Gå til innhold

Kaster opp mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år, veier 62 kilo og er 1.64 høy. Hver gang jeg skal spise middag eller mye mat så kaster jeg alltid opp. Jeg var super tynn før og har gått opp i vekt. Når jeg starta og få opp maten jeg spiste så trodde jeg bare at jeg gulpet det opp, men nå er det veldig plagsomt fordi jeg gulper/kaster opp maten hele tiden når jeg spiser et stort måltid. Trenger råd og jeg vet ikke hvorfor dette skjer.

Anonymkode: f4f1c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ikke dette er bevisst så kan det kanskje være matintoleranse? Synes det er litt merkelig at det skjer ubevisst om det er bulimi? 

Anonymkode: 2cada...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 23,05 er normalt allefall.

Det kan være vanskelig og spørre på forumet for og få tips råd om dette.

Anbefaler og ta kontakt med din Lege, for videre utredning angående dette.

 

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke dette er bevisst så kan det kanskje være matintoleranse? Synes det er litt merkelig at det skjer ubevisst om det er bulimi? 

Anonymkode: 2cada...918

Kanskje jeg misforsto, og du mente at du gjorde det med vilje på begynnelsen? Uansett er ikke dette sunt, og veldig dårlig for tenna dine. Håper du finner ut av det ❤️

Anonymkode: 2cada...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 18 år, veier 62 kilo og er 1.64 høy. Hver gang jeg skal spise middag eller mye mat så kaster jeg alltid opp. Jeg var super tynn før og har gått opp i vekt. Når jeg starta og få opp maten jeg spiste så trodde jeg bare at jeg gulpet det opp, men nå er det veldig plagsomt fordi jeg gulper/kaster opp maten hele tiden når jeg spiser et stort måltid. Trenger råd og jeg vet ikke hvorfor dette skjer. Jeg er også veldig usikker på kroppen min og føler meg ikke bra med den. Snakker nesten alltid om at jeg er feit og overvektig til familien og de blir bare irriterte og skjønner ikke hvor jeg kommer fra❤️

Anonymkode: f4f1c...455

 

Anonymkode: f4f1c...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg misforsto, og du mente at du gjorde det med vilje på begynnelsen? Uansett er ikke dette sunt, og veldig dårlig for tenna dine. Håper du finner ut av det ❤️

Anonymkode: 2cada...918

Gjorde vel litt med vilje når jeg starta å kaste opp, men nå skjer det automatisk hele tiden jeg spiser mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Med vennlig hilsen Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...