Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest skolejente
Skrevet

Lurer på hvordan dette egentlig fungerer, for jeg har søkt på et årsstudium som visst ikke er beregnet for nye studenter. Trodde også det gikk an å ta et år på universitetet uten ex.phil og ex.faq. Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer jeg...

Så hva gjør jeg? Søknadsfristen er gått ut, og dersom jeg ikke kan fullføre det årsstudiumet jeg har søkt på (pga dette med ex.phil og -faq + at studiet ikke er ment for nye studenter) så må jeg jo vente et år.... Synes det er forferdellig dumt, det er jo ganske lenge!!! Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket årsstudium er det, og på hvilket universitet?

Gjest Alt for mange tar høyere
Skrevet

Søk deg til BI eller handelshøgskolen isteden- eller la være å studere og få deg heller en jobb: grunn?

Det er alt for mange med høyere utdanning i Norge i dag!

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Nå er jeg ikke 100% sikker på reglene etter kvalitetsreformen ble satt i kraft, men jeg er ganske sikker på at du kan hoppe over på ex.fac + ex-phil og evt andre begynnerkurser så lenge du er blitt immatrikulert.

Så hvis du allerede har en plass på det aktuelle universitetet, så kan du hoppe over. Ring eller send en epost til en studieveileder i dag, så kan du få eksakt info.

Skrevet

Om det låser seg på universitetet så kan du jo kanskje finne noen andre studium som interesserer deg når restetorget til samordna opptak åpner i slutten av juli.

Gjest Rimi?
Skrevet
Søk deg til BI eller handelshøgskolen isteden- eller la være å studere og få deg heller en jobb: grunn?

Det er alt for mange med høyere utdanning i Norge i dag!

Og hvor skal hun jobbe, uten noen form for utdanning? Rimi???

Tullprat.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...