AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #1 Skrevet 28. mars 2020 Jadda jadda. Vi snakker ikke 2 meter her, gitt. Dette vil eksplodere. Anonymkode: 18ac3...d92 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #2 Skrevet 28. mars 2020 Verden blir ikke den samme etter dette viruset. Det er jeg sikker på. Anonymkode: 65c5f...b3e 3
Kaptein Klein Skrevet 28. mars 2020 #3 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Verden blir ikke den samme etter dette viruset. Det er jeg sikker på. Anonymkode: 65c5f...b3e Vel, no shit.
T-Rex Skrevet 28. mars 2020 #4 Skrevet 28. mars 2020 Vi får gjøre så godt vi kan. Først her hjemme, og så utenlands. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #5 Skrevet 28. mars 2020 Their country, their problem. Anonymkode: d062e...f08 1
Heisenberg Skrevet 28. mars 2020 #6 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Their country, their problem. Anonymkode: d062e...f08 Vil bare minne om at korona oppsto i Kina og nå på alle måter også er vårt problem. 6
Nikitaspin Skrevet 28. mars 2020 #7 Skrevet 28. mars 2020 Mange i India er hjemløse, har bodd på arbeidsstedet, feks byggeplasser osv. Disse er stengt og mange vet ikke hvor de skal. De blir jaget av politi og militær, men kan jo ikke løse seg opp i luften. 5
Kaptein Klein Skrevet 28. mars 2020 #8 Skrevet 28. mars 2020 Akkurat nå, Heisenberg skrev: Vil bare minne om at korona oppsto i Kina og nå på alle måter også er vårt problem. Er litt påfallende at SARS, Novel Coronavirus osv stammer fra Kina, og det er ingen virus som stammer fra India såvidt jeg er bekjent selvom de har tilnærmet like stor folkemasse. 2
Heisenberg Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 3 minutter siden, Kaptein Klein skrev: Er litt påfallende at SARS, Novel Coronavirus osv stammer fra Kina, og det er ingen virus som stammer fra India såvidt jeg er bekjent selvom de har tilnærmet like stor folkemasse. Poenget mitt var at andre lands problemer fort kan bli våre problemer. 4
Kaptein Klein Skrevet 28. mars 2020 #11 Skrevet 28. mars 2020 1 minutt siden, Heisenberg skrev: Poenget mitt var at andre lands problemer fort kan bli våre problemer. Absolutt og det er et godt poeng, jeg skrev bare en digresjon.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #12 Skrevet 28. mars 2020 15 minutter siden, Heisenberg skrev: Vil bare minne om at korona oppsto i Kina og nå på alle måter også er vårt problem. Så klart, men vi må håndtere det her. Vi må ikke håndtere det der. De må ta konsekvensene av egen håndtering av viruset. Anonymkode: d062e...f08
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Verden blir ikke den samme etter dette viruset. Det er jeg sikker på. Anonymkode: 65c5f...b3e Så sant så sant. Anonymkode: 8f7c2...4ae
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #14 Skrevet 28. mars 2020 23 minutter siden, Nikitaspin said: Mange i India er hjemløse, har bodd på arbeidsstedet, feks byggeplasser osv. Disse er stengt og mange vet ikke hvor de skal. De blir jaget av politi og militær, men kan jo ikke løse seg opp i luften. Så en nyhetsartikkel hvor de intervjuet mange som sa de ville gå helt hjem til provinsen sin hvor de hadde familier fordi de ikke kom til å overleve i byen. Anonymkode: 8f7c2...4ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #15 Skrevet 28. mars 2020 India har nok en mye yngre befolkning enn vi har i vesten, det har enorm betydning for hvor alvorlig pandemien blir. Det blir og interessant å se om det tropiske klimaet i India har påvirkning på spredningen. Anonymkode: 38fd9...43f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #16 Skrevet 28. mars 2020 Koronaviruset herjer der det er kaldt. Det er veldig kaldt nå i Nord-Italia, deler av Spania, Iran og de rammede områdene i Kina. I India er det varmt. Derfor får ikke viruset noe særlig fotfeste der. Vi får håpe på en varm sommer i Norge også. Her jeg bor er det fem minus nå om nettene, takket være global oppvarming. Anonymkode: 7694d...31e
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #17 Skrevet 29. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Verden blir ikke den samme etter dette viruset. Det er jeg sikker på. Anonymkode: 65c5f...b3e Det er både godt og galt Anonymkode: fbec5...1d3
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2020 #18 Skrevet 29. mars 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Koronaviruset herjer der det er kaldt. Det er veldig kaldt nå i Nord-Italia, deler av Spania, Iran og de rammede områdene i Kina. I India er det varmt. Derfor får ikke viruset noe særlig fotfeste der. Vi får håpe på en varm sommer i Norge også. Her jeg bor er det fem minus nå om nettene, takket være global oppvarming. Anonymkode: 7694d...31e Nei, de herjer i varme områder også. Som Singapore. Anonymkode: 8f7c2...4ae
sonush Skrevet 25. januar 2021 #19 Skrevet 25. januar 2021 Kaptein Klein skrev (På 28.3.2020 den 22.35): Er litt påfallende at SARS, Novel Coronavirus osv stammer fra Kina, og det er ingen virus som stammer fra India såvidt jeg er bekjent selvom de har tilnærmet like stor folkemasse. CA ett år gammel tråd, men svarer likevel. Det kan selvsagt være flere årsaker til at de fleste virusene stammer fra Kina og ikke India. Men jeg har en tanke om ihvertfall en ting som skiller disse to landene. Tidligere (eks antall år siden, usikker om vi snakker ti-års periode eller hundre-års periode) så var det stor matmangel i Kina, folk begynte å spise ulike typer dyr og insekter. Også de som man vanligvis ikke tenker på som mat. Selv om det ikke er like stor matmangel (fattige sliter nok fortsatt) nå så er disse dyrene/insektene fortsatt sett på som delikatesser hos de som har mer enn nok penger, og ond nødvendighet hos dem som sliter med økonomien, og kjøper disse fra lovlige/ulovlige markedner. Disse dyrene bærer mange forskjellige typer smittsomme virus og bakterier som deretter smittes videre til mennesker og sprer seg. India er i stor grad et vegetarisk land. Den prosentdelen som spiser kjøtt holder seg som vanlig til kylling, lam og fisk. Altså helt vanlige kjøttprodukter. Jeg er ikke ekspert, men ser på dette som en helt vanlig årsak til forskjellen mellom smitte fra Kina, kontra smitte fra India.
GrønnNellik68 Skrevet 25. januar 2021 #20 Skrevet 25. januar 2021 Nikitaspin skrev (På 28.3.2020 den 22.32): Mange i India er hjemløse, har bodd på arbeidsstedet, feks byggeplasser osv. Disse er stengt og mange vet ikke hvor de skal. De blir jaget av politi og militær, men kan jo ikke løse seg opp i luften. Var rart ingen skulle sammenligne Indias helsevesen med vårt???
Anbefalte innlegg