Gå til innhold

Kjøkkenmaskin - anbefalinger?


SkranglerLitt

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å skaffe meg en kjøkkenmaskin som fortrinnsvis skal brukes til gjærdeig. Det er sjelden jeg trenger større porsjoner enn til to brød eller en dobbel pizzadeig. I tillegg må den funke greit til kakerøre og pisking, selv om det ikke er det jeg driver mest med. Mulighet for ekstrautstyr er en fordel. Da den skal stå framme, spiller design en viss rolle. Synes Kenwood sine maskiner er stygge å se på, men jeg hører mange lovord om de. KitchenAid og Ankarsrum seine er kanskje de jeg synes ser penest ut, men det må jo i tilfelle være verdt prisen. Øvre budsjettgrense er 6000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snodig, jeg ser helt motsatt av deg mtp. lovord: "Alle" skryter av Kenwood, Kitchenaid er dyr, svak og jålete. Ankarsum er super til brødbaking.

Kenwood Chef XL Elite koster under 6000 og er en maskin som går i arv. OG er penere å se på enn ktchenaid imho 😉

to brød er ikke så lite, usikker på hva som er en dobbel pizzadeig - dersom 1 kg mel er enkel (ser ofte det) så er 2 kg mel en relativt tung deig å dra rundt=du trenger en kraftig maskin

Anonymkode: aea9c...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt Kenwood, men ble så lei at brøddeigen "klatret" opp på eltekroken. Kjøpte Ankarsrum for ett år siden og er superfornøyd med den. Så for et par dager siden en test av div kjøkkenmaskiner på Startsiden, men finner den ikke igjen. Der vant Ankarsrum testen, men en må lære seg en annerledes måte å lage gjærdeig på enn en har gjort på eks Kenwood. Har alrdi hatt så fin gjærbakst som jeg har nå. Jeg baker mye.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding :)

Det er mye som taler for Ankarsrum tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Belima said:

Har tidligere hatt Kenwood, men ble så lei at brøddeigen "klatret" opp på eltekroken.

 

stemte - men nå har Kenwood fått ny og langt bedre krok.

Anonymkode: aea9c...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER
22 timer siden, Belima skrev:

Har tidligere hatt Kenwood, men ble så lei at brøddeigen "klatret" opp på eltekroken. Kjøpte Ankarsrum for ett år siden og er superfornøyd med den. Så for et par dager siden en test av div kjøkkenmaskiner på Startsiden, men finner den ikke igjen. Der vant Ankarsrum testen, men en må lære seg en annerledes måte å lage gjærdeig på enn en har gjort på eks Kenwood. Har alrdi hatt så fin gjærbakst som jeg har nå. Jeg baker mye.

 

Har denne. Dyr ja, men barna og barnebarna kan arve den. I tillegg kan den fikses og bestilles deler til. De fleste andre kjøkkenmaskiner er boss om de går i stykker. Assistenten fungere i generasjoner. Kommer aldri til å bruke en annen kjøkkenmaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenwood chef XL elite har jeg,veldig fornøyd. 
Du kan vel stille inn på kroken om du opplever klatrende deig 😊

Anonymkode: 5dbdd...3cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Kitchenaid Artisan. Har vel hatt den i omtrent 15 år nå og den fungerer fortsatt som da den var ny. Den klarer fint å elte en brøddeig av 1 kg mel (som holder til to brød) og er også super til å piske krem, blande vaffel- og kakerøre. Er også veldig fornøyd med rivjern-tilbehøret. Ville uten tvil valgt samme maskin igjen.

Anonymkode: 2ffdb...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med min Kitchenaid Artisan. Har vel hatt den i omtrent 15 år nå og den fungerer fortsatt som da den var ny. Den klarer fint å elte en brøddeig av 1 kg mel (som holder til to brød) og er også super til å piske krem, blande vaffel- og kakerøre. Er også veldig fornøyd med rivjern-tilbehøret. Ville uten tvil valgt samme maskin igjen.

Anonymkode: 2ffdb...044

Datteren min har tilsvarende den du har, men hun kan ikke bake brød med 12 dl væske og mel til deigen er fast nok. Den egner seg til "småbaking" Jeg baker 2 brød med 12 dl væske og da er Ankarsrum helt fantastisk. Elter så flott/godt. Den lille bollen som også følger med Ankarsrum er fint til kaker, krem og diverse rører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kenwood chef XL elite har jeg,veldig fornøyd. 
Du kan vel stille inn på kroken om du opplever klatrende deig 😊

Anonymkode: 5dbdd...3cc

Den ble stilt inn så godt det lot seg gjøre, men Kenwood, de to jeg har hatt, kan ikke sammenlignes med Ankarstum når det kommer til brødbaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...