AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #21 Skrevet 31. mars 2020 På 29.3.2020 den 15.02, AnonymBruker skrev: Det er ingenting normalt med at nesten 50% av ungene dør under fødsel. Det handler om svikt fra mennesket som liksom skal ta vare på dyret sitt, gi det helsekontroller ved drektighet, riktig for og dyrlegen på lagret nummer i tilfelle behov for keisersnitt. Anonymkode: a364c...ba0 Det er da slett ikke uvanlig at det er en død kattunge i et kull, men to av fem er litt i overkant. Men, det hender faktisk at hele kull dør, uten at det er noen åpenbar grunn til det. Noen ganger kan det være en infeksjon, som ikke oppdages. Det er ikke normalt med helsekontroller på drektig katt, jeg er oppdretter, og tar da ikke med meg en drektig katt til veterinær hvis det ikke er noe som ser ut til å være galt. Ved en normal drektighet tar jeg hverken ultralyd eller røntgen heller. Jeg jobber på dyreklinikk, og vi har veldig sjelden sjekk av drektige katter... Har hatt et tilfelle hos mine der det endte med keisersnitt, men de andre kullene har blitt født hjemme uten noen som helst problemer. Anonymkode: 606f5...7d0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #22 Skrevet 31. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da slett ikke uvanlig at det er en død kattunge i et kull, men to av fem er litt i overkant. Men, det hender faktisk at hele kull dør, uten at det er noen åpenbar grunn til det. Noen ganger kan det være en infeksjon, som ikke oppdages. Det er ikke normalt med helsekontroller på drektig katt, jeg er oppdretter, og tar da ikke med meg en drektig katt til veterinær hvis det ikke er noe som ser ut til å være galt. Ved en normal drektighet tar jeg hverken ultralyd eller røntgen heller. Jeg jobber på dyreklinikk, og vi har veldig sjelden sjekk av drektige katter... Har hatt et tilfelle hos mine der det endte med keisersnitt, men de andre kullene har blitt født hjemme uten noen som helst problemer. Anonymkode: 606f5...7d0 Trenger ikke å forklare meg hvordan kattefødsler er Anonymkode: a364c...ba0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå