Gå til innhold

Kontakte de det gjelder?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 23 år og jeg har blitt nabo til min gamle assistent som jeg hadde på ungdomsskolen. Hun var ganske frekk mot meg eller rettere sagt slem. Hun gjorde meg mye til latter om det var noe jeg ikke fikk til. Og sa rett ut at hun skjønte ikke hvordan jeg kom til å klare meg i voksen alder hvis det var noe jeg ikke fikk til. Hun så meg ikke i det hele tatt. Når jeg møter på hun så hender det hun hilser og snakker, men alt virker så kunstig. Og andre ganger sånn som i dag, så later hun som hun ikke kjenner meg. Og hver gang jeg ser hun så kommer det opp minner og følelsene kommer tilbake. Jeg slet virkelig på den tiden. Jeg var helt på bunn og jeg ønsker å få en slags avslutning på dette. Og måten jeg vil få en avslutning på dette er å snakke/konfrontere hun. Og få en avslutning på dette slik at jeg kan møte hun uten at minner skal komme opp igjen. Hun er jo naboen min og jeg kommer til å se hun mye nå. 

Kan det være en lur ide? Å få til en samtale med hun om tidligere. Slik at jeg kanskje kan legge ting bak meg enklere. Jeg vet at mye av den tiden fortsatt sitter i meg. 

Anonymkode: 63315...8d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bring it on du har muligheten nå

Anonymkode: 7732b...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke vil hun skal gjenta sine feil

Anonymkode: 7732b...78d

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne. Om det er det du føler, ville jeg godt for det. Ikke sikkert hun er enig.

om så er, ville jeg bare gitt beskjed om at her er jeg, boksen og klarer meg fint

❤️

Anonymkode: 88169...24f

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om å treffe en klassevenninne for noen år siden. Jeg sa ja, og vi møttes med en tredje som var på fb. De bor ikke i Norge,og jeg var i hjemlandet da. Så under lunsjen konfronterte hun oss med ting. Som at hun følte at hun aldri ble inkludert. At vi hadde sett ned på henne. 

Dette stemte ikke, men vi la oss flate for hennes opplevelse. Fy fader det var helt jævli å høre. Etter som tiden har gått har minner dukket opp. Det var ikke bra. Ingen mobbing, men utestengelse på områder. Jeg har tatt det alvorlig og husker bedre ting. Takk og pris har hun tilgitt, og takk og pris at hun tok det opp. Veldig tøft og modig gjort. Og den bra dama da.Ta det opp du. Da har du gjort ditt. Og kanskje hun får en aha-opplevelse som gjør henne til et bedre menneske! 

• Liker 1
Skrevet

Ta det opp med henne. 
men god måte å ta det opp på for å unngå at hun går i forsvar / angrep er å si noe om hvordan du opplevde det. Å være ungdom er ikke enkelt, og mange har dårlig selvtillit, usikker, pubertet og masse å bekymre seg for.. voksne skal støtte ungdommen og heie på de. Dette handler om henne og ikke deg. 
tenk at nå er du voksen og ikke den lille usikre jenta på ungdomsskolen lenger. Å ta det opp vil være å stå opp for deg selv og ta deg selv på alvor, og det fortjener du! 
hun kommer sikkert til å synes det er ubehagelig, men da har du hvertfall fått sagt hvordan du opplevde det. 
Du kan f eks si at du ønsker å ha et hyggelig forhold til naboene dine, og at du nå får litt vonde tanker fra den tida når hun dukker opp. 
kaNskje dere får en fin samtale rundt dette? 

men du må også skille litt.. er hun det største problemet og måten hun behandlet deg på? Eller minner hun deg om den tiden du hadde det vanskelig? For det er to ulike ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...