Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å bestille en tlf med 16 GB. Men er usikker på om det er nok?

Anonymkode: eab92...69f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor mange apper du skal ha, og hvor mange bilder du pleier å ta.

Anonymkode: 9c9ef...0ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke opp mine 15 GB før månedsskiftet med det jeg anser som normal bruk 😊

Anonymkode: 0d06f...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Glem det! Jeg tenkte data 😅

Skrevet

For meg ville det vært lite. Jeg har lite apper, men tar mye bilder samt at jeg har offline spillelister på Spotify med 4-5000 sanger som tar mye plass. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å bruke opp mine 15 GB før månedsskiftet med det jeg anser som normal bruk 😊

TS mener nok lagringsplass, ikke internettdata.

Men jeg lurer på hvordan du klarer å bruke opp 15 GB per måned? Jeg bruker under en halv GB, siden jeg jo så godt som alltid er knyttet til et wifinettverk.

Anonymkode: 6b95e...022

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS mener nok lagringsplass, ikke internettdata.

Men jeg lurer på hvordan du klarer å bruke opp 15 GB per måned? Jeg bruker under en halv GB, siden jeg jo så godt som alltid er knyttet til et wifinettverk.

Det er hovedgrunnen til at mobilabbonementet mitt koster meg mellom 80-120 kr pr måned, avhengig av bruk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det mer enn nok, jeg bruker så og si aldri kameraet (er kjapp til å dra frem SLR-en), ikke noe spesielle apper eller spill, og da holder 16 gb helt greit. Sjekk litt hvor mye data du har brukt på telefonen du har nå, om du har en som fungerer?

Anonymkode: 5bc96...8ef

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på hvor mange apper du skal ha, og hvor mange bilder du pleier å ta.

Tja, bruker mobilen til å ringe, motta og sende sms og mms, surfe på nett, ta bilder og korte "filmsnutter", laste ned apper som candy crush, word feud, vær-apper, reise-apper, vipps, sparebank-apper, m.m. Og sikkert andre nyttige (og unnyttige apper) som kommer til etterhvert. Lagrer litt musikk også, men ikke så mye, ettersom jeg har musikk lagret et annet sted.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tja, bruker mobilen til å ringe, motta og sende sms og mms, surfe på nett, ta bilder og korte "filmsnutter", laste ned apper som candy crush, word feud, vær-apper, reise-apper, vipps, sparebank-apper, m.m. Og sikkert andre nyttige (og unnyttige apper) som kommer til etterhvert. Lagrer litt musikk også, men ikke så mye, ettersom jeg har musikk lagret et annet sted.

Jeg synes det høres ut som det i hovedsak er hvor bra kamera/hvilke oppløsning du filmer på osv. som avgjør her, de andre appene du nevner tar ikke noe særlig stor plass på telefonen. Mengden musikk har jo også noe å si, men det er nok kamerabruken som blir avgjørende. 

Filmer man på 4K-oppløsning blir det veldig raskt store filer.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres ut som det i hovedsak er hvor bra kamera/hvilke oppløsning du filmer på osv. som avgjør her, de andre appene du nevner tar ikke noe særlig stor plass på telefonen. Mengden musikk har jo også noe å si, men det er nok kamerabruken som blir avgjørende. 

Filmer man på 4K-oppløsning blir det veldig raskt store filer.

Regner med at bildekvaliteten på 16GB tlf er mindre bra enn de med høyere GB? For min del er jeg ingen storforbruker av diverse apper etc, men tar til gjengjeld mange bilder. Altfor mange bilder, kanskje. Bruker Drop-box også, tenker at Drop-Box er en stor fil?

AnonymBruker
Skrevet

Android 10 tar 13 GB på min telefon. Om jeg hadde hatt 16 GB så måtte jeg ha slettet omtrent alle apper og det inkluderer Google maps, Messenger, osv. Da ender man jo opp med noe som ikke lenger er en smarttelefon, men en telefon som kun kan brukes til å ringe med. 

Anonymkode: 5a412...fc2

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nok. Det er kanskje nok nå, men så fort operativsystemet blir oppdatert etterhvert så vil du ikke kunne  ha plass. Da må du ofre VY appen for Vipps.  Det er en del apper som man må ha i dagenssamfunn, så det er idiotisk å kjøpe en tlf med lite plass

Anonymkode: 87a4a...127

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner med at bildekvaliteten på 16GB tlf er mindre bra enn de med høyere GB? For min del er jeg ingen storforbruker av diverse apper etc, men tar til gjengjeld mange bilder. Altfor mange bilder, kanskje. Bruker Drop-box også, tenker at Drop-Box er en stor fil?

Dropbox har to måter å lagre på, og i hovedsak så må alle bilder som taes lagres på telefonen først i hvert fall.

Men jo, det er rimelig heftige kameraer selv på telefonene med 16gb. 

Android 10 som tar 13 GB indikerer noe feil etter hva jeg kan se, det skal ikke ta mer enn 3-4 gig.

AnonymBruker
Skrevet

3-4 gb + ekstraapper/bloatware, hadde androiden min tatt 13 gb ville jeg forsøkt å tømme cache.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg anbefalt deg å ha 32GB

AnonymBruker
Skrevet

Med behovet du har nevnt, så kan 16 gb blir trangt. Jeg hadde en 16 gb mobil før, og det ble for lite etterhvert. Måtte stadig slette apper da jeg lastet inn nye, slette musikk da jeg lastet inn noe nytt etc. Går for minst 32. 

Anonymkode: a844d...4d8

Gjest Optimo
Skrevet

Ikke gå for 16. Apper og operativsystem oppdateres hele tiden og blir bare større og større. Du kommer til å gå tom for plass før du vet ordet av det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...