Gå til innhold

Fuck dere foreldre som klager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er viktig for egen psykisk helse å klage innimellom. Dersom man alltid skal fortrenge sinne, frustrasjon og slike følelser med at du ikke har rett til å føle dem fordi det alltid er noen som har det verre, vil du bli mentalt ødelagt. Det er sunt å smelle med døra av og til, og så kan du riste det av deg og være glad etterpå. 

Jeg kjenner mange som klager på at det er varmt eller kaldt, klager på at det er mye å gjøre på jobb eller helst skulle vært et annet sted enn der de er nå. Jeg ser ikke på dem som folk som ikke eier empati med folk som har det verre enn dem. Jeg ser ikke på dem som folk som angrer på livet sitt. Det er bare helt normalt å kommunisere følelser. 

Anonymkode: d8658...4c7

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså. Det å ha barn er mye jobb. Alle trenger pause / fri fra jobben sin. Og akuratt som du ts som har valgt å ha en 100% stilling på jobben din, vil du da ha pause i løpet av en 8 timers arbeidsdag. Og selvom det å være forelder er en ubetalt jobb så trenger man pause og fri. Tipper på at du hadde blitt gal om du hadde måttet jobbe en hel arbeidsdag i f.eks ett serviceyrtke uten å få pause eller kunne puste i 5 min. Og selvom du SELV har valgt å ha en 100% stilling og ikke jobbe deltid(5 timer da du ikke har krav på pause), mener du da at andre burde bedt deg slutte å suttre og klage fordi du ikke får pause, ikke får satt deg ned 2 sec, ikke får noe pusterom..? kanskje noe å reflektere over før tu slår deg løs. 

Og til info: Jeg har ett barn. og det er en grunn til at jeg har bare ett og ikke 3. nettopp fordi det er mye jobb og jeg orker ikke å slite ut meg selv. men i disse dager får jeg fortsatt ikke puste eller noe egentid i løpet av 24 timer dag ut og dag inn. Nå er det også begrenset med hvor mye man kan gjøre / finne på. 

Anonymkode: 990d9...1dd

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fryser på ryggen når jeg hører noen si at de er lei av barna sine. Skammelig.

Anonymkode: 4c8fd...407

Når noen er lei av barna sine betyr det stort sett ikke at de er det generelt sett. Men at de er lei av situasjonen, lei livet. Og ja, lei av barna som er oppå dem og krever sitt. Jeg er lei av katten og kjæresten! Lei av huset det jeg bor. Helt naturlig. Det er en måte å uttrykke seg. 

Det finnes helt klart noen som virkelig er lei av barna sine generelt og de får vi håpe kan få hjelp og støtte fra barnevernet og omgivelsene. Synes uansett ikke de skal måtte skamme seg så lenge de fortsetter å gi barna det de trenger. 

Skrevet
På 29.3.2020 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Anonymkode: a07d7...e73

Jøss, her var det mye å ta innover seg. Ok.

TS - jeg regner med at du ikke har barn siden du omtaler foreldre som "dere". Nå har jeg ikke lest hele tråden med forstørrelsesglass, så mulig du allerede har svart på dette. Uansett.

Hvis du mot formodning skulle være en barnløs person, så kommer her en beskjed til deg fra en annen barnløs person:

tenor.gif?itemid=12163441

Først og fremst, tonen din? Skam deg. Du vet overhodet ikke hvordan det er å være forelder i utgangspunktet, og da vet du neimen ikke noe om hvordan det er å være forelder i disse tidene her. Tror du ikke samtlige foreldre i Norge gjør det beste ut av situasjonen? Forskjellen på de og deg (og meg, som også er barnløs) er at vi to, vi kan ta fri når som helst fra en stressende hverdag. Vi kan ringe inn til jobben og si at vi har en jævlig dårlig dag, eller vi kan gå en tur i skogen for å roe ned hodet hvis vi trenger.

Den muligheten til å ta fri, den har ikke foreldre i samme grad. Og det vet du, så kom deg ned fra den høye hesten din, det er direkte usmakelig oppførsel.

Du sier, "Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere" og da lurer jeg på:

Hvilken rett tror du at du har, som en anonym kommentator på et nettforum, å bagatellisere andres problemer og si at det de går gjennom er ubetydelig? Vi har alle våre problemer i disse tidene, og det er ikke noe problem som er større eller viktigere enn noen andre sine, hvor for hvert eneste enkeltmenneske, så er problemet de sliter med alt.

Være seg om det er personen som sitter alene og ser solen komme inn gjennom vinduet, forelderen som er utslitt men likevel må lære barna matte eller rettskriving, eller om det er den anonyme kommentatoren som må slenge ut noe oppgulp for oppmerksomhetens skyld.

Jeg blåser i om jeg blir blokkert for personangrep her nå mot en anonym kommentator, men for å slenge ut en sånn her tråd, så ja - da mener jeg seriøst at du må ha problemer. Tenk litt over de, du.

God natt.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 8.42, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager har du fått 3 barn når du bor i en liten leilighet?! Og uten uteplass i tillegg??? Stakkars barn!

Anonymkode: e8ecf...e8b

Hva er det for ett innlegg å skrive? Er selv vokst opp i en liten leilighet i Oslo uten uteplass med mamma, pappa og tre søsken. Har hatt verdens beste oppvekst, virkelig ingenting å klage på! 
20 år senere har vi fortsatt verdens beste forhold alle sammen og alle barna er blitt oppegående og velutdannede voksne med egne familier ❤️

Anonymkode: 56dad...ebd

• Liker 7
Gjest supernova_87
Skrevet
1 time siden, Nightcrawler skrev:

Jøss, her var det mye å ta innover seg. Ok.

TS - jeg regner med at du ikke har barn siden du omtaler foreldre som "dere". Nå har jeg ikke lest hele tråden med forstørrelsesglass, så mulig du allerede har svart på dette. Uansett.

Hvis du mot formodning skulle være en barnløs person, så kommer her en beskjed til deg fra en annen barnløs person:

tenor.gif?itemid=12163441

Først og fremst, tonen din? Skam deg. Du vet overhodet ikke hvordan det er å være forelder i utgangspunktet, og da vet du neimen ikke noe om hvordan det er å være forelder i disse tidene her. Tror du ikke samtlige foreldre i Norge gjør det beste ut av situasjonen? Forskjellen på de og deg (og meg, som også er barnløs) er at vi to, vi kan ta fri når som helst fra en stressende hverdag. Vi kan ringe inn til jobben og si at vi har en jævlig dårlig dag, eller vi kan gå en tur i skogen for å roe ned hodet hvis vi trenger.

Den muligheten til å ta fri, den har ikke foreldre i samme grad. Og det vet du, så kom deg ned fra den høye hesten din, det er direkte usmakelig oppførsel.

Du sier, "Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere" og da lurer jeg på:

Hvilken rett tror du at du har, som en anonym kommentator på et nettforum, å bagatellisere andres problemer og si at det de går gjennom er ubetydelig? Vi har alle våre problemer i disse tidene, og det er ikke noe problem som er større eller viktigere enn noen andre sine, hvor for hvert eneste enkeltmenneske, så er problemet de sliter med alt.

Være seg om det er personen som sitter alene og ser solen komme inn gjennom vinduet, forelderen som er utslitt men likevel må lære barna matte eller rettskriving, eller om det er den anonyme kommentatoren som må slenge ut noe oppgulp for oppmerksomhetens skyld.

Jeg blåser i om jeg blir blokkert for personangrep her nå mot en anonym kommentator, men for å slenge ut en sånn her tråd, så ja - da mener jeg seriøst at du må ha problemer. Tenk litt over de, du.

God natt.

... Hva synes du om din egen tone egentlig? 😋

Paradoksalt å påpeke andres tone og hvordan de ikke har noen innsikt eller forståelse om andres situasjon i et innlegg som har lite forståelse for vedkommendes situasjon som du heller ikke, strengt tatt, har så mye innsikt i. 

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 8.01, AnonymBruker skrev:

Vil du ha mine barn ts? Du kan få dem, kom bare å hent. Du kunne hentet allerede klokken 05.00 i morrest. 

Anonymkode: f0fc9...273

Kl 05?? Og det etter at klokken var stilt 1 time frem (bare 2 timer før)?? Våknet de 04 dagene før da eller?

Anonymkode: 165b8...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har virkelig tungt for det, du. Sjelden jeg ser noen som har så dårlige leseevner.

Det er ikke snakk om å ikke orke/ville oppdra våre egne barn. Det er snakk om å undervise + skikke sin egen jobb + drive familien AS. Det å ha hjemmeskole i tillegg til å jobbe hjemmefra er ganske enkelt umulig. Det sier seg selv at jeg ikke kan gi barna min 100% oppmerksomhet og hjelpe dem med skolearbeidet OG ha 100% oppmerksomhet mot jobben min. Kvaliteten blir dårlig, på enten begge eller veldig mye på den ene.

