Gå til innhold

Så mange konspirasjonsfolk!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selvsagt alltid visst at det er noen konspirasjonsteoretikere i Norge, folk som ikke tror på månelandingen, at 9/11 var en inside jobb, chem trails, flat earth osv. 

Men nå i kjølvannet av koronakrisen så har det jo tatt helt av. Det er logisk at det vil øke noe, men må innrømme jeg er overrasket over hvor stor paranoiaen er, og hvor lite som skal til før man koker sammen en svær konsiprasjon av dette. Sosiologisk sett er det jo egentlig ganske interessant.

De sier jo at denne fokusen på håndvask nå kan gjøre det verre for de som allerede har tvangstanker om vasking. På samme måte er det logisk at de uvante og strenge tiltakene vi har nå vil gjøre det verre for de som allerede har paranoia eller en tanke om at det finnes et "verdensherredømme"/illuminati osv.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 76e6a...af9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en forsvarsmekanisme som gir en illusjon av kontroll. De fleste konspirasjonsteorier er jo langt mindre skremmende enn virkeligheten.

Anonymkode: d9695...adc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå sprer du bare enda flere konspirasjonsteorier. Slutt med det! Jeg vet snart ikke hva jeg skal tro på. 😱

Anonymkode: f42d5...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To helt krise store teorier:

-5G er den egentlige grunnen til corona

-adrenchrome - fremstilt av barns hjernestamme. Dop for eliten. 😂

Spennende lesing i karantene

Anonymkode: d8a2e...1cc

• Liker 1
Skrevet

Er enig i at det er mye konspirasjonsteorier ute og går, men jeg tror ikke det har noen hensikt å avskrive alle som (og nå sier jeg ikke at du gjør det her ts, snakker på generelt grunnlag) som tror på disse konspirasjonsteoriene som dumme og/eller lettlurte. Man er kanskje helt bestemt på hva man tror og mener, og det er greit, men ved at man lager nærmest en isfront mellom to eller flere parter, så tror jeg det bare bidrar til større splid i samfunnet. Hadde natt til i dag en lang diskusjon her inne med folk som tror helt andre ting enn meg, men jeg tror det er sunt å høre ting fra en annen vinkel av og til. :)

• Liker 2
Gjest Optimo
Skrevet

Jeg har skjønt at det er mange som ikke får psykologtimene sine nå i Corona-dagene. Det syns.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To helt krise store teorier:

-adrenchrome - fremstilt av barns hjernestamme. Dop for eliten. 😂

Dette hørte jeg for første gang i dag, bortsett fra at det i denne versjonen var fremstilt av torturerte barns binyrer. Prøvde å google meg frem til flere detaljer, men det var lite å finne. Har du en link?

Anonymkode: d9695...adc

AnonymBruker
Skrevet

Chemtrails er da ikke teori! Er bare å ta en titt på himmelen.

190725-chemtrails_full.jpg

Anonymkode: 019ee...a5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig, TS! Har tenkt mye på dette.

Jeg tror litt av grunnen kan være at mange rett og slett ikke har den største tilliten til myndighetene lenger. Vi har en regjering som siste årene har bygget drastisk ned sykehusene, tross råd fra immunologer. I tillegg har vi en helseminister utdannet innen reiseliv - ikke helse, - som 28. februar oppfordret oss til å «ikke nøle med å reise fremover». Han selv skulle jo til østerrike, og ble satt i karantene da han kom igjen. 

Man blir uttrygg, og tilliten til de som skal styre landet synker drastisk i slike situasjoner. Da er mange mer åpne for å finne sannheter og svar andre plasser. 

Anonymkode: 8f673...1da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en konspirasjonsteoretiker, men 9/11 var inside jobb

Anonymkode: 1603c...c2f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke en konspirasjonsteoretiker, men 9/11 var inside jobb

Da er du en konspirasjonsteoretiker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At alle disse konspirasjonsteoriene florer i krisetid er en naturlig konsekvens av av folk er redde og prøver å finne forklaringsmodeller å henge kaoset på. De som tror på alle disse søkte teoriene har som regel psykiske diagnoser eller rusmisbruk, noe som svekker evnen til rasjonell tenking. 

Anonymkode: 21715...be3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Chemtrails er da ikke teori! Er bare å ta en titt på himmelen.

190725-chemtrails_full.jpg

Anonymkode: 019ee...a5c

Jammen har du rett! Har alltid trodd dette var kondens, men nå ser jeg helt tydelig at dette er gift. Så  feil kan man ta

Anonymkode: 2978e...94e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er du en konspirasjonsteoretiker.

Nope, bare se på historien til USA

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At alle disse konspirasjonsteoriene florer i krisetid er en naturlig konsekvens av av folk er redde og prøver å finne forklaringsmodeller å henge kaoset på. De som tror på alle disse søkte teoriene har som regel psykiske diagnoser eller rusmisbruk, noe som svekker evnen til rasjonell tenking. 

Anonymkode: 21715...be3

Nope her også, jeg f. Eks prøver ikke å finne noe forklaringsmodeller. Forklaringsmodeller er der allerede. Virusen er ikke menneskeskapt, men naturskap. Virus er noe naturlig som har levd i millioner av år, før mennesker. Jeg har heller ingen psykisk diagnose og ahar aldri brukt rus i mitt liv

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte er det logisk at de uvante og strenge tiltakene vi har nå vil gjøre det verre for de som allerede har paranoia eller en tanke om at det finnes et "verdensherredømme"/illuminati osv.

Vel, det blir snakket om verdensregjering nå, på grunn av et virus som er noe vi alltid har hatt. Så da blir det verdensherredømme.

Anonymkode: aa98a...d7f

• Opprett ny...