Gå til innhold

Urinveisinfeksjon, hvordan dempe smerte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig fått urinveisinfeksjon(IGJEN), men kan ikke dra til fastlege før på mandag... HVORDAN DEMPE SMERTE?!! Det gjør så vondt!!! Plis hjelp :’( 

Anonymkode: c845d...4a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ibux

Anonymkode: 99056...e77

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ibux

Glem det jeg skrev. De har visst gått bort fra det igjen. Føler med deg. Det er fælt☹️

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glem det jeg skrev. De har visst gått bort fra det igjen. Føler med deg. Det er fælt☹️

satt på do i 15 min, fikk bare ut 2 dråper urin. Tenkte at en dusj skulle hjelpe, så jeg dro til baderommet og stilte meg under dusjhodet. Tydeligvis så har familien klart å ødelegge dusjhodet, og nå sitter jeg og gråter i badekaret mens jeg venter på at vannet fylles opp. 

For en start på dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Dra på legevakt! Du behøver ikke inn til lege der, du får resept av mottaket. Du skal ikke måtte gå helt til mandag med dette, og legevakta tar i mot uvi pasienter jevnlig så det er ikke for mildt for å dra dit. 

Ellers lindrer det litt å sitte i balje med varmtvann... 

Huff god bedring , og kom deg på legevakta. Sykepleier gir deg resept ❤

Anonymkode: d72ff...73b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nettlegevakt.no

Anonymkode: 28408...4c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forresten et tips når du har fått pillene: Ta 2 stk som første dose. Dette gjør at Uvien går over mye raskere sånn at den er borte på 3-4 dager istedet for 5-7 dager. Da har du fortsatt ubrukte piller igjen på brettet. Til neste gang du har sex for første gang på lenge om det er da du pleier å få uvi så ta en tablett rett etter samleiet, dette forebygger utvikling av uvi! Er det andre tilfeldige sammenhenger du får uvi så ta to piller fra det gamle brettet med en gang du merker litt symptomer, dette bremser utviklingen så du rekker å få legetime og flere tabletter uten å gå mange dager i smerte først!. Var fastlegen min som lærte meg dette og det har spart meg for mange turer til legevakt og legen, og mange dager i smerte i forskjellige runder! 

Anonymkode: d72ff...73b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen, det hjelper virkelig med humøret at folk tar seg tiden til å svare ❤️ 

Jeg hadde noen få tabletter igjen fra forrige gang, heldigvis nok til mandag. Etter det blir det å løpe til do rett etter sex!!! 

Gjest wahaj
Skrevet

Et glass vann med en ts natron lindrer.

Drikk også appelsinjuice, tranebærjuice og masse vann.

God bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Drikk masse vann. Tranebærjuice hjelper til å drepe bakterier. 

Anonymkode: baa98...75d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå på do, hold igjen, det bare irriterer. Ha en varmepute mellom beina. Lag en provisorisk en av brusflaske og handkle om du ikke har. 

Hos meg kommer det akutt, og er dritvondt frem til jeg begynner på behandling. Så vondt at jeg ikke kommer meg til lege/apotek. Så fastlegen skriver ut i forkant, slik at jeg alltid har en pakke liggende. 

Anonymkode: 91e11...76b

AnonymBruker
Skrevet

KRY eller en annen nettlegevakt. Og neste gang du er hos fastlegen så ber du om en pakke ekstra for å ha i bakhånd.

Anonymkode: a3e29...8dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tranebærjuice osv hjelper IKKE, det er bare en myte.

Anonymkode: a3e29...8dc

• Liker 4
Skrevet

Ta paracet. Følg instruksjonen på pakken, slik at du ikke tar for mye. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når begynner antibiotikaen å fungere? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta et par dager før du merker bedring av antibiotika.

Anonymkode: 2caa3...adc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paracet, varmeflaske, varmt bad/dusj, drikk masse vann. Det hjelper for å skylle ut bakterier fra urinblæra og gjør det mindre vondt å gå på do. 

Anonymkode: fabba...fec

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk alle sammen, det hjelper virkelig med humøret at folk tar seg tiden til å svare ❤️ 

Jeg hadde noen få tabletter igjen fra forrige gang, heldigvis nok til mandag. Etter det blir det å løpe til do rett etter sex!!! 

Jeg bruker en tramebærkapsel hver dag for å forebygge. Og dersom jeg kjenner snev av symptomer på uvi så tar jeg to ekstra tranebærksplser. Det er helt ufarlig og kroppen skyller ut det du evt får for mye. Husk å tisse rett etter sex, drikk masse vann ila en dag så du tisser med jevne mellomrom. Ikke sitt på kalde flater, og ikke for stramme bukser over lengre tid. Ikke bruke styring, da er det lettere for bakteriene å krabbe frem til urinrøret. Ikke syntetiske stoffer på undertøyet. Bomull er best 😁 Håper det løser seg snarlig. Vet godt hvor vondt det er! 

Anonymkode: 6bf17...fbd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker en tramebærkapsel hver dag for å forebygge. Og dersom jeg kjenner snev av symptomer på uvi så tar jeg to ekstra tranebærksplser. Det er helt ufarlig og kroppen skyller ut det du evt får for mye. Husk å tisse rett etter sex, drikk masse vann ila en dag så du tisser med jevne mellomrom. Ikke sitt på kalde flater, og ikke for stramme bukser over lengre tid. Ikke bruke styring, da er det lettere for bakteriene å krabbe frem til urinrøret. Ikke syntetiske stoffer på undertøyet. Bomull er best 😁 Håper det løser seg snarlig. Vet godt hvor vondt det er! 

Skulle stå string og ikke styring 😅 Tramebærkapsel funker godt på meg, men vet det ikke er alle som har effekt av det. Verdt å prøve iallefall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...