Så det handler ikke om å ikke ville ta ansvaret for barna, det handler om at det er ganske vanskelig å ha ansvaret for undervisningen og sin egen jobb - samtidig. Vi skjønner at vi må, alle er i en spesiell situasjon nå. Men, det må da være lov å klage når situasjonen er så tung og vanskelig for mange. 

Anonymkode: 76a55...8d0

Jeg tror du bør gå litt i deg selv å tenke på hva du faktisk har i livet ditt. Se deg rundt i verden, kjære deg. Pandemien sender millioner av mennesker ned i den sosiale avgrunnen. Til og med i Norge ser vi nå enorme tragedier for folk. Over 300.000 mennesker er arbeidsledige, og mange vil ikke komme seg tilbake i jobb på lang, lang tid. Det er en katastrofe for veldig mange.

Da bør man tenke seg om flere ganger før man tillater seg å klage på at man har en ekstra hektisk hverdag i disse dager.

Jeg har hatt 14 dagers hjemmekontor nå, og aldri før har jeg hatt så mange møter sent på kvelden som nå. Dette p.g.a. at mange av oss må fordele timene utover hele dagen p.g.a. barnas skole. Slitsomt? I lengden, ja. Jeg kan ta meg i å være misfornøyd med situasjonen, men tar meg selv i nakken når jeg faktisk innser at jeg fortsatt har en jobb som gir meg full lønn, og vi er ikke rammet av dette enn så lenge.

Jeg oppfordrer deg til å tenke på hva som nå skjer i samfunnet rundt det, kanskje så nært som i nabohuset, før du tillater deg å klage på at du har en hektisk hverdag som følge av dette.

Og da har jeg ikke snakket om alle som er direkte påvirket av viruset, nemlig alvorlig sykdom og død. Jeg tror du har mye å være takknemlig for.

Anonymkode: a471c...738

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 29.3.2020 den 8.30, AnonymBruker skrev:

Angre har jeg likevel rett til. Ingen kan ta fra meg det. 

Anonymkode: f0fc9...273

Du må være en forferdelig forelder. Stakkar barna dine!! Helt seriøst asså!!!

Endret av Villa123
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns de som klager mest og verst, dvs banner og skriver ufine kommentarer og skjeller ut andre og gjør mye ut av klagingen sin, er de som klager på a) Foreldre som nevner at det er litt travlet med hjemmekontor og hjemmeskole; b) Folk som syns det er leit at de ikke kan ha hjemmekarantene på hytta, som er mye bedre egnet for slikt enn hjemme. Kanskje c) Fremmede som går for nærme hverandre ute. 

Kan ikke du bare holde deg inne selv, gjøre det beste ut av det, la være å lese på sosiale medier og la være å gå tur i Frognerparker eller lang Grunerløkka akkurat nå? Hva er problemet ditt med at vi andre har det travelt? Hvorfor banner du til meg? Kan du ikke selv være glad du ikke har investert 4 millioner i en hytte med boligstandard nettopp fordi du kunne tenke deg å bo der mye, og så bli nektet? 

Sånne som deg kan bare la være med den klaginga, og være glad du selv ikke har det så hektisk og får så dårlig samvittighet fordi både jobb og barn følges suboptimalt opp. Bare ti still og pass på deg selv. 

Anonymkode: d9d19...c3f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kl 05?? Og det etter at klokken var stilt 1 time frem (bare 2 timer før)?? Våknet de 04 dagene før da eller?

Anonymkode: 165b8...29b

At små barn våkner kl 4 er slett ikke uvanlig altså.. 

Anonymkode: e4e87...797

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre skal ikke behøve være lærere for barna sine, så jeg synes de har all rett til å klage på det.
Men når det gjelder det å underholde barna, og stelle de minste, så synes jeg det er på sin plass at foreldrene selv tar ansvaret noen uker, når de alt velger å få barn. Det er så enkelt her i Norge, man vil ha barn, og tar for gitt at fremmede skal ta seg av dem. 

Anonymkode: a7071...853

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Hvorfor gjør deres valg dem mindre i stand til å klage enn ditt valg, ts?

For, ja, å få barn er et valg. Kanskje ofret de håpet om den store kjærligheten og tok han kipe naboen som ville ha unger. Bedre å ha dem enn å satse på lykken.

