Gå til innhold

Fuck dere foreldre som klager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Anonymkode: a07d7...e73

Lærerne gjør sin jobb på skolen når elevene er der. Nå har foreldrene hjemmeskole OG hjemmekontor OG gjerne et barnehagebarn eller to tilstede.

Anonymkode: 37f50...163

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2020 den 10.02, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du bør gå litt i deg selv å tenke på hva du faktisk har i livet ditt. Se deg rundt i verden, kjære deg. Pandemien sender millioner av mennesker ned i den sosiale avgrunnen. Til og med i Norge ser vi nå enorme tragedier for folk. Over 300.000 mennesker er arbeidsledige, og mange vil ikke komme seg tilbake i jobb på lang, lang tid. Det er en katastrofe for veldig mange.

Da bør man tenke seg om flere ganger før man tillater seg å klage på at man har en ekstra hektisk hverdag i disse dager.

Jeg har hatt 14 dagers hjemmekontor nå, og aldri før har jeg hatt så mange møter sent på kvelden som nå. Dette p.g.a. at mange av oss må fordele timene utover hele dagen p.g.a. barnas skole. Slitsomt? I lengden, ja. Jeg kan ta meg i å være misfornøyd med situasjonen, men tar meg selv i nakken når jeg faktisk innser at jeg fortsatt har en jobb som gir meg full lønn, og vi er ikke rammet av dette enn så lenge.

Jeg oppfordrer deg til å tenke på hva som nå skjer i samfunnet rundt det, kanskje så nært som i nabohuset, før du tillater deg å klage på at du har en hektisk hverdag som følge av dette.

Og da har jeg ikke snakket om alle som er direkte påvirket av viruset, nemlig alvorlig sykdom og død. Jeg tror du har mye å være takknemlig for.

Anonymkode: a471c...738

Vennen min, kjære deg, vennen. Ikke vær nedlatende mot andre.

Anonymkode: 37f50...163

AnonymBruker
Skrevet

Å være ufrivillig barnløs nå, og høre så mange hate å måtte "underholde barna sine" eller "hjelpe barna med skolearbeid" nå er så jævlig å høre... Jeg hadde kappet av meg armen for å ha det dere har. Ja, det er en tung periode. Men livet før denne perioden, og livet etter denne perioden, er fylt med klemmer, barnelatter, verdens fineste små smil og forhåpentligvis - takket være tiltakene som dere nå klager over - får dere til og med se barna deres vokse opp og bli flotte voksne mennesker, som selv kanskje vil ha egne barn en dag.

Mange av oss vil aldri få oppleve det dere får oppleve, det dere får kose dere med livet ut. Fokuser på det fine dere faktisk har, og ikke det at de siste ukene har vært stressende. Det som er stressende er å legge seg hver eneste kveld år etter år med en klump i magen, gråt i halsen, og savn over å ikke ha en liten en å gi morskjærlighet til.

Anonymkode: 863f2...739

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 31.3.2020 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Skremmende hvor lite forståelse og empati folk ser ut til å ha. 
Denne krisen får virkelig frem det verste i noen mennesker. 

Hva med å spre litt kjærlighet og omtanke, i stedet for alt hatet? 
❤️

Anonymkode: ca32f...ed8

Vet du hva, dette er faktisk ikke tiden for å klage, og det mener jeg oppriktig. Jeg blir både trist og forbannet når mennesker som sitter i full jobb tillater seg å klage akkurat nå i den største krisen vi har siden krigen. De tillater seg å klage over at de er SLITNE p.g.a. barna. Da har faktisk folk rett til å bli sinte og opprørte!

Nå må folk våkne opp å se tragediene som utspiller seg rundt oss. Fy faen jeg blir provosert over de som klager på en hektisk hverdag nå.

Det virker som at de tror de er alene om dette. SAMTLIGE i min bedrift jobber svært sene kvelder om dagen, mange har sittet både til midnatt, 01 og 02 på natta fordi de har måttet undervise og være aktive med barna sine på dagtid. Men jeg har til gode å høre de klage. Ja, vi har litt galgenhumor og fleiper internt, men vi er alle skjønt enige om at vi er JÆVLIG heldige som faktisk har en jobb å gå til.

Våre forfedre ble for fean kalt ut i KRIGEN, og de som ble igjen hjemme visste ikke om de fikk mennene sine hjem igjen, og for mange skjedde nettopp det.

Norge er en forbanna sutrenasjon. Vi er så bortskjemte av veldstand og økonomi at mange nærmeste bikker under av dette. Det er faen meg en skam.

Og nei, det handler ikke om HAT. Det handler om å sette folk på plass som klager over at dere hverdag er hektisk p.g.a. barna. Men et er jo typisk at man ikke tåler å bli motsagt. Da er det plutselig "hat".

Vel, hvis man bruker et diskusjonsforum for å klage på dette, så må man forvente at mange er uenige.

Neste gang folk klager, kan de jo f.eks. lese denne artikkelen, og dette er bare én av mange tusen norske familier som nå opplever økonomisk katastrofe:
https://www.nrk.no/mr/tvillingforeldre-er-permitterte-og-sit-med-to-hus-1.14959761

Jeg tipper jeg vet svaret fra disse to om de hadde blitt spurt om de ville takket ja til jobber som innebar 12-timersdager samtidig som de skulle ta vare på sine egne barn i sitt eget hjem, eller om de fortsatt ville forblitt permitterte.....

AnonymBruker
Skrevet

Folk elsker å klage, med eller uten barn og med eller uten hytte. Er det noe vi nordmenn er knallgod i så er det klaging! 

De jeg syns synd på i denne krisen er de som blir alvorlig syke, pårørende som ikke får være hos sine syke på sykehuset, de som dør og familien til de som dør.

Anonymkode: 4d65f...b70

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være ufrivillig barnløs nå, og høre så mange hate å måtte "underholde barna sine" eller "hjelpe barna med skolearbeid" nå er så jævlig å høre... Jeg hadde kappet av meg armen for å ha det dere har. Ja, det er en tung periode. Men livet før denne perioden, og livet etter denne perioden, er fylt med klemmer, barnelatter, verdens fineste små smil og forhåpentligvis - takket være tiltakene som dere nå klager over - får dere til og med se barna deres vokse opp og bli flotte voksne mennesker, som selv kanskje vil ha egne barn en dag.

Mange av oss vil aldri få oppleve det dere får oppleve, det dere får kose dere med livet ut. Fokuser på det fine dere faktisk har, og ikke det at de siste ukene har vært stressende. Det som er stressende er å legge seg hver eneste kveld år etter år med en klump i magen, gråt i halsen, og savn over å ikke ha en liten en å gi morskjærlighet til.

Anonymkode: 863f2...739

Kan du ikke få barn?

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Du som er alene slipper å sitte å bekymre deg for om ungene dine blir syke.

Du slipper også å bekymre deg for hvordan de skal bli tatt vare på om du selv blir syk.

Du slipper å bekymre deg for tapet barna dine får hvis mannen din, barnas elskede som er i risikosonen skulke bli syk og falle bort. 

Du slipper å se sorgen som oppleves i ansiktet deres når de titter ut vinduet og ser naboungene løpe rundt å leke fritt med hverandre. 

Du slipper å se skuffelsen du gir dem når de spør håpefult om å få bli med. 

Du slipper å bekymre deg for dine eldre foreldre. 

Du slipper å føle at du svikter din gamle mor som ikke forstår alvoret av hva som foregår og som blir isolert på hjem. Du slipper følelsen av å svikte totalt for den som du alltid har stilt opp for. 

Du slipper å sitte bekymret å se på antallene for smittede i forskjellige land der hvor flere i familien din bor. 

Ikke sitt der å tro at alt er så mye lettere fordi en har folk en er glad i. Flere av dem kan man faktisk miste, noe som i seg selv skaper enorm uro og fortvilelse. 

Slik jeg ser det så må det være kjipt å være alene nå ja.. Men tross alt myyyye lettere. 

