Gå til innhold

Fuck dere foreldre som klager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet du hvem jeg er fuckings drittlei av(hvis det nå er den tonen vi skal ta)? Jo, det er slike som deg. Slike som ikke engang gjør et forsøk på å skjønne hvordan det er å kanskje ha 100% jobb med hjemmekontor samtidig som man kanskje skal aktivisere lillegull som er barnehagebarn og følge opp storebror som går på barneskolen og trenger en hel del hjelp med skolearbeid. Barn som er innesperret hjemme og ikke kan leke med venner og heller ikke får brent noe energi i barnehagen eller på skolen blir masete, klengete, grinete og krever mye oppmerksomhet. De vil noe hele tiden. Man får knapt begynt på en arbeidsoppgave før de er på en, for barn er ikke bare understimulert uten venner og leven, de er dessuten vant til å ha mor og fars fulle oppmerksomhet når de er hjemme.

Mine barn er store nok til å klare seg bra selv et par, tre timer i slengen, men de har også vært små og jeg har ingen problemer med å skjønne at det er en helvetes situasjon for alle de som kanskje har en sjef som henger over dem på Teams. Som daglig sjekker effektivitetsstatistikken og pusher dem for å overholde alle tidsfrister selv om han vet at de har småunger hjemme. Jeg kjenner mange med hjemmekontor som jobber fra morgen til kveld for å rekke alt nå. Nei, jeg synes ikke det er mer synd på de som er alene. Og nei, det handler da for tusan ikke om at de ikke bryr seg om eller kjenner barna sine. Herregud, for noe fordomsfullt tull. Du skulle prøvd en uke i deres sko, eller bare et par dager, så tror jeg pipa hadde fått en annen låt.

Prøv å være noe mer forståelsesfull eller i det minste litt raus, da. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vi er jo ikke pedagoger. 

Anonymkode: 511d4...142

Dere er foreldre. Det er deres barn og det er dere som har ansvaret for dem og skal oppdra dem, ikke det offentlige.

Anonymkode: 4c8fd...407

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Vet du hvem jeg er fuckings drittlei av(hvis det nå er den tonen vi skal ta)? Jo, det er slike som deg. Slike som ikke engang gjør et forsøk på å skjønne hvordan det er å kanskje ha 100% jobb med hjemmekontor samtidig som man kanskje skal aktivisere lillegull som er barnehagebarn og følge opp storebror som går på barneskolen og trenger en hel del hjelp med skolearbeid. Barn som er innesperret hjemme og ikke kan leke med venner og heller ikke får brent noe energi i barnehagen eller på skolen blir masete, klengete, grinete og krever mye oppmerksomhet. De vil noe hele tiden. Man får knapt begynt på en arbeidsoppgave før de er på en, for barn er ikke bare understimulert uten venner og leven, de er dessuten vant til å ha mor og fars fulle oppmerksomhet når de er hjemme.

Mine barn er store nok til å klare seg bra selv et par, tre timer i slengen, men de har også vært små og jeg har ingen problemer med å skjønne at det er en helvetes situasjon for alle de som kanskje har en sjef som henger over dem på Teams. Som daglig sjekker effektivitetsstatistikken og pusher dem for å overholde alle tidsfrister selv om han vet at de har småunger hjemme. Jeg kjenner mange med hjemmekontor som jobber fra morgen til kveld for å rekke alt nå. Nei, jeg synes ikke det er mer synd på de som er alene. Og nei, det handler da for tusan ikke om at de ikke bryr seg om eller kjenner barna sine. Herregud, for noe fordomsfullt tull. Du skulle prøvd en uke i deres sko, eller bare et par dager, så tror jeg pipa hadde fått en annen låt.

Prøv å være noe mer forståelsesfull eller i det minste litt raus, da. 

Bli hjemmeværende da vel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2020 den 10.55, Tutte skrev:

Ærlig talt, har ikke ord på hvor frekke enkelte kan være😯

Enkelte jobber hardt med å provosere mest mulig. Kanskje litt kjedelig i lengden med hjemmekontor, uten barn eller andre å bryne seg på.

Anonymkode: b9f50...3db

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bli hjemmeværende da vel.

Hvem da? Det går fint her hos oss hvis det var meg du siktet til, men det vet du vel hvis du leste svaret mitt. Alle småbarnsfamilier har ikke råd eller anledning til å bli hjemmeværende, men det tror jeg også du vet. Det ville dessuten vært galskap å si opp en bra jobb nå i disse tider.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man velger hjemmeundervisning, er man som regel hjemme og ikke på jobb. 

Anonymkode: 511d4...142

Hvilket er årsaken til at folk flest i Norge velger offentlig skole for å oppfylle barnas 'rett og plikt til opplæring på grunnskolens nivå'. 