Du gjorde et annet valg. Og, ja, det er et valg. Du valgte å sette kravene til partner høyere. Ditt valg. Trolig et bra valg. 

Men folk, ts, gjør kompromisser hele tiden. Du skal ikke tro at folk i parforhold alltid, eller som hovedregel, ikke har gått kraftig ned på standard og livskvalitet for å inngå i et par. Bare se på trådene her på kg. Damer og menn finner seg i å ha en helt forferdelig partner bare for å formere seg og dele på husregninga. Og det er ok. Tilhører du en venninnegjeng vet du like så at 99 av 100 synes mannen sin er en taper. Men han ville ha dem. Så da tok de til takke. Og deri ligger mye av den norske "romansen". 

Livet, ts, er ganske mye tristere enn et eventyr. Og jeg tror nok at de du misunner misunner deg. Fordi du ikke var like desperat som dem. 

Anonymkode: 23c77...0b2

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk og slem du er 😳😳😳😳😳

Anonymkode: 57e6f...625

Det er ikke jeg som skrev det du siterte. Men jeg synes at det å være frekk og ufin ser ut til å være den nye «normalen» her på Kg. Folk trollet før, nå har det tatt helt av i å forbanne alle som ikke er enig med en selv. Tror det har noe med den nye livssituasjonen å gjøre. Sannsynligvis synes de det er lettere å slippe ut damp her enn mot noen de kjenner, og morsommere, fordi de får respons.

AnonymBruker
Skrevet

Lærere har selv valgt yrket sitt

Anonymkode: c110e...880

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klager ikke på tid med barna, man har valgt å være forelder. Men klager på at de får slengt masse lekser på seg og at vi må gjøre jobben til en lærer (som de har utdanning for å gjøre!) Det er bare slitsomt og masete. 

Anonymkode: c110e...880

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som skrev det du siterte. Men jeg synes at det å være frekk og ufin ser ut til å være den nye «normalen» her på Kg. Folk trollet før, nå har det tatt helt av i å forbanne alle som ikke er enig med en selv. Tror det har noe med den nye livssituasjonen å gjøre. Sannsynligvis synes de det er lettere å slippe ut damp her enn mot noen de kjenner, og morsommere, fordi de får respons.

Mye mulig! Jeg blir helt satt ut av det forferdelige mammapolitiet her inne! Ser alltid for meg den verste kollegaen EVER  🐍 når jeg ser noen slenger dritt til foreldre som: 

1.bor i leilighet

2. Tar imot barnet istedet for å ta abort

3. ikke tok høyde for all verdens kriser, sykdom, osv før de fikk barn

4. er slitne

Altså, hallo! Hva med å gi gode råd og tips, vise empati og raushet?  Siden de er så fantastiske foreldre selv burde de jo hvertfall vist det mot andre foreldre som er ærlig på at de sliter...❤️

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke synd på meg. Jeg har ingen barn og ingen partner, og jeg har aldri vært så glad for det som jeg er nå ❤️❤️❤️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre skal ikke behøve være lærere for barna sine, så jeg synes de har all rett til å klage på det.
Men når det gjelder det å underholde barna, og stelle de minste, så synes jeg det er på sin plass at foreldrene selv tar ansvaret noen uker, når de alt velger å få barn. Det er så enkelt her i Norge, man vil ha barn, og tar for gitt at fremmede skal ta seg av dem. 

Jeg hadde ikke hatt noe imot det, men her må det jo gjøres samtidig som man liksom skal prestere 100 % på jobb. Med ungene løpende rundt. 

Anonymkode: 511d4...142

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye mulig! Jeg blir helt satt ut av det forferdelige mammapolitiet her inne! Ser alltid for meg den verste kollegaen EVER  🐍 når jeg ser noen slenger dritt til foreldre som: 

1.bor i leilighet

2. Tar imot barnet istedet for å ta abort

3. ikke tok høyde for all verdens kriser, sykdom, osv før de fikk barn

4. er slitne

Altså, hallo! Hva med å gi gode råd og tips, vise empati og raushet?  Siden de er så fantastiske foreldre selv burde de jo hvertfall vist det mot andre foreldre som er ærlig på at de sliter...❤️

Jeg er helt enig med deg. Skremmende hvor lite forståelse og empati folk ser ut til å ha. 
Denne krisen får virkelig frem det verste i noen mennesker. 

Hva med å spre litt kjærlighet og omtanke, i stedet for alt hatet? 
❤️ 

Anonymkode: ca32f...ed8

• Liker 3
  • Opprett ny...