Gå til innhold

Ned i vekt - tips??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veier 55 kg og er 158 cm høy, jeg har tenkt på å slanke meg lenge nå men har aldri ordentlig startet. Jeg tenkte ar det kunne være like greit å bare starte en gang, så hvorfor ikke nå? Jeg lurte på om noen hadde noe tips om hva jeg kunne spise eller ulike øvelser som kan gi meg mindre fettprosent? 

Anonymkode: a75a2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i hvorfor ikke nå. Man kan alltid finne en grunn til å utsette slankeplanene. 

For å gå ned i vekt så må man spise sunt, grønnsaker, proteiner og lignende. Du kan dette. Kutt ned godteri og potetgull. Jeg vet ikke noe om kostholdet ditt er nå og om du burde spise sunnere. 

Men med tanke på høyde og vekt så tror jeg du får mye mer igjen for å trene styrke for å bygge muskler. Dette er for å "forme" kroppen ikke trene for vektnedgang. For å få "idealkroppen" så er det faktisk nødvendig. Og da mener disse veldreide kroppene på insta eks. Mye jobb bak + noe attåt av og til. Mye trening bak Hollywood stjernene sine kropper også. Søk eks på hvordan Gal Gadot trente til super woman.

Nå er det mange måter å trene på og om du er en som passer få repetisjoner og tung styrke eller fler repetisjoner og lettere vekter er ikke godt å si. Eller kanskje kampsport er for deg. Du må ikke hate det du går for ihvertfall. 😋

Anita Herbert har en god plan synes jeg. Det koster noen kroner men du får også videoer OL. Det finnes garantert masse andre alternativer og sikkert alt gratis. Mulig noen andre kan hjelpe. 

Personlig har jeg kjørt starting strength som er et rent bygge muskel program. Eller 5x5. 

(nei jenter blir ikke store og bulkete, det tar mange år hvis du er genetisk disponert for det evt kan man ta steroider.) 

Det ble langt. Håper det ga deg noe ihvertfall. 

Endret av LetLoose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen spesifikke øvelser som gir deg lavere fettprosent, men all bevegelse hjelper selv om det er håpløst å trene seg tynnere - det er først og fremst kostholdet som bestemmer det. Det er enklest og raskest å heller trene kort og intenst enn lange økter. Se denne snutten om hva som er lurt å spise 👇

https://www.dietdoctor.com/the-1-cause-of-obesity-insulin

Anonymkode: 7cfd7...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød-dietten funker fantastisk bra, og raskt. Ligger ute på nett om man søker. Holdt meg til dietten 100% i fire uker, gikk ned 16 kg. Mange som mener det er en grusom diett og at den ikke er bra for deg, men du får alle næringstoffer du trenger, går ikke sulten, og jeg er et levende bevis på at den funker. Har dessverre hatt et opphold nå på 2-3 uker, men på'n igjen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frøkenhelene skrev:

Knekkebrød-dietten funker fantastisk bra, og raskt. Ligger ute på nett om man søker. Holdt meg til dietten 100% i fire uker, gikk ned 16 kg. Mange som mener det er en grusom diett og at den ikke er bra for deg, men du får alle næringstoffer du trenger, går ikke sulten, og jeg er et levende bevis på at den funker. Har dessverre hatt et opphold nå på 2-3 uker, men på'n igjen i dag!

Hva veide du? 

Anonymkode: fdaaa...b15

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...