Gå til innhold

Sår i hodebunn og nakke (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dette? Jeg får det hver høst/vinter/vår. Det er ømt, det klør, det blir betent. Og det renner ofte gørr. Jeg pleier å smøre med bacimycin salve hver kveld. Nå ser det fint ut, men jeg kjenner at det strammer i nakken. Og det blir stygge arr. Jeg har ikke vært til legen med det. Det er i hodebunnen, nakken og på skuldrene. DFD5AF20-C132-485E-BFDB-85E4D1C0517B.thumb.jpeg.9b2a822621ec13ab9166f813960dfed3.jpeg

 

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke vi vite. Du må gå til lege. Og ikke bruke så store smykker.

Anonymkode: 85736...ff0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner litt på psoriasis, en venninne har sånne sår på beina... Men kom deg til lege for å få de sjekket. :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Ligner litt på psoriasis, en venninne har sånne sår på beina... Men kom deg til lege for å få de sjekket. :)

 

Jeg har hatt det i 7-8 år. Men tenker at det ikke er noe noen lege ville brydd seg med. Skal jeg bestille en legetime, kun for å sjekke dette? Er ikke det litt bortkastet tid for fastlegen?

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå gått til legen med det for å bekrefte at det er det og få noe som faktisk hjelper.

Og så er det nå slik at sånne sår som ikke gror skikkelig er greit å få sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg ville nå gått til legen med det for å bekrefte at det er det og få noe som faktisk hjelper.

Og så er det nå slik at sånne sår som ikke gror skikkelig er greit å få sjekket ut.

Ok. Takk! Da skal jeg bestille en time. 😊

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av med smykket ihvertfall, og sett opp håret så det får gro og tørke. Ville nok gått til legen en tur. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenker er allergi fra smykker. Prøv uten og se om det blir bedre du kan jo kontakte lege for å få en vurdering. 

Anonymkode: 31784...c3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, MiniMjau skrev:

Av med smykket ihvertfall, og sett opp håret så det får gro og tørke. Ville nok gått til legen en tur. 

Jeg tar aldri av meg smykket. Det skjer ikke. Jeg har hatt det på i mange år, det hår av den dagen jeg dør. Skal bestille time til uka. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Første jeg tenker er allergi fra smykker. Prøv uten og se om det blir bedre du kan jo kontakte lege for å få en vurdering. 

Anonymkode: 31784...c3d

Hvordan skal jeg få allergi av smykket? Jeg bruker aldri falske smykker, og jeg bruker ikke smykker i hodebunnen. Det er verst i hodebunnen. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan skal jeg få allergi av smykket? Jeg bruker aldri falske smykker, og jeg bruker ikke smykker i hodebunnen. Det er verst i hodebunnen. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

For å la såret få fred til å gro. Men neivel, vær forfengelig og drit i helsa di du.

Anonymkode: e2afd...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke ta av deg smykket? Hva om du måtte ta en operasjon/mr/ct og smykket måtte av? 🤔 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be om henvisning til hudlege. Men forbered deg på at smykket må av før du kan undersøkes ordentlig. Det er jo tykt og tungt, vil være i veien for en hudlege, dessuten bidrar det nok til at sårene forverres. Hva er grunnen til at du ikke «kan» ta det av? Teller du dager med det på, liksom? Er ikke egen helse grunn nok til å ta det av? 

Anonymkode: a9754...69b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det smykket drar med seg bakterier i sårene. Så selv om ikke smykket lager sårene, så kan det hindre at de gror. 

Anonymkode: 62a9c...5f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også få allergi for ekte smykker. 

Anonymkode: b8ec2...18c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk! Da skal jeg bestille en time. 😊

Anonymkode: 5ac32...4e9

Så bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Anne 69 skrev:

Hvorfor kan du ikke ta av deg smykket? Hva om du måtte ta en operasjon/mr/ct og smykket måtte av? 🤔 

Jeg har tatt det av de gangene jeg har tatt røntgen, men jeg er glad i det. Jeg arvet det, og det betyr mye for meg. Derfor tar jeg det aldri av. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan også få allergi for ekte smykker. 

Anonymkode: b8ec2...18c

Jeg har armbånd, ringer, piercinger, ørepynt og reagerer ikke på det. Har ikke noen allergier. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som oppklora eksem kanskje. Klør du i hodet?

Anonymkode: 92520...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg få allergi av smykket? Jeg bruker aldri falske smykker, og jeg bruker ikke smykker i hodebunnen. Det er verst i hodebunnen. 

Anonymkode: 5ac32...4e9

Du kan faktisk få allergi av ekte smykker også. Jeg har nikkelallergi og reagerer med en gang jeg tar på gullsmykker også. Reaksjonen kommer ikke bare der smykket er men det sprer seg. Av og til må man bruke elimineringsmetoden for og finne ut av ting. Bruker jeg ring får jeg eksem på hele fingeren og fingrene ved siden av. 

Anonymkode: 31784...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...