Gå til innhold

Vurderer å male soverommet


parmanoia

Anbefalte innlegg

Har tid til overs på grunn av tingenes tilstand og vurderer å male soverommet. Men jeg har aldri malt før og føler meg helt nørd. Har slette vegger  Er det vanskelig å få det pent? Og har noen erfaring med å male mørkt, som en mørk grønn, mørk blå eller grå/dempet sort? Tenkte det kunne være kult, men jeg synes det er et vågalt skritt. 

Endret av parmanoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempelett å male slette vegger, man bruker rulle. Hvis du i tillegg maler med matt maling er det nærmest umulig å få skjoldete vegger. Lykke til!

Anonymkode: 19558...3b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk skikkelig utstyr og gjør godt forarbeid, så blir det enkelt :)

Mal i vei, hvis du ikke liker det er det bare å male på nytt ;) Husk å sjekke fargen på tak og lister mot fargen du vil ha på veggen. 

Anonymkode: 04e22...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres bra ut. Noen steder er det for smalt å kome til med vanlig rulle. Bruker man en minirulle da, eller pensel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, parmanoia skrev:

Ok, det høres bra ut. Noen steder er det for smalt å kome til med vanlig rulle. Bruker man en minirulle da, eller pensel?

Du bruker pensel langs kanten til taket. Rulle så nærme du kommer uten å smitte borti teipmaskeringen til taket, og så pensel inntil kantene.

Det er sånn jeg ser de maler på oppussings-programmer på tv.

Anbefaler at du bruker skikkelige redskaper og kvalitetsmaling. Forslag til farge? Hva med Evening green fra Jotun? Nydelig grønnfarge, harmonisk og flott!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Du bruker pensel langs kanten til taket. Rulle så nærme du kommer uten å smitte borti teipmaskeringen til taket, og så pensel inntil kantene.

Det er sånn jeg ser de maler på oppussings-programmer på tv.

Anbefaler at du bruker skikkelige redskaper og kvalitetsmaling. Forslag til farge? Hva med Evening green fra Jotun? Nydelig grønnfarge, harmonisk og flott!

Takk!  Ja, det en flott farge. Liker godt blågrønne nyanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superenkelt å male slette vegger. Du har fått gode tips allerede i denne tråden. Støtter forslaget om Evening green, og foreslår St. Pauls blue (også Jotun). Nydelig mørk blå farge som gjør seg ypperlig på soverom. Aldri sovet så godt som etter jeg gikk fra hvitt til mørkt soverom😊

Anonymkode: 2edd2...54e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har industrial blue på soverommet.

Hadde aldri tatt i en rulle før vi kjøpte et hus før jul og malte alle veggene. Har ikke vært noe problem og det meste har blitt skikkelig bra. 
Penslet rundt alle kantene og rullet inni☺️

Anonymkode: b4139...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har industrial blue på soverommet.

Hadde aldri tatt i en rulle før vi kjøpte et hus før jul og malte alle veggene. Har ikke vært noe problem og det meste har blitt skikkelig bra. 
Penslet rundt alle kantene og rullet inni☺️

Anonymkode: b4139...710

Okei. Så da skjønner jeg at det vanskeligste er faktisk å bestemme seg for farge. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de små kronglete stedene er på veldig synlige steder ( i øyehøyde) så bruk pensel, men bare bruk tuppen og prikk med den ( litt dårlig forklart kanskje). Da vil det se nesten ut dom rullestrøk. Hvis det ikke er så synlige steder, så hadde jeg ikke giddet, bare malt på med lange penselstrøk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...