Gå til innhold

I India idag, Corona heaven

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jadda jadda. Vi snakker ikke 2 meter her, gitt. 

Dette vil eksplodere.

Anonymkode: 18ac3...d92

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verden blir ikke den samme etter dette viruset. Det er jeg sikker på.

Anonymkode: 65c5f...b3e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, no shit.

Skrevet

Vi får gjøre så godt vi kan.

Først her hjemme, og så utenlands.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Their country, their problem.

Anonymkode: d062e...f08

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Their country, their problem.

Vil bare minne om at korona oppsto i Kina og nå på alle måter også er vårt problem. 

• Liker 6
Skrevet

Mange i India er hjemløse, har bodd på arbeidsstedet, feks byggeplasser osv. Disse er stengt og mange vet ikke hvor de skal. De blir jaget av politi og militær, men kan jo ikke løse seg opp i luften.

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Heisenberg skrev:

Vil bare minne om at korona oppsto i Kina og nå på alle måter også er vårt problem. 

Er litt påfallende at SARS, Novel Coronavirus osv stammer fra Kina, og det er ingen virus som stammer fra India såvidt jeg er bekjent selvom de har tilnærmet like stor folkemasse.

• Liker 2
Skrevet

Får håpe det ikke blir så ille der vel. 

Skrevet
3 minutter siden, Kaptein Klein skrev:

Er litt påfallende at SARS, Novel Coronavirus osv stammer fra Kina, og det er ingen virus som stammer fra India såvidt jeg er bekjent selvom de har tilnærmet like stor folkemasse.

Poenget mitt var at andre lands problemer fort kan bli våre problemer.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Heisenberg skrev:

Poenget mitt var at andre lands problemer fort kan bli våre problemer.

Absolutt og det er et godt poeng, jeg skrev bare en digresjon.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Heisenberg skrev:

Så klart, men vi må håndtere det her. Vi må ikke håndtere det der. De må ta konsekvensene av egen håndtering av viruset.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Så sant så sant.

Anonymkode: 8f7c2...4ae

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Nikitaspin said:

Mange i India er hjemløse, har bodd på arbeidsstedet, feks byggeplasser osv. Disse er stengt og mange vet ikke hvor de skal. De blir jaget av politi og militær, men kan jo ikke løse seg opp i luften.

Så en nyhetsartikkel hvor de intervjuet mange som sa de ville gå helt hjem til provinsen sin hvor de hadde familier fordi de ikke kom til å overleve i byen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

India har nok en mye yngre befolkning enn vi har i vesten, det har enorm betydning for hvor alvorlig pandemien blir.

Det blir og interessant å se om det tropiske klimaet i India har påvirkning på spredningen. 

Anonymkode: 38fd9...43f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koronaviruset herjer der det er kaldt. Det er veldig kaldt nå i Nord-Italia, deler av Spania, Iran og de rammede områdene i Kina. 

I India er det varmt. Derfor får ikke viruset noe særlig fotfeste der. 

Vi får håpe på en varm sommer i Norge også. Her jeg bor er det fem minus nå om nettene, takket være global oppvarming. 

Anonymkode: 7694d...31e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er både godt og galt

Anonymkode: fbec5...1d3

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Koronaviruset herjer der det er kaldt. Det er veldig kaldt nå i Nord-Italia, deler av Spania, Iran og de rammede områdene i Kina. 

I India er det varmt. Derfor får ikke viruset noe særlig fotfeste der. 

Vi får håpe på en varm sommer i Norge også. Her jeg bor er det fem minus nå om nettene, takket være global oppvarming. 

Anonymkode: 7694d...31e

Nei, de herjer i varme områder også. Som Singapore.

• 9 måneder senere...
Skrevet
Kaptein Klein skrev (På 28.3.2020 den 22.35):

CA ett år gammel tråd, men svarer likevel. 

Det kan selvsagt være flere årsaker til at de fleste virusene stammer fra Kina og ikke India. Men jeg har en tanke om ihvertfall en ting som skiller disse to landene. 

Tidligere (eks antall år siden, usikker om vi snakker ti-års periode eller hundre-års periode) så var det stor matmangel i Kina, folk begynte å spise ulike typer dyr og insekter. Også de som man vanligvis ikke tenker på som mat. Selv om det ikke er like stor matmangel (fattige sliter nok fortsatt) nå så er disse  dyrene/insektene fortsatt sett på som delikatesser hos de som har mer enn nok penger, og ond nødvendighet hos dem som sliter med økonomien, og kjøper disse fra lovlige/ulovlige markedner. 

Disse dyrene bærer mange forskjellige typer smittsomme virus og bakterier som deretter smittes videre til mennesker og sprer seg. 

India er i stor grad et vegetarisk land. Den prosentdelen som spiser kjøtt holder seg som vanlig til kylling, lam og fisk. Altså helt vanlige kjøttprodukter. 

Jeg er ikke ekspert, men ser på dette som en helt vanlig årsak til forskjellen mellom smitte fra Kina, kontra smitte fra India. 

Skrevet
Nikitaspin skrev (På 28.3.2020 den 22.32):

Var rart ingen skulle sammenligne Indias helsevesen med vårt??? 

• Opprett ny...