Gjest skolejente Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Lurer på hvordan dette egentlig fungerer, for jeg har søkt på et årsstudium som visst ikke er beregnet for nye studenter. Trodde også det gikk an å ta et år på universitetet uten ex.phil og ex.faq. Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer jeg... Så hva gjør jeg? Søknadsfristen er gått ut, og dersom jeg ikke kan fullføre det årsstudiumet jeg har søkt på (pga dette med ex.phil og -faq + at studiet ikke er ment for nye studenter) så må jeg jo vente et år.... Synes det er forferdellig dumt, det er jo ganske lenge!!! Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis?
Gjest noen Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Hvilket årsstudium er det, og på hvilket universitet?
Gjest Alt for mange tar høyere Skrevet 17. juni 2005 #3 Skrevet 17. juni 2005 Søk deg til BI eller handelshøgskolen isteden- eller la være å studere og få deg heller en jobb: grunn? Det er alt for mange med høyere utdanning i Norge i dag!
Gjest *Snart medlem* Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Nå er jeg ikke 100% sikker på reglene etter kvalitetsreformen ble satt i kraft, men jeg er ganske sikker på at du kan hoppe over på ex.fac + ex-phil og evt andre begynnerkurser så lenge du er blitt immatrikulert. Så hvis du allerede har en plass på det aktuelle universitetet, så kan du hoppe over. Ring eller send en epost til en studieveileder i dag, så kan du få eksakt info.
Gjest uhm Skrevet 18. juni 2005 #5 Skrevet 18. juni 2005 Om det låser seg på universitetet så kan du jo kanskje finne noen andre studium som interesserer deg når restetorget til samordna opptak åpner i slutten av juli.
Gjest Rimi? Skrevet 18. juni 2005 #6 Skrevet 18. juni 2005 Søk deg til BI eller handelshøgskolen isteden- eller la være å studere og få deg heller en jobb: grunn? Det er alt for mange med høyere utdanning i Norge i dag! Og hvor skal hun jobbe, uten noen form for utdanning? Rimi??? Tullprat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå