Enyya Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Vi har kjøpt to små marsvinjenter. De har bodd hos oss en uke nå, men de er fremdeles veldig redde. Særlig den ene virker veldig utrygg. De løper avgårde når vi forsøker å klappe de og hvis vi prøver og ha de på fanget og klappe de så lager de en Prrrrrr lyd. Det virker som om de ikke liker og bli kost med. Vi forsøker å mate de med godbiter, men de er ikke så interessert i annet enn høy og pellets. Noen med gode tips?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Dere må slutte å prøve å ta på dem når de er utrygge. Dere kan ikke tvinge marsvin til å kose. De skal ha grønnsaker, paprika er digg. Å ikke forvent at de skal bli tamme på en uke, for det er utrolig urealistisk. La marsvinene bli trygge i hjemmet, så lar dere de få undersøke dere uten at det er «fare» for at de blir tatt på, bittesmå steg med andre ord. Anonymkode: 8280a...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Gi de tid, prøv å håndmate med godbiter, de liker kvister fra frukttrær, det går seg til, la marsvinene bestemme Anonymkode: 2cdc6...03f
Lipyros Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Forsøkt agurk?? Mine var så glad i det at de begynte å "oinke" hver gang vi kuttet noe på kjøkkenet 😆 Tar tid å få dem tamme hvis de ikke er født hos dere men hentet dem ut en time hver dag. Om det så bare var for å sitte med dem på fanget i sofaen.
Enyya Skrevet 27. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må slutte å prøve å ta på dem når de er utrygge. Dere kan ikke tvinge marsvin til å kose. De skal ha grønnsaker, paprika er digg. Å ikke forvent at de skal bli tamme på en uke, for det er utrolig urealistisk. La marsvinene bli trygge i hjemmet, så lar dere de få undersøke dere uten at det er «fare» for at de blir tatt på, bittesmå steg med andre ord. Anonymkode: 8280a...0f1 Men hvordan skal de undersøke oss? De ligger jo bare å gjemmer seg når vi har hånda i buret. Og vi har forsøkt det meste av grønnsaker. De vil ikke ha. Så det med at de skal ha grønnsaker blir litt vanskelig.
Enyya Skrevet 27. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2020 21 minutter siden, Lipyros skrev: Forsøkt agurk?? Mine var så glad i det at de begynte å "oinke" hver gang vi kuttet noe på kjøkkenet 😆 Tar tid å få dem tamme hvis de ikke er født hos dere men hentet dem ut en time hver dag. Om det så bare var for å sitte med dem på fanget i sofaen. Ja de vil ikke ha agurk. Men hvis vi ikke skal løfte de enda, hvordan skal vi da få de på fanget?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 1 minutt siden, Enyya skrev: Men hvordan skal de undersøke oss? De ligger jo bare å gjemmer seg når vi har hånda i buret. Og vi har forsøkt det meste av grønnsaker. De vil ikke ha. Så det med at de skal ha grønnsaker blir litt vanskelig. Sitt på gulvet å les en bok. Ikke snakk til dem, ikke se på dem. Anonymkode: 8280a...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Akkurat nå, Enyya skrev: Ja de vil ikke ha agurk. Men hvis vi ikke skal løfte de enda, hvordan skal vi da få de på fanget? Dere skal ikke ha de på fanget før de er trygge 🤦🏼♀️ Anonymkode: 8280a...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 2 minutter siden, Enyya skrev: Men hvordan skal de undersøke oss? De ligger jo bare å gjemmer seg når vi har hånda i buret. Og vi har forsøkt det meste av grønnsaker. De vil ikke ha. Så det med at de skal ha grønnsaker blir litt vanskelig. Sikre rommet litt og slepp de ut, sitt og gjør noe annet, ha fokus på en bok eller mobilen eller noe. La de snuse rundt og bli vant til deg. Anonymkode: 2cdc6...03f 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #10 Skrevet 28. mars 2020 Min erfaring er at tvangskosing er det alle beste! Jeg plukket min opp og hadde henne på fanget flere ganger om dagen en times tid i slengen. Strøk henne, snakket med henne og matet henne. Godlydene kom vel innen en uke var gått. Etter to uker ble hun til det mest kosete marsvinet på jord, ingenting hun liker bedre enn å sove i armkroken. Hun piper ikke etter mat men etter å bli plukket opp og få kos nå. Når de er så små er det bare å kose i vei! Lar du de være for mye i fred vil de for alltid være skeptisk. De er naturlig sky av natur, så selv om min er en ordentlig kpseklump løper hun vekk når jeg skal plukke henne opp. Helt vanlig, det betyr ikke at de ikke vil ha nærhet. Anonymkode: 24c6f...3b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå