Gå til innhold

Serien Pandemi på Netflix


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har sett den ? Er den bra?

Anonymkode: 9bc5d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har sett den ?

Anonymkode: 9bc5d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har sett den ?

Anonymkode: 9bc5d...b06

Nei!

Anonymkode: de5aa...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del av episodene, den var ferdig like før korona brøt ut. Der advarte de mot at det med stor sannsynlighet kom til å bryte ut et influensa lignende virus når som helst. Rett fikk de! De viser også en del om hvordan svineinfluensaen angrep kroppene til pasientene. 

Anonymkode: 0c55b...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del av episodene, den var ferdig like før korona brøt ut. Der advarte de mot at det med stor sannsynlighet kom til å bryte ut et influensa lignende virus når som helst. Rett fikk de! De viser også en del om hvordan svineinfluensaen angrep kroppene til pasientene. 

Anonymkode: 0c55b...a6b

men er serien bra? Verdt å se?

Anonymkode: de5aa...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel helt an på hva du interesserer deg for 😅 jeg elsker dokumentarer om sykdommer osv så jeg mener den er OK, er jo bare å se en episode og ikke mer om det ikke er noe for deg

Anonymkode: 0c55b...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett en del av episodene, den var ferdig like før korona brøt ut. Der advarte de mot at det med stor sannsynlighet kom til å bryte ut et influensa lignende virus når som helst. Rett fikk de! De viser også en del om hvordan svineinfluensaen angrep kroppene til pasientene. 

Anonymkode: 0c55b...a6b

Bill gates eier den serien

Anonymkode: 0e66c...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bill gates eier den serien

Anonymkode: 0e66c...012

:hoho: 

Anonymkode: 5b9a1...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne serien viser jo hvor mange som dør i USA når det er en litt kraftig sesonginfluensa, og hvor mange alvorlig syke i india av det samme (der kaller de det svineinfluensa). Tror tallet faktisk var 35000 i USA døde av sesonginfluensa... I serien jobber noen med vaksiner som skal gjelde for alle typer influensa, dette blir nok mer aktualisert nå etter coronaen. De sier også at det vil komme virus som går fra dyr til menneske, og at vi vil få en pandemi.

Det som skiller corona fra sesonginfluensa, er nok at den smitter såpass fort, og derfor har "reist" over hele verden i løpet av få uker. 

Spanskesyken (som var en type influensa) var en pandemi mellom 1918 og 1920 og tok livet av mellom 50 og 100 millioner den gang! Det var flere døde enn i først og andre verdenskrig tilsammen. Så langt har ikke denne pandemien krevd så mange menneskeliv, men den kan utvikle seg til å bli stor, hvis vi lar den smitte fritt. 

Anonymkode: 92bda...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...