Gå til innhold

Fuck dere foreldre som klager

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så klarte altså noen å lage en Splitt og hersk melding om dette også 😂

folk er bare ikke sann.....

vi er alle rammet. Samme båt, men forskjellige måter.

jeg er forøvrig glad for at TS ikke er min leder. 

Anonymkode: c0dec...d61

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å leie inn ungdom til å ha hjemmeundervisning med mine. 
drittlei

En grunn til at jeg ikke er lærer 

Jeg hadde aldri fått tre barn hvis vi levde i et samfunn uten skole

Anonymkode: 9e801...bbc

Hadde vi levd i slik samfunnet var før skolen, ville du som kvinne ikke hatt et vakg. Du ville vært underlagt mannen, levd i et samfunn uten prevensjon og du måtte fått så mange barn som nødvendig for å overleve. 

Eller så kan du flytte til Saudi Arabia. Litt sånn same shit, egentlig. Ser jo hvor fint det fungerer der :)

Anonymkode: 5f757...0e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg er veldig heldig som har barn. De er ønsket, planlagt og alt er tilrettelagt. De har ikke vært ute der de kunne være til sjenanse eller utsatt for smitte. Vet vi er heldige, vakre folketomme turområder i store mengder her vi bor. Barna har lik alder og er gode venner. Så jeg tror tilværelsen alene har vært verre. Gruer meg til mannen må bort på jobb siden vi ikke vet om det blir uker eller måneder. Vi kommer til å savne å ha han rundt oss, men det kommer til å gå fint.

Jeg tror at de som klager, er de som ikke er vant til å tilbringe tid med barna, har dårligere med ressurser (f. eks uteområde, plass inne mm), også de som har fått opplegg fra skolen som krever at foreldrene skal undervise. Det skal være fjernundervisning/hjemmeskole og skal være tilpasset. Skolen har fortsatt undervisningsplikt og det betyr at arbeidet ikke skal skyves over på foreldre. Jeg håper på løsning for de som sliter. Nå har det bare gått to uker og det er litt tidlig å gi opp. For de som sliter med ensomhet og mangel på nærheten forstår jeg at tiden går sent og depresjoner kommer snikende. Håper vi alle kan finne mening og mestring også i denne tiden.

Anonymkode: 4058a...6d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er foreldrene som skviser inn jobb mellom hjemmeskole og barnepass som betaler trygda di da... Burde du ikke være takknemlig? Og barna deres som kommer til å passe på deg når du blir gammel

Anonymkode: 5b2a1...3ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bakgårder er jo bare trist. Barn burde ha mulighet til å springe ut og ha plen og gress, lekeplass og en fotballbane i umiddelbar nærhet.

og igjen, hvorfor har du trykket 3 barn i en liten leilighet? Regner med de ikke har eget soverom engang?

Anonymkode: e8ecf...e8b

Kansje du skal ta deg en tur til oslo øst og belære alle innvandrerfamiliene da om hvorfor de får så mange barn? Her er det gjerne 6 barn i 3 roms leil...

Anonymkode: 18905...7ad

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kansje du skal ta deg en tur til oslo øst og belære alle innvandrerfamiliene da om hvorfor de får så mange barn? Her er det gjerne 6 barn i 3 roms leil...

Synes du virkelig det er ideelt? Tror du ikke de kunne hatt det bedre i spredd bebyggelse med plass og skoler som har kunne undervise skikkelig. Det bor innvandrere slik også, og de driver svært sjeldent med gjengkriminalitet etc. Barna driver med idrett og foreldre går gjerne i vanlig jobb og lærer språket. 

Skrevet

Hva feiler visse mennesker her? 

Må absolutt alt i dette samfunnet være en konkurranse? Og mangler mange fullstendig evnen til å sette seg inn i andres situasjon. Så forbaska mye ren dumhet. Bruk hodet.

