesker i eget hus. Så er belastningen på sykehusene de er bekymret for. Ikke kommunene. Fadtlegene har lite med de utenbyesfra. Anonymkode: 09101...154 Nei det handler om å beskytte kommunen og helsetjenestene og de de en forutsigbar befolkningstørrelse å planlegge for. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/innforer-hytteforbud/id2694262/ Sykehus er ikke nevnt. Anonymkode: cb490...acf
Gjest Lasox Skrevet 30. mars 2020 #48 Skrevet 30. mars 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett noe om telting. Lurte på om det er lov å overnatte i annen kommune i et telt? Anonymkode: cc3a4...600 Det trenger vel ikke mye kunnskaper for å forstå hvorfor det er lagt inn strenge restriksjoner på hytter?
Fremhevede innlegg