Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har hatt kikkhullskirugi? Jeg hadde det torsdag morgen og har hatt endel problemer. På torsdag var jeg fram og tilbake på do, men nå har jeg kun tisset bittelitt (en gang) på 30 timer. Får heller ikke gjort nr 2. Er også sykt kvalm og formen er helt jævlig, samt smertene. 

Endret av Amalielb
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du operert? Kikkhull kan være mangt. Uansett, ta kontakt med sykehuset, ikke KG

Anonymkode: fba3b...bd3

Skrevet

Jeg har hatt gynekologisk kikkhullskirugi, ikke fjernet noe. Er avdelinga en skal kontakte og er bare legevakta som er oppe

Skrevet

Du kontakter gyn avdeling ellers ringer du legevakten. Men ikke vent til mandag men i dag.

Skrevet

Legevakta her er så utrolig dårlig så tror ikke jeg kommer meg noen vei der

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke fått direktenummer til avdelinga? De skal være tilgjengelige hele døgnet. Jeg ble operert på tirsdag (endometriose), og fikk 3 forskjellige nummer jeg kunne ringe for å nå dem. Fikk du med deg informasjon hjem? I brevet jeg fikk med står det at det kan ta en stund før man får til å gå på do, og at man måtte drikke rikelig, og ringe om man er bekymret for noe som helst.

Symptomer man skal være obs på er feber, store blødninger, smerter som eskalerer og hvis det dukker opp nye smerter og uforklarlig ubehag. Det siste kan jo være mangt, så jeg ville absolutt kontaktet dem. 

Anonymkode: 6fd55...d45

Skrevet

Nei. Smertestillende fikk jeg heller ikke. Når jeg skulle dra derfra var jeg så kvalm og dårlig at deg var sekunder før jeg ramla i bakken. Jeg ble satt i stol og de ga meg noe mat. De visste også at jeg var i betydelig smerte når det jeg fikk der ikke funket. Fikk med meg ark hjem hvor det står at jeg skal kontakte direkte til gyn. Avdeling men de har stengt i helger. Jeg gikk mye på do på torsdag, men ingenting på fredag eller til nå. Har ikke gjort nr 2 siden onsdag heller. 

Skrevet

Feber har jeg også og hatt siden da. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt. Kg får ikke hjulpet deg noe mer enn de kan. 

Anonymkode: 3d2c9...697

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Amalielb skrev:

Legevakta her er så utrolig dårlig så tror ikke jeg kommer meg noen vei der

Du ringer til kvinneklinikken (eller annensteds) hvor du ble operert.

Jeg ville ringt med en gang, spesielt det med mnglende urin høres ut som en mulig kompliksjon som må sees på raskt. 

Du kan ikke vente. Og ja, jeg har hatt samme inngrep for endometriose, lå over natten på sykehus pga lengre operasjon nn ventet. Hadde ikke den type komplikasjoner selv om jeg var dårlig lengre enn beskrevet. 

Anonymkode: e125a...b81

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Amalielb skrev:

Nei. Smertestillende fikk jeg heller ikke. Når jeg skulle dra derfra var jeg så kvalm og dårlig at deg var sekunder før jeg ramla i bakken. Jeg ble satt i stol og de ga meg noe mat. De visste også at jeg var i betydelig smerte når det jeg fikk der ikke funket. Fikk med meg ark hjem hvor det står at jeg skal kontakte direkte til gyn. Avdeling men de har stengt i helger. Jeg gikk mye på do på torsdag, men ingenting på fredag eller til nå. Har ikke gjort nr 2 siden onsdag heller. 

Har du ringt nummeret og blitt møtt av telefonsvarer? På sykehuset her viderekobles oppringninger til andre avdelinger. Om du ikke får svar må du ringe legevakta. Du kan ikke bare anta at de ikke kommer til å hjelpe deg. Feber er et sterkt signal om at noe er galt. Om du venter nå er du rett og slett egoistisk, fordi du kan bli mye verre av det, og ende opp på intensiven hvor de ikke har kapasitet akkurat nå. Du må da ta noe ansvar her. Beklager for min krasshet, men det virker ikke som du ønsker å hjelpe deg selv. 

Anonymkode: 6fd55...d45

AnonymBruker
Skrevet

På vei til legevakta nå🙂

Anonymkode: ae7ac...ca3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kikhulsoperasjon i høst. Var også veldig kvalm første dagen,og luftsmerter da de blåser opp magen under operasjon.Tok Paracet og 2 antibiotika tbl i 1 uke. Opererte natt til fredag, dro hjem lørdag. Liten matlyst de første dagene.

Begynte å jobbe 1 uke etter operasjon,har tung jobb i helsevesenet. Fikk ingen informasjon om det var noe jeg skulle være forsiktig med.

Anonymkode: 6ab1a...501

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt noe problemer med luftsmerter, jeg dro hjemme samme dagen😅

AnonymBruker
Skrevet

De gjorde ingenting og sendte meg hjem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...