Gå til innhold

Såpebobler i borettslaget


Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

To dager på rad har jeg sett det. To forskjellige tilfeller, og hver gang med voksne som hadde spandert såpebobler på sine små. Boblene blåser rundt mellom blokkene, og høyt opp mot verandaene. Hvorfor såpebobler akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk på smittefaren! Boblene sprekker på ditt veranda rekkverk, som du trodde var sprita 🤪 

Så står du på balkongen og tar på rekkverket og vipps får du smitte i deg 🤯 

Du tror du er trygg og så «puster» noen like ved det 🤯

Anonymkode: 32c27...a3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at såpebobler er lagd av såpe og at virus dør av såpe...? 🤦‍♀️

Anonymkode: 7d00b...189

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at noen skal begynne å forske på luften inni såpeboblene, bare at folk skal vise litt hensyn. Såpebobler burde forbys under coronalovene. Nestegang jeg ser overtramp, ringer jeg garantert politiet!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpebobler er populært her så lenge det er temperatur til å være ute. Barna har lange dager som skal fylles de også.

Anonymkode: ccb4e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel uskyldig ment. Såpebobler er jo populære leker. 

Men det er en potensiell risiko for spredning av smitte. Riktignok en veldig lav risiko. Utåndingsluft inneholder masse mikroskopiske dråper. Lufta fra lungene fanges i boblene og transporteres mye lenger enn normalt. Selv om selve boblen består av endel såpe så er ikke all lufta i kontakt med såpa.  

Men så lenge man ikke lar såpeboblene blåse på andre folk bør det være greit. Boblene er relativt lette å se, så det bør være mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Du er svært heldig hvis det er det mest irriterende med barn for tiden. Såpebobler er stille i motsetning til barn som hopper hoppetau innendørs for eksempel... (ja. Naboungene gjør det. Det er irriterende, men de er i karantene og jeg velger å tåle litt mer enn ellers akkurat i disse tider) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Olaug Olsen skrev:

Jeg mener ikke at noen skal begynne å forske på luften inni såpeboblene, bare at folk skal vise litt hensyn. Såpebobler burde forbys under coronalovene. Nestegang jeg ser overtramp, ringer jeg garantert politiet!!!

 

 

Kan du ikke bare spørre om de kan holde på et annet sted? Selv før korona er det ikke greit å få masse såpebobler inn i hagen eller verandaen. 

Løse problemet på laveste nivå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stan skrev:

Kan du ikke bare spørre om de kan holde på et annet sted? Selv før korona er det ikke greit å få masse såpebobler inn i hagen eller verandaen. 

Løse problemet på laveste nivå? 

Er det ikke greit å få såpebobler i hagen? Du tuller vel?? 

Anonymkode: 0b11c...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke greit å få såpebobler i hagen? Du tuller vel?? 

Anonymkode: 0b11c...a89

Ikke til enhver tid. 

For noen år siden var hagen dekket opp til stor sommerfest. Noen nabounger hadde nettopp fått en slik boblemaskin. Det var på hundrevis av bobler, over alt. 

Mat og såpe er ikke en ønskelig miks. Jeg bare spurte om de kunne holde opp eller gå en annen plass. Det gjorde de, og så fikk de hver sin iskrem. 

Også om man nettopp har vasket vinduene, er det uheldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...