Mitt poeng var ikke at hjemmeundervisning + hjemmekontor ikke er tøft. Mitt poeng var at det ikke er skoleplikt i Norge. Man kan vanligvis velge hvordan man ønsker at barna skal undervises. Akkurat nå kan man ikke, og det er kjipt. 

Anonymkode: 555f1...b2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klager ikke jeg, vet at mange har det mye verre.

Er  50% ufør pga alvorlig nevrologisk sykdom som jeg fikk for et år siden, skal egentlig ha tid for meg selv for å hvile, men nå hjemmeskoler jeg mine egne barn istedenfor.

Går på jobb 2dager i uken da vi holder oppe for de med spesielle behov- da har mannen hjemmekontor.

Er  såklart utmattet store deler av uken.Men sånn er det nå.

Only the strongest adapt, the weak ones refuse...

Anonymkode: dd9f5...24e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, youcancallmejune skrev:

Hvem da? Det går fint her hos oss hvis det var meg du siktet til, men det vet du vel hvis du leste svaret mitt. Alle småbarnsfamilier har ikke råd eller anledning til å bli hjemmeværende, men det tror jeg også du vet. Det ville dessuten vært galskap å si opp en bra jobb nå i disse tider.

Da burde de vel strengt tatt tenkt seg om et par ganger til før de fikk barn.

AnonymBruker
Skrevet

Norge er sutrenasjon nr. 1.

Sånn blir det når man blir født på den grønne gren og er vant til velstand og at alt går på skinner. Straks det butter, så er det sutring og syting. Gjerne i media. Buhu! Jeg må jobbe på kvelden fordi jeg må undervise barna på dagen!

Ja, det må du, i likhet med alle andre!

VÆR GLAD DERE HAR EN JOBB!!! Over 300.000 er arbeidsledige nå p.g.a. coronaviruset. Å klage på at man må jobbe litt utover kveldene er ekstremt usmakelig når man vet at de som klager sitter og jobber og har full lønn!

Anonymkode: a471c...738

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ord... 😔

Anonymkode: 57e6f...625

• Liker 8
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke valgt å fortsette i en jobb som var helt kurant og som de mestret fint før de ble satt i isolasjon og måtte hjemmeskole og hjemmebarnehage sine barn samtidig som de skulle gjøre den like godt som før, eller de burde ikke fått barn i det store og hele fordi de hadde takket ja til en jobb som egentlig ville vært helt kurant også med barn, og som ikke ble tungmestret før de ble satt i isolasjon og måtte hjemmeskole og hjemmebarnehage sine barn samtidig som de skulle gjøre den like godt som før, mener du? Mhm, makes sense begge deler. Man bør nok egentlig ikke takke ja til en jobb i det hele tatt i tilfelle man har både den og et par barn og landet stenger ned på grunn av en pandemi. Man vet jo aldri så det er best å være forsiktig. 

• Liker 7
Gjest supernova_87
Skrevet

Hva med at alle har litt mer toleranse for andres "klaging", og åpenhet for at dette er utfordrende for de fleste med varierende livssituasjoner. Og at alle prøver å klage litt mindre? 

Jeg har både sympati med dere som er lei av ungene og ikke orker å drive hjemmekontor og undervisning og alt, og sympati med dere som er ensomme og alene og skulle ønske dere hadde noe dere MÅTTE henge fingrene i. 

Heier på alle og en! 🍬

AnonymBruker
Skrevet

Dere er foreldre. Det er deres barn og det er dere som har ansvaret for dem og skal oppdra dem, ikke det offentlige.

Du har virkelig tungt for det, du. Sjelden jeg ser noen som har så dårlige leseevner.

Det er ikke snakk om å ikke orke/ville oppdra våre egne barn. Det er snakk om å undervise + skikke sin egen jobb + drive familien AS. Det å ha hjemmeskole i tillegg til å jobbe hjemmefra er ganske enkelt umulig. Det sier seg selv at jeg ikke kan gi barna min 100% oppmerksomhet og hjelpe dem med skolearbeidet OG ha 100% oppmerksomhet mot jobben min. Kvaliteten blir dårlig, på enten begge eller veldig mye på den ene.

Så det handler ikke om å ikke ville ta ansvaret for barna, det handler om at det er ganske vanskelig å ha ansvaret for undervisningen og sin egen jobb - samtidig. Vi skjønner at vi må, alle er i en spesiell situasjon nå. Men, det må da være lov å klage når situasjonen er så tung og vanskelig for mange. 

Anonymkode: 76a55...8d0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hva med at alle har litt mer toleranse for andres "klaging", og åpenhet for at dette er utfordrende for de fleste med varierende livssituasjoner. Og at alle prøver å klage litt mindre? 

Jeg har både sympati med dere som er lei av ungene og ikke orker å drive hjemmekontor og undervisning og alt, og sympati med dere som er ensomme og alene og skulle ønske dere hadde noe dere MÅTTE henge fingrene i. 

Heier på alle og en! 🍬

Jeg fryser på ryggen når jeg hører noen si at de er lei av barna sine. Skammelig.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har virkelig tungt for det, du. Sjelden jeg ser noen som har så dårlige leseevner.

Det er ikke snakk om å ikke orke/ville oppdra våre egne barn. Det er snakk om å undervise + skikke sin egen jobb + drive familien AS. Det å ha hjemmeskole i tillegg til å jobbe hjemmefra er ganske enkelt umulig. Det sier seg selv at jeg ikke kan gi barna min 100% oppmerksomhet og hjelpe dem med skolearbeidet OG ha 100% oppmerksomhet mot jobben min. Kvaliteten blir dårlig, på enten begge eller veldig mye på den ene.

Så det handler ikke om å ikke ville ta ansvaret for barna, det handler om at det er ganske vanskelig å ha ansvaret for undervisningen og sin egen jobb - samtidig. Vi skjønner at vi må, alle er i en spesiell situasjon nå. Men, det må da være lov å klage når situasjonen er så tung og vanskelig for mange. 

Anonymkode: 76a55...8d0

De har vel en lærer de kan kontakte hvis de står fast?

Gjest Mumlehumle
Skrevet
På 29.3.2020 den 5.55, AnonymBruker skrev:

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Anonymkode: a07d7...e73

Jeg skulle gjerne ha hatt barn som maser på meg. Har nettopp spontan abotert og det sårer meg å se på sosiale medier at foreldrene klager over å måtte være hjemme med barna. Selv om det er for spøk. Jeg skulle ønske jeg var i deres situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Norge er sutrenasjon nr. 1.

Sånn blir det når man blir født på den grønne gren og er vant til velstand og at alt går på skinner. Straks det butter, så er det sutring og syting. Gjerne i media. Buhu! Jeg må jobbe på kvelden fordi jeg må undervise barna på dagen!

Ja, det må du, i likhet med alle andre!

VÆR GLAD DERE HAR EN JOBB!!! Over 300.000 er arbeidsledige nå p.g.a. coronaviruset. Å klage på at man må jobbe litt utover kveldene er ekstremt usmakelig når man vet at de som klager sitter og jobber og har full lønn!

Anonymkode: a471c...738

Dette blir for dumt. Det blir som å si at bare de som har ALS og bukspyttkjertelkreft får lov til å klage over at de har dårlig helse. Har du mistet jobben? Ja, da må du tenke at du er så heldig å bo i et land hvor du kan gå på sosialen hvis det kniper så du slipper å bo på gata - ingen grunn til å syte og klage! Ville du sagt det? Ikke det, nei? 

JEG synes det er veldig tøft å ha hjemmekontor, ha en mann som har samfunnskritisk jobb slik at vi ikke kan jobbe halve dagen hver slik mange andre kan, ha to barneskolebarn som trenger mye hjelp til skolearbeidet, og - den som velter lasset - en svært aktiv treåring som må passes på hvert eneste sekund. Alt dette på ubestemt tid, og mens været er dritt slik at det er vanskelig å komme seg ut slik at vi går hverandre på nervene halve dagen. At det finnes folk som har mistet jobben er jo selvsagt trist for dem, men det gjør ikke MIN hverdag mindre travel, og jeg føler meg ikke bedre av å tenke på det. Det er fullt mulig å være utslitt OG være glad for at man har en jobb samtidig. 

Anonymkode: fdd08...0ee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærer kan ikke utføre undervisningen. Det må foreldrene gjøre, som er i samme rom - i  alle fall for de minste. Det handler ikke om at man står fast på hvordan bokstaven A skal skrives, men at noen må bruke tiden på å lære førsteklassingen det. Og den personen er mamma eller pappa.

Anonymkode: fdd08...0ee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Mumlehumle said:

Jeg skulle gjerne ha hatt barn som maser på meg. Har nettopp spontan abotert og det sårer meg å se på sosiale medier at foreldrene klager over å måtte være hjemme med barna. Selv om det er for spøk. Jeg skulle ønske jeg var i deres situasjon. 

Jeg hadde 2 spontanaborter rett før jeg ble gravid med ungen. Jeg ante ikke om hvor intenst krevende det ville bli. Jeg ante ikke at jeg kom til å ha øyeblikk med anger og savn etter det ryddige og rolige livet mitt. 

Anonymkode: 0d60e...fc8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våres barn kan ikke det. 4. klassinger. Lærer har egne barn hjemme fra skolen og har ikke anledning til å svare fordi at hennes barn også må ha hjemmeundervisning. Wihu. :) 

Anonymkode: a28ea...999

• Liker 1
  • Opprett ny...