Gå til innhold

Urinveisinfeksjon etter antibiotikakur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på antibiotika i 14 dager pga en infeksjon i foten. Var ferdig med kuren i går. Og nå i dag kjennes det ut som jeg har begynnende urinveisinfeksjon (veldig sjeldent jeg har det). Er det vanlig? Det er jo antibiotika en behandler urinveisinfeksjon med... 

Anonymkode: 1a162...908

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulike typer 🙂

Anonymkode: 7033f...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ulike typer bakterier, og derav ulike typer antibiotika.

Anonymkode: 8e463...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Infeksjon i foten og urinveisinfeksjon behandles med ulike typer antibiotika. Så det er ikke usannsynlig at du har en urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: 644ec...c43

• Liker 1
Skrevet

Det er ihvertfall veldig vanlig å få underlivssopp etter en antibiotikakur. Dette på grunn av at antibiotikaen også dreper mange gode, nyttige bakterier i samme slengen som de dårlige, så det blir ubalanse i tarmfloraen og i underlivet. Det tar en stund før kroppen får ting i balanse igjen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Infeksjon i foten og urinveisinfeksjon behandles med ulike typer antibiotika. Så det er ikke usannsynlig at du har en urinveisinfeksjon. 

Anonymkode: 644ec...c43

Det var infeksjon etter et flåttbitt på fot jeg tok antibiotika for. Vet det er forskjellige antibiotika, bare litt usikker på hvordan de forskjellige fungerer osv. Ubehag ved slutten av vannlating, så det er nok en infeksjon på gang. 😏 

Noen god råd mot urinveisinfeksjon, forresten? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var infeksjon etter et flåttbitt på fot jeg tok antibiotika for. Vet det er forskjellige antibiotika, bare litt usikker på hvordan de forskjellige fungerer osv. Ubehag ved slutten av vannlating, så det er nok en infeksjon på gang. 😏 

Noen god råd mot urinveisinfeksjon, forresten? 

Tranebær, C-vitamin og sitronsaft

Jeg tar en shot sitronsaft morgen og kveld så det får blitt lenge i blæra 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tranebær, C-vitamin og sitronsaft

Jeg tar en shot sitronsaft morgen og kveld så det får blitt lenge i blæra 

Takk for tips. Får gå på butikken å handle dette i morgen.

Dette startet i dag, og går nå hyppig på do. Blod i urinen er det også nå i kveld. Jeg har bare hatt urinveisinfeksjon et par ganger for mange år siden, men såvidt jeg kan lese på nett så er det ikke grunn til å oppsøke lege med mindre det er forverring av symptomer eller det vedvarer...? Blod er ganske vanlig slik jeg forstår?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...