AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Hei, jeg tar medisin 07:00. Sommertid i natt så «mister» en time. Skal jeg da ta medisin «ny» tid 6, 7 eller 8? Må endre «gradvis» takk! Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 Hvordan regulerer jeg meg tilbake til 07:00 da slik at jeg kan komme inn på kl.slettet som passer meg best - 07:00? Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Er du sikker på at du ikke har en times slingringsmonn? Det er svært, svært få medisiner som har så små tidsvindu. Anonymkode: 7bb17...4c5 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at du ikke har en times slingringsmonn? Det er svært, svært få medisiner som har så små tidsvindu. Anonymkode: 7bb17...4c5 Det er sikkert slingringsmonn, men det er epilepsimedisin så blir litt «redd»... Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 Jeg justerer med 10 minutter per dag. Anonymkode: e1c50...667 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert slingringsmonn, men det er epilepsimedisin så blir litt «redd»... Anonymkode: 16cc9...0f6 Jeg tar og for epilepsi, men det er ingen fare for om jeg tar to timer fra elle til. Kommer sikkert an på dosering og medikament da. Men om du skulle fastet for å ta prøver hos legen, ville du vel gått over tiden? Og det går jo fint for de fleste. Anonymkode: cee3d...643 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg justerer med 10 minutter per dag. Anonymkode: e1c50...667 Jeg tenkte halvtime... Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #9 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar og for epilepsi, men det er ingen fare for om jeg tar to timer fra elle til. Kommer sikkert an på dosering og medikament da. Men om du skulle fastet for å ta prøver hos legen, ville du vel gått over tiden? Og det går jo fint for de fleste. Anonymkode: cee3d...643 Er ganske nytt for meg, så bekymrer meg ekstra. Orfiril long heter de Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ganske nytt for meg, så bekymrer meg ekstra. Orfiril long heter de Anonymkode: 16cc9...0f6 Skjønner. Ikke samme medikament som jeg bruker, så det vet jeg ikke noe om. Du kan jo evt ta en telefon til legevakt for å forhøre deg. Jeg ville anse en time fra eller til som helt innafor for egen del, men igjen kan jeg ikke råde deg til noe. Anonymkode: cee3d...643 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 Står ikke på noen medisiner nå, men sto en lang stund på en cocktail som krevde at jeg tok dosene på nøyaktig samme tidspunkt hver dag og hver dose. Legene ba meg late som klokka ikke var blitt stilt og ta medisin klokka 7 selv om det ikke var riktig i forhold til dagen før, for skulle jeg "stilt meg inn" med å flytte dosene 10 minutter per dag (f.eks.) var det stor risiko for at det ville blitt mer kluss i systemet enn om jeg tok en brå en én dag. Anonymkode: d7bc3...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 Opplevde at det gikk helt fint med Lamictal og Orfiril. Men det er bedre å forhøre seg en gang for mye om du er usikker. Anonymkode: d7bc3...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevde at det gikk helt fint med Lamictal og Orfiril. Men det er bedre å forhøre seg en gang for mye om du er usikker. Anonymkode: d7bc3...c8d Tusen takk skal du ha for svar! Endret du klokkeslett eller ignorerte du endringen av tid? Jeg ringte legevakt før jeg så svar. Hun sa at siden dette var langtidsmedisin kunne jeg «late som» klokken ikke har endret seg ELLER slingre halvtime - ta medisin 730 i morgen og 7 dagen etterpå. Tar den to ganger til dagen - 7 og 19 så blir jo 730 og 1930 en dag før «normalen» igjen. Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står ikke på noen medisiner nå, men sto en lang stund på en cocktail som krevde at jeg tok dosene på nøyaktig samme tidspunkt hver dag og hver dose. Legene ba meg late som klokka ikke var blitt stilt og ta medisin klokka 7 selv om det ikke var riktig i forhold til dagen før, for skulle jeg "stilt meg inn" med å flytte dosene 10 minutter per dag (f.eks.) var det stor risiko for at det ville blitt mer kluss i systemet enn om jeg tok en brå en én dag. Anonymkode: d7bc3...c8d Fikk høre fra legevakt at «alle» medisiner har litt slingringsmonn så 30 min endring skulle gå helt fint. Men leger vet jo best om sine pasienter, hvertfall om det er snakk om flere medisiner i kombinasjon tenker jeg. Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Ikke samme medikament som jeg bruker, så det vet jeg ikke noe om. Du kan jo evt ta en telefon til legevakt for å forhøre deg. Jeg ville anse en time fra eller til som helt innafor for egen del, men igjen kan jeg ikke råde deg til noe. Anonymkode: cee3d...643 Ringte legevakt og kom meg forbi koronakøen. De virket ikke stressa over om jeg valgte den ene eller andre veien. «Går fint uansett»-feeling fra den kanten. Anonymkode: 16cc9...0f6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk skal du ha for svar! Endret du klokkeslett eller ignorerte du endringen av tid? Jeg ringte legevakt før jeg så svar. Hun sa at siden dette var langtidsmedisin kunne jeg «late som» klokken ikke har endret seg ELLER slingre halvtime - ta medisin 730 i morgen og 7 dagen etterpå. Tar den to ganger til dagen - 7 og 19 så blir jo 730 og 1930 en dag før «normalen» igjen. Anonymkode: 16cc9...0f6 Ignorerte endringen av tid. Latet som klokka ikke hadde blitt stilt. Anonymkode: d7bc3...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #17 Skrevet 28. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk høre fra legevakt at «alle» medisiner har litt slingringsmonn så 30 min endring skulle gå helt fint. Men leger vet jo best om sine pasienter, hvertfall om det er snakk om flere medisiner i kombinasjon tenker jeg. Anonymkode: 16cc9...0f6 Det blir fort litt rart når det er snakk om blandinger med mange medisiner, og spesielt når man tar så mange som jeg gjorde en periode (17 ulike per dag). Noen av medisinene krevde at det var et nøyaktig antall timer i mellom dosene så de ikke skulle påvirke hverandre uheldig (den ene slo den andre helt ut så den ikke fikk virkning om det ble for tett, en annen ga trippel virkning av en tredje osv.). Medisiner er veldig fascinerende og til tider drit irriterende å forholde seg til. 🤣 Anonymkode: d7bc3...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ringte legevakt og kom meg forbi koronakøen. De virket ikke stressa over om jeg valgte den ene eller andre veien. «Går fint uansett»-feeling fra den kanten. Anonymkode: 16cc9...0f6 Flott at du fikk svar! 😊 Anonymkode: cee3d...643 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå