AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #1 Skrevet 27. mars 2020 Fra tid til annen tikker det inn meldinger fra jenter på Tinder. Av og til sender jeg første melding til jenter. Jeg pleier som oftest å følge opp samtalen såpass at det er en viss greie gående, før jeg eventuelt ser om dette kan utvikle seg til en hyggelig s Men når jenten starter samtalen, har jeg lagt merke til noe. De sier bare "Hei". Med et smilefjes. Så svarer jeg tilbake "Hei!" Samtale slutt. Dette har skjedd sånn 8 ganger siste to ukene. Hva er dette for noe? Grunnen til at jeg sender denne meldingen nå, er at en annen jente sendte meg melding med litt mer innhold. Jeg svarte. Så svarte hun med et mye mer utbrodert svar. Jeg svarte tilbake med et ca tilsvarende utbrodert svar. Så stanser hun. Det går to dager. Så sletter hun meg. Altså hva faen, jeg skjønner ikke. Dere må ha litt manerer da. Hva er i det hele tatt vitsen med å starte en samtale? Det er ikke slik at jeg har mange skrivefeil eller at jeg svarer på en frastøtende måte. Hvorfor? Why? Jeg er ikke interessert i å være med på at du skal hente inn dagens mengde med oppmerksomhet. Noen jenter som har kommentarer til dette her? Anonymkode: 4506d...017 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #2 Skrevet 27. mars 2020 Det er jo sånn markedet er da, det må du nesten tåle. Som man blir du hardere vurdert på prestasjon, og enkelte kvinner får såpass mye oppmerksomhet at de ikke gidder å legge noe særlig innsats i det. Hvis ikke du leverer, går de videre; de har nok av kandidater. Hvorvidt du vil finne deg i det er jo opp til deg. Anonymkode: 3b8cf...23a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Screw that. Det er de som kontakter meg. Hvorfor skal jeg hoppe i taket over at hun snakker med meg? Jeg er jo imøtekommende nok. Hvis hun ikke gidder å følge opp en samtale som hun starter med mer enn en eller to meldinger. Da kan de faktisk glemmde det. Anonymkode: 4506d...017 2
Snop Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Jeg stoppet ofte å svare de som var kjedelige å snakke med. Det samme skjedde i retur, tok meg aldri nær av det. Fortsatte bare samtalen hvis de sa noe veldig morsomt eller annerledes - forsøkte selvsagt å være morsom eller annerledes selv også. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Jeg skjønner, og det skjer hele tiden. Men dette handler det ikke om å svare? Det handler om å starte en samtale, og så stikke. Hvis du sier "Hei" til en gutt, forventer du da noe helt vilt morsomt og annerledes i retur? Anonymkode: 4506d...017
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner, og det skjer hele tiden. Men dette handler det ikke om å svare? Det handler om å starte en samtale, og så stikke. Hvis du sier "Hei" til en gutt, forventer du da noe helt vilt morsomt og annerledes i retur? Anonymkode: 4506d...017 Forventer noe litt mere kreativt enn "hei" tilbake. Anonymkode: 2ccf5...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Forventer noe litt mere kreativt enn "hei" tilbake. Anonymkode: 2ccf5...b3a Du kan ikke forvente mer enn du gjøre selv. Tinder er bare tull. Det fleste damer der forresten drar ikke engang på date. De bruker den til underholdning... TS slett Tinder. Bedre å fokusere på de som du treffer IRL.... Anonymkode: 6bd69...fe9 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 Bare se på det som at du fikk utelukket ei kjip dame. Det er jo ikke sånne folk du vil ende opp med uansett. Plutselig møter du ei hvor samtalen bare flyter avgårde helt av seg selv, og da vet du at hun er verdt å utforske videre Anonymkode: 16030...a79 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 Den eneste på tinder som jeg har sendt melding til først er kjæresten min, og det var nesten at det stoppet etter de to første meldingene😂 Jeg skrev "Hei😊" og fikk "Hei!" tilbake og frøs helt, hadde ikke tenkt over at jeg bare kunne få et hei som svar🙈 Heldigvis kom jeg på et ok spørsmål, og videre fløt samtalen så bra at det endte med at vi møttes samme kveld og har vært sammen siden. Jeg kunne godt slutte å svare hvis samtalen fløt dårlig, føler ikke noe ansvar for å "avslutte ordentlig" når det er på tinder og kun noen få meldinger. Reagerte heller ikke om en mann slettet meg. Det er tinder, en app der du matcher basert på utseende liksom. Anonymkode: af0a5...715 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 Ikke bare send et hei og forvent mye tilbake. Jeg synes det er kjedelig å få et hei. Send noe mer utfyllende Anonymkode: 96088...d73 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den eneste på tinder som jeg har sendt melding til først er kjæresten min, og det var nesten at det stoppet etter de to første meldingene😂 Jeg skrev "Hei😊" og fikk "Hei!" tilbake og frøs helt, hadde ikke tenkt over at jeg bare kunne få et hei som svar🙈 Heldigvis kom jeg på et ok spørsmål, og videre fløt samtalen så bra at det endte med at vi møttes samme kveld og har vært sammen siden. Jeg kunne godt slutte å svare hvis samtalen fløt dårlig, føler ikke noe ansvar for å "avslutte ordentlig" når det er på tinder og kun noen få meldinger. Reagerte heller ikke om en mann slettet meg. Det er tinder, en app der du matcher basert på utseende liksom. Anonymkode: af0a5...715 Interessant at du frøs på "Hei" tilbake. Han speiler jo deg bare. Fint at du tok det videre da:) Og så bra at det gikk så bra for dere. Jeg vet at det er "Tinder, liksom", men jeg har en følelse av at jenten tror hun er "the shit" barre fordi hun får mange likes på Tinder. Det gjør de aller fleste jenter. Jeg har ikke lyst til å være med på den leken, og underholde henne fordi hun føler hun fortjener det. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare send et hei og forvent mye tilbake. Jeg synes det er kjedelig å få et hei. Send noe mer utfyllende Anonymkode: 96088...d73 Sikker på at du leste innlegget riktig? Jeg forventer lite av et hei. Men når jeg svarer en jente med et hei, så tenker jeg jo at hun tenkte å si noe mer etter det. Anonymkode: 4506d...017 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 Ja, er glad for at jeg ikke bare lot være å svare. Tinder er jo "kvinnens marked", vi får mange match og det er nok derfor jeg aldri skrev først, fordi menn tok kontakt. Og når jeg tok initiativet var det som om jeg forventet at han skulle overta ansvaret for å holde samtalen i gang, selv om det er feil å tenke sånn. Skal sies at han gikk rett på de seriøse spørsmålene, og var tydelig på at han var ute etter en å dele livet med. Ikke som flesteparten av menn på tinder som bare vil se hva som skjer. Så om du ønsker å finne noen på tinder er mitt råd å være ærlig på hva du er ute etter kjapt, ikke bare fjase og flørte fram og tilbake. Sier ikke at du gjør det i dag altså, men utenom kjæresten så var det slik jeg opplevde de fleste menn på tinder. Anonymkode: af0a5...715 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #13 Skrevet 27. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, er glad for at jeg ikke bare lot være å svare. Tinder er jo "kvinnens marked", vi får mange match og det er nok derfor jeg aldri skrev først, fordi menn tok kontakt. Og når jeg tok initiativet var det som om jeg forventet at han skulle overta ansvaret for å holde samtalen i gang, selv om det er feil å tenke sånn. Skal sies at han gikk rett på de seriøse spørsmålene, og var tydelig på at han var ute etter en å dele livet med. Ikke som flesteparten av menn på tinder som bare vil se hva som skjer. Så om du ønsker å finne noen på tinder er mitt råd å være ærlig på hva du er ute etter kjapt, ikke bare fjase og flørte fram og tilbake. Sier ikke at du gjør det i dag altså, men utenom kjæresten så var det slik jeg opplevde de fleste menn på tinder. Anonymkode: af0a5...715 Fleste damer på tinder er ute etter bekreftelse og dater ikke. Det er mange menn ikke engang klar over... Anonymkode: 6bd69...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 Det med å åpne med kun hei tenker jeg er fordi en VET at mange ikke gidder å svare. Derfor lufter en bare om en får en respons før en skal "gidde" å engasjere seg noe mer. Anonymkode: bf6bf...c04 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fleste damer på tinder er ute etter bekreftelse og dater ikke. Det er mange menn ikke engang klar over... Anonymkode: 6bd69...fe9 Ingen av mine single venner er på tinder for bekreftelse, de er der fordi de håper å finne noen slik jeg gjorde😊 Men vi er over 30 da, det er nok annerledes for de yngre. Anonymkode: af0a5...715
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #16 Skrevet 27. mars 2020 Jeg ga opp samtaler med menn som ikke spurte om noe, men som bare svarte på mine spørsmål. Han jeg traff og som ble kjæresten min spurte om masse og var interessert, det samme var jeg tilbake. 💗 Anonymkode: d7a80...874 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #17 Skrevet 27. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det med å åpne med kun hei tenker jeg er fordi en VET at mange ikke gidder å svare. Derfor lufter en bare om en får en respons før en skal "gidde" å engasjere seg noe mer. Anonymkode: bf6bf...c04 Ja, så hvis den andre svarte med et hei tilbake, er ikke det da nok til å forsøke seg videre? Jeg bare forstår ikke "Hei:)" - "Hei!" *ferdig Anonymkode: 4506d...017 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #18 Skrevet 27. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ga opp samtaler med menn som ikke spurte om noe, men som bare svarte på mine spørsmål. Han jeg traff og som ble kjæresten min spurte om masse og var interessert, det samme var jeg tilbake. 💗 Anonymkode: d7a80...874 Det er jeg helt enig i. Bra han var flink å engasjere seg:) Anonymkode: 4506d...017
Hr. Aktiv Skrevet 27. mars 2020 #19 Skrevet 27. mars 2020 Damer mister interessen med en gang hvis du ikke svarer riktig i deres verden. De har så mange å velge imellom. Det som er litt morro er at de selv ikke gidder å legge noe i det. Ikke finne på noe å spørre om altså ingenting i retur, men forventer en "roman" i retur. Jeg har nå hatt nesten 100 likes på tinder, men bare ei har skrevet til meg først med hei og skrevet utfyllende de påfølgende meldingene etter jeg svarte. De som har giddet å svare på min henvendelse som er ca. halvparten av matchene svarer stort sett ja og nei. De har ikke fantasi til mere tror jeg. Men forvente det gjør dem. Hun jeg dater nå det er hun som har skrevet utfyllende til meg. Bare på første daten så fikk hun 10 likes på 2 timer. Så det er ille hvor det ryr inn. Så ja jeg føler meg priviligert som får date henne.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #20 Skrevet 27. mars 2020 8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Damer mister interessen med en gang hvis du ikke svarer riktig i deres verden. De har så mange å velge imellom. Det som er litt morro er at de selv ikke gidder å legge noe i det. Ikke finne på noe å spørre om altså ingenting i retur, men forventer en "roman" i retur. Jeg har nå hatt nesten 100 likes på tinder, men bare ei har skrevet til meg først med hei og skrevet utfyllende de påfølgende meldingene etter jeg svarte. De som har giddet å svare på min henvendelse som er ca. halvparten av matchene svarer stort sett ja og nei. De har ikke fantasi til mere tror jeg. Men forvente det gjør dem. Hun jeg dater nå det er hun som har skrevet utfyllende til meg. Bare på første daten så fikk hun 10 likes på 2 timer. Så det er ille hvor det ryr inn. Så ja jeg føler meg priviligert som får date henne. Bra for deg at du fant en jente du liker. Det virker bare som om markedet er så skjevt at jenter forventer bare utrolig mye mer på tinder enn IRL. Det samstemmer ikke liksom. Men man kan jo egentlig ikke klandre jenter da. Jeg hadde sikkert oppført meg som en overlegen prick hvis jeg fikk 100 meldinger for dagen. Og da blir det bare enda mer numbers game enn hva jeg selv tror jeg holder på med. Anonymkode: 4506d...017
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå