AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #21 Skrevet 29. mars 2020 Kommunen min og de omkringliggende har presisert at likestilt med hytte er campingvogn, bobil, båt.... Kollegaer jeg jobber med, som har hytte i nabokommunene, har fått sms fra hyttekommunen sin om at de ikke har lov å overnatte på hytta, eneste er å dra dit for kortvarig, nødvendig tilsyn (måke snø av tak, sjekke at vær og vind ikke har ødelagt noe). Dette gjelder til tross for at både bokommune og hyttekommunen sogner til samme sykehus. Anonymkode: bed2d...84e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #22 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett noe om telting. Lurte på om det er lov å overnatte i annen kommune i et telt? Anonymkode: cc3a4...600 Poengetber jo at man skal holde seg i nærheten der du hører hjemme. Bor du i Lillestrøm og teltet i Østmarka går bra. Da er du jo nære der du hører hjemme . Men Trysil har ikke beredskap for deg. Skjønner? Anonymkode: 25816...e5b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #23 Skrevet 29. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjørte forbi campingplassen på sanngrund i går der var det folk i campingbiler og unger som lekte så det må jo være innafor. Folk reiser jo til foreldre og slektninger utenbys på overnatting bare ikke i hytta du har lov virker det som Anonymkode: 646c4...630 Jeg prøvde å søke på det med campingplasser. Finner ikke helt ut av det, men det virker som det er den enkelte kommune som tar vedtak eter smittevernloven om stenging av campingplasser. Forbudet i forholdt til hytter er et nasjonalt forbud er det ikke? Da syntes jeg det er rart at stenging av campingplasser er noe den enkelte kommune tar vedtak om. Campingplasser er da mye mer smittefarlig enn et hyttefelt. https://www.skien.kommune.no/aktuelt/stenger-campingplasser-og-gjestehavner/ https://www.budstikka.no/koronavirus/stenger-campingplasser-og-havner-umiddelbart/575826!/ https://www.fosna-folket.no/nyheter/2020/03/27/Løpende-vurdering-av-stenging-av-gjestehavner-og-campingplasser-21461939.ece Anonymkode: 6c250...6ff
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #24 Skrevet 29. mars 2020 Om dette drar ut, kommer nok regler om campingplasser og båtliv også, tipper jeg. Anonymkode: 69e4a...897 3
Gjest Blondie65 Skrevet 29. mars 2020 #25 Skrevet 29. mars 2020 4 minutter siden, Albbas skrev: Ikke meg du spør men: https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2020-03-15-294 Forskriften der dette forbudet står, se paragraf 5. Intensjonen med loven er å beskytte hyttekommuner. Hvis mange nok omgår loven, eller "campingkommuner" også opplever et problem blir nok forskriften endret igjen. Men folk flest har kanskje ikke like stor lyst til bo i spikertelt nå som på hytta, så foreløpig har det ikke vært et problem. Oi, her har de vært for snever. Så da betyr det at hvis man LEIER en hytte i en annen kommune så er det også greit? Altså: alle som har LEID påskehytte kan fint dra? Da foreslår jeg at Nilsen leier Hansen sin hytte og omvendt ... Denne må de nok endre raskt ja.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #26 Skrevet 29. mars 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja det er lov! Anonymkode: 5dc41...b96 Formelt sett er det lov, men jeg ville ikke tatt sjansen på å bli syk et annet sted enn i hjemkommunen nå (og knapt nok det). Å bli nedprioritert når du trenger hjelp, kan sikkert være ganske kjipt. Anonymkode: e2a18...956 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #27 Skrevet 29. mars 2020 3 minutter siden, Blondie65 skrev: Denne må de nok endre raskt ja. De burde vel heller bruke tiden sin på noe mer presserende. Pr i dag tror jeg ikke det er noe overveldende antall som bryter eller omgår reglene. Lite grunn til å bruke tid på det når det ikke er et reelt problem. Anonymkode: 6c250...6ff 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #28 Skrevet 29. mars 2020 Du har åpenbart misforstått dette. Du må se på hensikten med loven, og dersom du finner et smutthull som bryter med hensikten er du ikke smart, du er ekstra dum, og det er pga sånne som deg at vi må lage slike lover til å begynne med, som hadde vært helt unødvendig, dersom folk bare brukte sunn fornuft og sluttet å være så fordømt egoistiske. Loven er ment å bekytte helsevesenet i den aktuelle kommunen. Ved å sove i telt utsetter du helsevesenet for den samme belastningen som ved å sove i hytta. Ergo er dette dumt og frarådes, og fornuftige folk vil peke og le av deg. Forhåpentligvis lar de deg også ligge dersom du brekker beinet mellom bilen og teltet, men desverre er folk for generøse til å la deg smake på konsekvensene av dine egne handlinger. Anonymkode: 3546d...797 6
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #29 Skrevet 29. mars 2020 Det er vel lov å telte i egen kommune. Naboen har sovet i telt hele uken i hagen sin. Håper ikke det er for å slippe unna ungene og konen litt 😅 Anonymkode: a91d5...977 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #30 Skrevet 29. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel lov å telte i egen kommune. Naboen har sovet i telt hele uken i hagen sin. Håper ikke det er for å slippe unna ungene og konen litt 😅 Anonymkode: a91d5...977 Det er fullt lovlig ja😊 Men strabasiøse turer, også innenfor egen kommune, bør man unngå. Anonymkode: beae4...5d8
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #31 Skrevet 29. mars 2020 Har fikset gapahuk i skogholtet bak hytta, utenfor tomta. Overnatter der helt lovlig, og skal være dær, helt lovlig, hele påsken. Nå har det seg slik at selv om hytta ligger i nabokommunen, så har vi samme legevakt, samme lensmannskontor, samme avdelning i røde kors, samme sykehus. Legevakta klager på at det er for lite å gjøre. Sykehuset er nærmere når jeg er på hytta enn hjemme. For meg er hytteforbudet helt fullstendig uforståelig, og det mente ordføreren også, når jeg motte hen på skitur på fjellet her forleden. Anonymkode: 1e1cc...f88 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #32 Skrevet 29. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fikset gapahuk i skogholtet bak hytta, utenfor tomta. Overnatter der helt lovlig, og skal være dær, helt lovlig, hele påsken. Nå har det seg slik at selv om hytta ligger i nabokommunen, så har vi samme legevakt, samme lensmannskontor, samme avdelning i røde kors, samme sykehus. Legevakta klager på at det er for lite å gjøre. Sykehuset er nærmere når jeg er på hytta enn hjemme. For meg er hytteforbudet helt fullstendig uforståelig, og det mente ordføreren også, når jeg motte hen på skitur på fjellet her forleden. Anonymkode: 1e1cc...f88 Oops, skrev gapahuk, men mente selvfølgelig lavvo. Med vedfyring. Anonymkode: 1e1cc...f88 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #33 Skrevet 30. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har fikset gapahuk i skogholtet bak hytta, utenfor tomta. Overnatter der helt lovlig, og skal være dær, helt lovlig, hele påsken. Nå har det seg slik at selv om hytta ligger i nabokommunen, så har vi samme legevakt, samme lensmannskontor, samme avdelning i røde kors, samme sykehus. Legevakta klager på at det er for lite å gjøre. Sykehuset er nærmere når jeg er på hytta enn hjemme. For meg er hytteforbudet helt fullstendig uforståelig, og det mente ordføreren også, når jeg motte hen på skitur på fjellet her forleden. Anonymkode: 1e1cc...f88 Allikevel er det ulovlig. Enkelte folk altså... 🙄 Anonymkode: b25b5...3c0
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #34 Skrevet 30. mars 2020 Du kan telte i din egen kommune. Anonymkode: 5d953...8aa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #35 Skrevet 30. mars 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel lov å telte i egen kommune. Naboen har sovet i telt hele uken i hagen sin. Håper ikke det er for å slippe unna ungene og konen litt 😅 Anonymkode: a91d5...977 Eldste barnet sover ute i telt i hagen vår. Er noe han synes er gøy selv ☺️ Anonymkode: 5d953...8aa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #36 Skrevet 30. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fikset gapahuk i skogholtet bak hytta, utenfor tomta. Overnatter der helt lovlig, og skal være dær, helt lovlig, hele påsken. Nå har det seg slik at selv om hytta ligger i nabokommunen, så har vi samme legevakt, samme lensmannskontor, samme avdelning i røde kors, samme sykehus. Legevakta klager på at det er for lite å gjøre. Sykehuset er nærmere når jeg er på hytta enn hjemme. For meg er hytteforbudet helt fullstendig uforståelig, og det mente ordføreren også, når jeg motte hen på skitur på fjellet her forleden. Anonymkode: 1e1cc...f88 Det er vel lettere for regjeringen å lage en regel for alle, enn mange unntak. Når folk er så kreative at de drar på hytten, men overnatter på hotell, så har de ikke skjønt hytteforbudet. Da er det like greit med en regel om å ikke dra. Er jo noen unntak allerede, så kan hende det kommer flere unntak etterhvert. Anonymkode: 5d953...8aa
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #37 Skrevet 30. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Allikevel er det ulovlig. Enkelte folk altså... 🙄 Anonymkode: b25b5...3c0 Feil. Det jeg gjør er helt lovlig. Anonymkode: 1e1cc...f88
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #38 Skrevet 30. mars 2020 Er vel på tide å slutte å være så jævla hysterisk, ingen som kommer til å overholde disse "reglene" uansett. Jeg skal på teltur, kanskje turen går til Sørlandet! Anonymkode: 5dc41...b96
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #39 Skrevet 30. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er vel på tide å slutte å være så jævla hysterisk, ingen som kommer til å overholde disse "reglene" uansett. Jeg skal på teltur, kanskje turen går til Sørlandet! Anonymkode: 5dc41...b96 Og så får du bot og rulleblad. Jeg synes jeg ser deg for meg på den amerikanske ambassaden, når du skal søke visum: "You see, I broke the hytteforbud..." Anonymkode: e2a18...956
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #40 Skrevet 30. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Og så får du bot og rulleblad. Jeg synes jeg ser deg for meg på den amerikanske ambassaden, når du skal søke visum: "You see, I broke the hytteforbud..." Anonymkode: e2a18...956 Ja jeg synes jeg ser det for meg; "Politiet hentet ned folk fra hytte i skogen" haha, som om det noen gang skjer ... Bot og rulleblad du liksom. Anonymkode: 5dc41...b96
Fremhevede innlegg