Gå til innhold

Burde staten sette krav til de som nå blir arbeidsledige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt så mange arbeidsledige siden 2.verdenskrig.

Burde staten sette noen krav som f.eks at folk uten jobb hjelper bøndene som ellers bruker billig,utenlandsk arbeidskraft,tar jobber som ikke krever annet enn opplæring som f.eks vaskerier på sykehus og sikkert 150 jobber til innen diverse yrker.

Eller skal alle bare få dagpenger og tilskudd mens de går hjemme og sutrer over at de ikke får nok? 

Jeg bare lurer nå som nesten hele verden er i en unntakstilstand.

Anonymkode: 9b0ac...1d9

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så andre skal få gratis arbeidskraft? Då blir jo det mindre arbeidsplasser sammenlagt da det er meir lønnsomt å bruke arbeidsledige. Staten stiller allrede krav til arbeidsledig. 

Anonymkode: 39b25...069

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det burde de og her er det masse god arbeidskraft som kan utnyttes. Noen har jo ikke muligheten pga egne barn under 12 år, men da kunne man evt gjort noe hjemmefra. 

Flere kjeder har jo sendt ut utlysninger om ekstra hjelp nå. Håper de som har muligheten til å dra ut gjør det og bidrar:) samme med de som sitter hjemme av andre grunner. Nå er tiden inne for å bidra med det vi kan. 👍

Anonymkode: 68dfb...ee4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere uker prøvd å finne steder jeg kan stille opp frivillig nå som jeg også er uten arbeid. Jeg får stadig beskjed om at det som akkurat nå trengs er helsepersonale, men at de vil si ifra om de etterhvert trenger annen hjelp/kompetanse.

tror de fleste er klare for å stille opp nå og framover

Anonymkode: 2e09a...9a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så andre skal få gratis arbeidskraft? Då blir jo det mindre arbeidsplasser sammenlagt da det er meir lønnsomt å bruke arbeidsledige. Staten stiller allrede krav til arbeidsledig.