Gå til innhold

Venninne som plutselig skal "bry seg"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner at jeg blir irritert av en veninne - eller egentlig ikke en venninne, mer en bekjent, som plutselig vil snakke med meg på telefon, og sender meldinger med masse hjerter og kyssesmileys plutselig. Først spurte hun om jeg var frisk (jeg får vanligivs ikke melding fra henne), og når jeg sa at jeg var helt frisk men er vel mest deprimert over hele dette overformynderiet som foregår nå og derfor føler meg helt elendig, så kom alle disse hjertene osv. og nå vil hun ringe. Javel? Jeg bare liker ikke å være en del av "nå skal vi bry oss"-kampanjen fordi regjeringen har gått av hengslene. Kan jeg ikke få være deprimert i fred? Hvorfor er det slik at når folk sier at de er deprimerte så skal folk "bry seg"? Jeg er sikkert utakknemlig og unormal men jeg blir bare irritert av det, og vet ikke hva jeg skal svare henne nå uten å bite av henne hodet, hun mener det jo sikkert godt 😤

Anonymkode: 67b98...302

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å ikke fortelle at man er deprimert, hvis man vil være deprimert i fred.

Ellers så høres det ut som om du kan bare la være å svare, hvis du tror alternativet er å bite hodet av henne. For jo, hun mener det nok godt, det tror jeg de fleste gjør ved å vise litt ekstra oppmerksomhet i disse dager.

Anonymkode: 4e23d...fe1

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er sikkert utakknemlig og unormal

Ja, det er du. Hvem faen klager på at venninner ringer litt ekstra og sender meldinger med hjerter i en vanskelig periode når du til og med har innrømmet at du er deprimert.. Hun virker jo som en fantastisk venn som faktisk viser omsorg i en ensom tid hvor veldig mange trenger litt ekstra oppmerksomhet.

• Liker 39
Skrevet

Du sa du var deprimert, da er det sikkert derfor hun sender deg de meldingene, ikke pga regjeringen og korona.

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ja du er litt sær nå. Det skjønner du sikkert selv. dama viset deg omsorg. Skulle gjerne hatt slikt og mange med meg. Men du må jo få føle det du føler. 

hva med å fake at : nååå går det så veeeeeldig mye bedre og takk og alt jeg trenger nå er litt pause fra verden og slår av mobilen, men tar kontakt jeg når er klar for folk igjen eller noe sånt. ( å så glemme følge opp det siste der) ev føye til: får angst av snakke i telefon. 😉

Anonymkode: 5c804...1ea

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er sær!!!

Har du tenkt på at kanskje HUN trenger DEG?

Anonymkode: 23dcb...fea

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er du litt paranoid også ikke bare deprimert?

Anonymkode: feae9...457

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om hun groomer deg til å sende henne nudes.

Anonymkode: 67970...214

• Liker 1
Skrevet

Hun er bare omsorgsfull. Og det skal en være i disse tider. Og ellers. 

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, rebony skrev:

Ja, det er du. Hvem faen klager på at venninner ringer litt ekstra og sender meldinger med hjerter i en vanskelig periode når du til og med har innrømmet at du er deprimert.. Hun virker jo som en fantastisk venn som faktisk viser omsorg i en ensom tid hvor veldig mange trenger litt ekstra oppmerksomhet.

Jeg hadde heller ikke følt meg vell med det om en bekjent plutselig oppførte seg slik.... Hadde det vært en nær venn så vilje det selvsagt være velkomment. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. said:

Jeg hadde heller ikke følt meg vell med det om en bekjent plutselig oppførte seg slik.... Hadde det vært en nær venn så vilje det selvsagt være velkomment. 

Kan også hende de har et vidt forskjellig syn på vennskapet. Er ikke veldig uvanlig at deprimerte folk er selvsentrerte og ikke klarer å se alle de menneskene de har støttende rundt seg. Bekjent eller nær venn, at noen går den lille ekstra biten for å vise omsorg som denne venninnen gjør er uansett uvanlig og burde bli satt pris på. 

• Liker 8
Skrevet

"Takk for at du bryr deg, men jeg foretrekker virkelig å være i fred nå. Det er ingen krise altså, men vil helst ikke ha kontakt nå. Vi får heller finne på noe når dette er over."

Fortell henne at du ikke trenger noen samtalepartner, men at du ikke står på randen til å ta ditt eget liv. (så lenge det er sant - skulle det ikke være sant så håper du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg). 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det minner meg om en gang jeg var på er sykehus ifm utredning av sykdom, sammen med andre med lignende sykdom. Vi skulle være der i 6 uker, noe som er en stor omveltning og en prøvelse både for oss som måtte dra og for de der hjemme. 

