Gå til innhold

Alkohol to dager på rad - vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pga to bursdagsfeiringer i helgen kommer jeg til å konsumere alkohol to dager på rad. Det er ikke snakk om store mengder og ingen bakfylla. Er det sånn at jeg kan gå opp i vekt av dette? Jeg vil ikke være hysterisk, men er en aktiv person i hverdagen med både fjellgåing og løping. Spiser også sunt og snop har jeg ikke spist på mange år. Hadde jo vært synd å «ødelegge» dette på to dager.

OBS: Vil nevne i disse tider at bursdagsfeiringene er interne med meg og min familie som jeg har bodd sammen med i denne krisen, så det ikke blir en diskusjon om det. Vi føler oss alle friske og raske, og hadde selvsagt ikke drukket dersom noen  av oss hadde følt seg syk.

Anonymkode: d848e...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol har også kalorier, så du får vurdere selv hvor mye du ønsker å drikke. Hvis man ønsker å gå ned i vekta, er flytende kalorier lite lurt fordi de metter lite i forhold til mat (iallfall for meg). Kanskje lurt å bestemme mengden eller kjøpe en begrenset mengde før du fester..?

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jo vært synd å «ødelegge» dette på to dager.

Alkohol er generelt sett ikke bra for kroppen. Nesten hver gang jeg drikker litt for mye (dvs fest, o.l.), opplever jeg et lite tilbakesteg i treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å regne ut kaloriene i det du drikker og legge det inn i dagsbudsjettet for kalorier. 

To dager med alkohol vil uansett ikke medføre permanent vektoppgang 

Anonymkode: 37745...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at dersom man de øvrige dagene har en normal livsstil med trening skal ikke litt alkohol innimellom ødelegge for vekten. Har selv vært på ferie med mye alkohol og god mat uten å oppleve vektoppgang. Selvsagt har vekten vært 1-2 kg mer etter ferie, men dette har jeg bare opplevd de første dagene før vekten har normalisert seg igjen. Med andre ord, ingen permanent vektøkning. Man skal spise (og drikke) mye over tid før det blir en permanent vektøkning. Motsatt når man skal ned i vekt.

Anonymkode: d848e...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så bekymret for å drikke to dager på rad, så er det ingen som tvinger deg til å drikke. 2 dager med alkohol ødelegger ikke flere år med trening eller vektnedgang, nå må du skjerpe deg og ikke være så hysterisk. Men hvis du ikke har drukket på flere år, så hadde jeg anbefalt å velge en av dagene. Ser på venninner som har ynglet og ikke gått ut på flere år at de knapt klarer én kveld.

Anonymkode: 6e9d0...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...