De fleste, om ikke alle, har sitt nå. Når man får barn, så er det ofte planlagt, og er det ikke, så vet man hva man har å forholde seg til. De fleste foreldre jobber utenfor hjemmet. De har barna i barnehage og på skole. Og det er sånn livet er lagt opp, NATURLIĢ nok! Selvfølgelig blir det en kjempeutfordring for mange å både jobbe hjemmefra, drive undervisning og ellers ta vare på barna oppe i alt. Jez  Det har jeg ingen problemer med å skjønne lett selv om jeg overhodet ikke er i samme situasjon. 

Og ja, jeg har også full sympati med de som sitter uten noen nå! Selvfølgelig. 

Faen jeg blir så lei over dømming og dritt når vi er i så krevende tider. Går det an å prøve og støtte hverandre mer eller?  

• Liker 11
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vi levd i slik samfunnet var før skolen, ville du som kvinne ikke hatt et vakg. Du ville vært underlagt mannen, levd i et samfunn uten prevensjon og du måtte fått så mange barn som nødvendig for å overleve. 

Eller så kan du flytte til Saudi Arabia. Litt sånn same shit, egentlig. Ser jo hvor fint det fungerer der :)

Anonymkode: 5f757...0e4

Det norske samfunnet har da aldri vært slik som i Saudi-Arabia! Og det er barnehagene som i størst grad har frigjort mødre, ikke skolene. Det har vært offentlige skoler for alle i Norge siden 1700-tallet (og for høyere samfunnslag siden middelalderen), det har ingenting som helst med kvinnefrigjøring å gjøre. Innføring av prevensjon har da heller ingenting med skole å gjøre. Her surrer du fælt.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det er ideelt? Tror du ikke de kunne hatt det bedre i spredd bebyggelse med plass og skoler som har kunne undervise skikkelig. Det bor innvandrere slik også, og de driver svært sjeldent med gjengkriminalitet etc. Barna driver med idrett og foreldre går gjerne i vanlig jobb og lærer språket. 

Flott, da kan du begynne å arbeide for bedre integrering av disse hvis det lar seg gjøre og slutte og stemme på venstre side partier som kaller deg for rasist for det du yter nå. 

Tenk litt på hvordan de barna har det nå du!! Tror du de får særlig kvalitets hjemmeundervisning? Så ja hvis ikke skolene åpner etter påske vil jeg si dette er det største overgrepe regjeringen gjør mot barn og familier over et virus som er like dødelig som influensa!

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvorfor må det være en konkurranse om å ha det verst? Jeg skjønner godt at ting kan være tungt både for folk med barn OG folk som sitter alene. Sammenlignet med veldig mange andre her i verden har vel ingen av dem lov til å klage, skal man følge TS'logikk.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke man skal drive å forbanne andre som står i en annen situasjon som en selv. Man vet ingenting om hvordan andre opplever situasjonen!!! 

Ja, det er ensomt å sitte hjemme alene, og det kan nok gå hardt uttover psyken. Og ja, det er travelt med tre unger som skal lære substantiv, adjektiv, pronomen, buddhisme og divisjon samtidig som man gjennomfører et kundesmøte, skriver kontrakter osv. 

Det er mange ulike grupper som lider av dette. Kan ikke vi heller større hverandre i stedet for å være egoister og rulle oss selv i vår egen selvmedlidenhet? 

Anonymkode: d1cc4...46f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har barn, vær glad for det. Gjør det beste ut av situasjonen, og knytt sterkere bånd til barna deres i denne krisesituasjonen istedenfor å klage over at dere må være lærer for barna deres.

Kanskje dere verdsetter jobben lærerne gjør for barna deres etter dette.

Prøv å stikk hodet ut av deres egen boble og tenke på alle dem som sitter helt alene nå, uten barn, partner eller familie. Det er de som har det kjipt nå, ikke dere.