I denne perioden fikk jeg mange meldinger - også fra folk jeg ikke har så mye med å gjøre. Mange av de hadde aldri sendt melding om sykdommen min før, men nå var det en veldig synlig «krise», så jeg fikk en del meldinger. Jeg synes det var så koselig!! Jeg svarte hyggelig tilbake og fikk er tettere forhold til mange ❤️

Ei av de på gruppa mi fortalte at hun fikk en del meldinger.

Min tanke: jeg også; så koselig!! 
Hun: jeg blir så irritert! Nå skal de liksom bry seg! 

🙈 ja, vi er forskjellig! 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For det første; det er da vel bra at denne usikre hverdagen får folk til å tenke litt på de rundt seg? Ingen som har kontaktet meg, for å si det slik. Ligger ikke og griner for det, men jeg hadde blitt glad ja. 

For det andre; hvis du ikke vil at folk ikke skal bry seg og la deg være i fred, sånn som denne venninnen din/bekjent - så sutrer du ikke i vei om at du er deprimert. Når folk spør deg om åssen det går, svar BRA. Så slipper du folk som i hermetegn bryr seg. 

Du høres ikke ut som et veldig kult menneske å være rundt. Siden du velger å kalle denne venninnen en bekjent kjenner du henne vel ikke godt nok til å vite om hun faktisk bryr seg eller om det er dette viruset som gjør at hun bare faker det for å føle seg bedre. 

Uansett, hun tenkte på deg og kontaktet deg. Tenk på de menneskene rundt om i landet og verden som ikke hører fra en levende sjel du. 

Anonymkode: 8d043...63f

• Liker 2
Skrevet (endret)
15 minutter siden, rebony skrev:

Kan også hende de har et vidt forskjellig syn på vennskapet. Er ikke veldig uvanlig at deprimerte folk er selvsentrerte og ikke klarer å se alle de menneskene de har støttende rundt seg. Bekjent eller nær venn, at noen går den lille ekstra biten for å vise omsorg som denne venninnen gjør er uansett uvanlig og burde bli satt pris på. 

Kanskje det, men jeg vil jo gå ut i fra at TS selv er rasjonell nok til å kunne vurdere nærheten til denne personen ut i fra normalen. En bekjent er for meg er en person man tilfeldigvis møter på, ikke en person man tar kontakt med selv av personlige grunner. 

Det er jo faktisk slik at pga corona nå så er det mange som kjeder seg og har lite å gjøre. Noen er nok der at de skal redde verden og plukker ut dem de anseer som "svake" på noe vis. 

Nå er ikke jeg deprimert men det kan jo ikke være noe kjekt om man opplever at folk stakkarliggjør en. Folk som ikke kjenner en skikkelig en gang. Kanskje til og med en person en ikke er begeistret for og som man ikke klarer å gi tydelig beskjed om å la en være i fred. Det må jo  føles ut som en er fanga oppi hjørnet. 

Endret av Forundret..
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vedkommende er nok mer enn bekjent når TS velger å svare at hun er deprimert. Jeg svarer at det går bra til 99 %. Kun noen få som vet at jeg ikke har det bra. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke tenke så mye på hvorfor hun sender meldinger? Du trenger ikke å svare alltid hvis du føler det er for voldsomt. 

Anonymkode: 1196b...6eb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Kanskje det, men jeg vil jo gå ut i fra at TS selv er rasjonell nok til å kunne vurdere nærheten til denne personen ut i fra normalen. En bekjent er for meg er en person man tilfeldigvis møter på, ikke en person man tar kontakt med selv av personlige grunner. 

Det er jo faktisk slik at pga corona nå så er det mange som kjeder seg og har lite å gjøre. Noen er nok der at de skal redde verden og plukker ut dem de anseer som "svake" på noe vis. 

Nå er ikke jeg deprimert men det kan jo ikke være noe kjekt om man opplever at folk stakkarliggjør en. Folk som ikke kjenner en skikkelig en gang. Kanskje til og med en person en ikke er begeistret for og som man ikke klarer å gi tydelig beskjed om å la en være i fred. Det må jo  føles ut som en er fanga oppi hjørnet.

Det er det jeg føler på ja, stakkarsliggjøring. Det er ikke det at jeg nødvendigvis vil være i fred, jeg vil bare føle at hun har lyst til å snakke med meg, og ikke gjør det for å "redde" noen. Hun gir jo ikke inntrykk av at hun har lyst til å snakke. Jeg har selv hatt tendens til å ville "hjelpe" folk når jeg var yngre, vet ikke om det var så konstruktivt.

Men mulig jeg overreagerer. Jeg skal tenke litt på det. TS

AnonymBruker
Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor hun plutselig skulle snakke med meg på telefon. I dag fikk jeg en melding om jeg ville ha en "videobasert presentasjon" av en "hjemmebusiness", altså MLM...

AnonymBruker
Skrevet

Så nå sitter hun altså med garasjen full av MLM-produkter og prøver desperat å selge konseptet videre til folk på vennelista si...

• Opprett ny...