Gå til innhold

Forskjellige gulv i huset


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heihei!

vi har pusset opp loftstuen, den fikk helt vanlig lyse gulv da det er et litt trangt rom. 

men så har vi hovedstue og kjøkken i 2.etasje, der ønsker jeg ca samme farge, men at den er litt varmere og gjerne med fiskebensmønster. Da helst at det går videre fra stue til kjøkkenet. Så hele etasjen har samme gulvfarge. 
Men blir det veldig rart tro? Man ser ikke gulvet til loftstua fra hovedstua eller kjøkkenet. 
jeg tenker det kan bli fint, men føler meg veldig usikker på om det bare er jeg Som ville syntes det 😂

Anonymkode: a45d5...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig så synes jeg det er finest med samme gulv over hele huset, der en kan ha det. 

Anonymkode: 76745...9f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo for det samme, Ts. Så velg det du liker best. Loft kan godt avvike fra hovedetasjen. 
Men jeg ville vært helt, helt sikker på fiskebensmønster før jeg valgte det, altså. Det er ikke et nøytralt og diskré gulvvalg. 

Anonymkode: 97e59...ca5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for svar :) 

når jeg tenker etter så tror jeg fiskebeknsmønster ikke passer inn i huset, siden det er mye skråtak og ikke slette vegger. Da blir det nok litt for mye med den type mønster på gulvet. 🙈

Anonymkode: a45d5...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et hustype der det passer med fiskebensmønster, det er originale funkis fra 30-tallet, med høye tak og glatte vegger og stor stue og mange og store vinduer. Evt en Frogner-leilighet. Helt ærlig. Man kan ikke ha fiskebensmønster i et vanlig lite rekkehus bare fordi det er mote, det ser jo feil ut. Gulvet i seg selv er «busy» og gjør veldig mye ut av seg. Er ikke nødvendigvis en bra ting, hvis rommene er små, og takhøyde er lav.

Anonymkode: b3718...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nå ville jeg ha fiskebeinsmønster fordi jeg synes det er fint, ikke pga mote 😂😂😂

men det blir for mye hjemme hos meg. Så jeg går for vanlige planker 😄 

ts

Anonymkode: a45d5...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Haha nå ville jeg ha fiskebeinsmønster fordi jeg synes det er fint, ikke pga mote 😂😂😂

men det blir for mye hjemme hos meg. Så jeg går for vanlige planker 😄 

ts

Anonymkode: a45d5...da9

Altså, det er jo nettopp slik mote fungerer. Du har sett det gulvet i mange blader, eller instagram - "alle" har det nå for tida. Du tenkte etterhvert, ja, jeg synes det er fint. Fordi du ble eksponert for det over tid. 

Det er på en måte naturlig forsettelse av utviklingen av gulvtrenden i de siste årene. Vi har i stor grad sluttet med tepper i interiør - så gulvet har blitt mer viktig. Vi har også sluttet tvert med tapet på veggene, "alle" har stortsett ensfargede glatte vegger. Så gulvet skal gjøre mer ut av seg nå. 

Anonymkode: b3718...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...