Anonymkode: a07d7...e73

Når lærerene undeviser barna våre, er de faktisk på jobb.... De gjør det ikke ved siden av sin egen jobb 🙄. Når vi nå skal gå i full jobb her hjemme (kan ikke jobbe hjemmefra) og har full skole hele uka + lekser, så kan det bli veldig mye for folk.  Vi sitter 3-4 timer hver dag med ungene våre etter full jobb og lang reisevei. Lærer som presser på, og vi sliter med å få hodet over vann. Så slutt å bestem hvem som har lov å klage eller ei. Vi lever alle med ting vi sliter med. Og by the way; Hvorfor mener du at en som bor alene har det verst?? Det finnes faktiskt folk som ikke får mat ;)

Anonymkode: d8cb1...d48

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater å drive hjemmeskole. Jeg fikk barn under den forutsetning at jeg skulle outsource opplæring på grunnskolens nivå, mens jeg selv skulle oppdra ungen til å bli et ålreit menneske. 

Samtidig er jeg fullt i stand til å være takknemlig for at vi i det minste har hverandre og at jeg ikke har hjemmekontor. I tillegg bor vi på landet og har hage. 

Jeg eier mine følelser, og er i min fulle rett til å synes at min situasjon er dritt selv om noen sitter alene. Og de som sitter alene er i sin fulle rett til å synes at deres situasjon er dritt, selv om folk i Afrika kommer til å falle som fluer for koronaviruset fordi de mangler såpe, rent vann og medisinsk utstyr. 

Det er unntakstilstand. Unntakstilstand er dritt. Uavhengig av personlige forutsetninger. 

Anonymkode: 555f1...b2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer og har hjemmekontor med to barn, den ene skal følges opp med lekser! Har så vidt hodet over vannet! Jo, så jeg har lov å klage! Men alle de barnløse som syter at de kjeder seg! Ja, det er et luksusproblem

Anonymkode: 42145...b3c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at det å se så mange foreldre klage gjorde spontanaborten jeg har hatt uka her enda verre enn den i utgangspunktet var. Jeg skulle gjort mye for å være i deres sko. Jeg forstår at det er slitsomt å ha barn, men jeg hadde mye heller villet vært sliten med barn enn å leve det meningsløse livet jeg lever uten barn.

Anonymkode: b4ff9...4c0

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dere altså klappe godt igjen og ta dere av ungene deres med et jævla smil, når dere absolutt skal sette de til verden. Det går da for svarte ikke an å produsere en masse unger med en forventning om at samfunnet skal ta ansvaret.

Anonymkode: 1f4b1...8fb

Selvfølgelig kan man forvente st skole og barnehage holder åpent, og at man får mer enn 12 timers varsel dersom det stenger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at det å se så mange foreldre klage gjorde spontanaborten jeg har hatt uka her enda verre enn den i utgangspunktet var. Jeg skulle gjort mye for å være i deres sko. Jeg forstår at det er slitsomt å ha barn, men jeg hadde mye heller villet vært sliten med barn enn å leve det meningsløse livet jeg lever uten barn.

Så trist, men selv om det er vondt for deg så har vel andre rett på å ha det vanskelig. Og når du får barn har du lov til å klage du også 

Anonymkode: 42145...b3c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så fordi at du ikke har unger, så har ikke vi med unger lov til å klage når vi er sliten? Nei, beklager er ikke slik det fungerer! 

Anonymkode: 78b7d...e5a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjempe trist å høre at du opplevde en spontanabort, men det går nok tilslutt 😊

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dere altså klappe godt igjen og ta dere av ungene deres med et jævla smil, når dere absolutt skal sette de til verden. Det går da for svarte ikke an å produsere en masse unger med en forventning om at samfunnet skal ta ansvaret.

Anonymkode: 1f4b1...8fb

Nei, jeg hadde ikke ønsket at noen med slike holdninger skulle ha ansvaret iallefall...

• Liker 2
  • Opprett ny...