Anonymkode: 28bf7...4bf

• Liker 2
Gjest HarryDotter
Skrevet

Og bare det faktum at enkelte sitter her og ønsker de ikke hadde barna sine midt oppi denne krisen, underbygger bare mine tanker om at alt for mange nordmenn fortjener knallharde tider, rasert økonomi og sult nå!!

SKAM DERE TIL HÆLVETE og tilbake igjen! Dere fortjener virkelig disse tidene. Jeg håper dere lærer av dette slik at barna deres igjen kan bli førsteprioritet for dere og ikke den jævla jobben deres, eller hytta, eller treningssenteret.

Aldri før har påstanden om iskaldt, usolidarisk folkeslag passet bedre på oss. Det værste med denne krisen er ikke sykdommen, død og økonomien, men å få vite hvor lavt så mange kan synke i en tid vi trenger hverandre mer enn noensinne.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, dette er faktisk ikke tiden for å klage, og det mener jeg oppriktig. Jeg blir både trist og forbannet når mennesker som sitter i full jobb tillater seg å klage akkurat nå i den største krisen vi har siden krigen. De tillater seg å klage over at de er SLITNE p.g.a. barna. Da har faktisk folk rett til å bli sinte og opprørte!

Nå må folk våkne opp å se tragediene som utspiller seg rundt oss. Fy faen jeg blir provosert over de som klager på en hektisk hverdag nå.

Det virker som at de tror de er alene om dette. SAMTLIGE i min bedrift jobber svært sene kvelder om dagen, mange har sittet både til midnatt, 01 og 02 på natta fordi de har måttet undervise og være aktive med barna sine på dagtid. Men jeg har til gode å høre de klage. Ja, vi har litt galgenhumor og fleiper internt, men vi er alle skjønt enige om at vi er JÆVLIG heldige som faktisk har en jobb å gå til.

Våre forfedre ble for fean kalt ut i KRIGEN, og de som ble igjen hjemme visste ikke om de fikk mennene sine hjem igjen, og for mange skjedde nettopp det.

Norge er en forbanna sutrenasjon. Vi er så bortskjemte av veldstand og økonomi at mange nærmeste bikker under av dette. Det er faen meg en skam.

Og nei, det handler ikke om HAT. Det handler om å sette folk på plass som klager over at dere hverdag er hektisk p.g.a. barna. Men et er jo typisk at man ikke tåler å bli motsagt. Da er det plutselig "hat".

Vel, hvis man bruker et diskusjonsforum for å klage på dette, så må man forvente at mange er uenige.

Neste gang folk klager, kan de jo f.eks. lese denne artikkelen, og dette er bare én av mange tusen norske familier som nå opplever økonomisk katastrofe:
https://www.nrk.no/mr/tvillingforeldre-er-permitterte-og-sit-med-to-hus-1.14959761

Jeg tipper jeg vet svaret fra disse to om de hadde blitt spurt om de ville takket ja til jobber som innebar 12-timersdager samtidig som de skulle ta vare på sine egne barn i sitt eget hjem, eller om de fortsatt ville forblitt permitterte.....

Man har da lov til å klage og sukke litt om man har det tøft. Alle klager litt om det er for kaldt selv om de vet det er en hetebølge et annet sted i verden. Det er farlig for psyken å ikke ha lov til å føle på sinne og frustrasjon, og spesielt når du er sliten. Det gjelder alle, og ikke bare dem med barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, EEØm skrev:

Man har da lov til å klage og sukke litt om man har det tøft. Alle klager litt om det er for kaldt selv om de vet det er en hetebølge et annet sted i verden. Det er farlig for psyken å ikke ha lov til å føle på sinne og frustrasjon, og spesielt når du er sliten. Det gjelder alle, og ikke bare dem med barn. 

Det er jeg enig i. Men dette handler om de som fyrer løs på diskusjonforum og media om hvor "umulig" denne situajsonen er, og nærmest forlanger at barnehager og skoler skal åpne igjen etc.

Selvsagt er det lov å komme med et "sukk" når minstemann ramler ned fra sofaen og setter ut et krigshyl midt i kundemøtet på Teams..... det skjønner alle.

• Opprett ny...