Gjest *Anonym* Skrevet 16. juni 2005 #1 Skrevet 16. juni 2005 Må være anonym siden dette skal være en overraskelse. Jeg vil overraske min kjære i kirken med en sang som jeg hørte mye på da jeg var (svært) ung "The power of love" med Jennifer Rush. Tror ikke han har noe forhold til sangen, men jeg synes den er kjempefin. Denne sangen har også en litt dobbel betydning for meg siden jeg har pianonoter til den og har spilt den en del hos mormor/morfar. Morfar er veldig glad i denne melodien, han er dessverre syk og kan ikke komme i bryllupet. Her er spørsmålet: Skal jeg spille den selv på piano i kirken eller skal jeg få inn en person som kan synge den, mens f.eks organisten spiller piano???? Hvis jeg spiller selv blir det jo svært personlig, men ikke særlig "profft" ( en eller to f'er...???)... pluss at vi ikke får frem teksten. Noe som kanskje ikke gjør noe... Hvis jeg får noen til å synge får vi frem kjærlighetsbudskapet i ord til min kjære, men det blir liksom ikke sangen til morfar... Noen som har meninger å dele om dette?
Tinema Skrevet 16. juni 2005 #2 Skrevet 16. juni 2005 Du kan jo eventuelt vente med denne sangen til om kvelden å fremføre den da, det vet jeg om flere som har gjort. Det er kjempe romantisk. . Hvis du vil ha den med i vielsen, vet jeg sannelig ikke helt jeg. Du kan jo alltid få en til å synge den til dere, sånn at det blir deres sang, jeg tror nok at jeg ville gjort det. Tror ikke egentlig at jeg har noe godt råd jeg, men ideen er utrolig søt.
Edie Skrevet 16. juni 2005 #3 Skrevet 16. juni 2005 Jeg liker personlig vielser, og synes derfor idéen om å spille den selv er fin. Man må ikke ha sang til vakkert pianospill!
Gjest brud i fjor Skrevet 17. juni 2005 #4 Skrevet 17. juni 2005 Hei. Jeg kjenner en brudgom som skal spille piano i sitt eget bryllup, så det er mulig. Men tør du virkelig det?? Jeg hadde aldri i verden klart å spille i min egen vielse! Det er så mye følelser involvert, og det kan være tøft bare å stotre fram to ganger "ja". Du kan spille i kirken hvis du vil, men vær obs på at det kan bli litt tøft. Eller du kan få noen andre til å spille den sangen. Eller du kan gjøre som andre har sagt her; spill selv under middagen. Det er mye mindre skummelt, og kan bli et veldig bra innslag. Lykke til uansett hva du velger.
Minerva Grey Skrevet 17. juni 2005 #5 Skrevet 17. juni 2005 Husk at organist/prest skal godkjenne alt som skal spilles/synges i kirken, og noen av dem er ganske strenge på hva som er 'kirkelig' musikk... Sjekk med kirken om de godkjenner sangen før du setter himmel og jord i bevegelse for å få til en fremførelse. (Kirken i Fredrikstad tillot ikke barnehageunger som holdt konsert å synge 'Fola, Fola blakken' fordi det ikke passet seg...) Tror ellers jeg må si meg enig med en del andre her. Jeg har spilt piano selv, og husker med gru nervene før skoleavslutninger og elevaftener. Tenk så mye verre det blir på 'den store dagen'! Tror jeg enten ville latt noen spille-og-synge den i kirken, eller spilt den selv på festen etterpå. Men all ære til deg om du faktisk spiller den i kirken! Kanskje du kunne fått noen til å synge til selv om det er du som spiller..?
BergensBrud05 Skrevet 17. juni 2005 #6 Skrevet 17. juni 2005 *Anonym* skrev: Tror ikke han har noe forhold til sangen, men jeg synes den er kjempefin. Denne sangen har også en litt dobbel betydning for meg siden jeg har pianonoter til den og har spilt den en del hos mormor/morfar. Morfar er veldig glad i denne melodien, han er dessverre syk og kan ikke komme i bryllupet. Det virker egentlig som om denne sangen er mest spesiell for deg og ikke for din tilkommende? I så fall tror jeg at jeg ville satset på å få noen til å spille den, slik at du selv også blir tilhører og kan ta del i det på en helt annen måte... Jeg ville sikkert ikke taklet nervøsitet, at det ble rørende etcetc hvis jeg skulle spille selv... Hylgråting ved pianoet
Gjest *Anonym* Skrevet 17. juni 2005 #7 Skrevet 17. juni 2005 Det virker egentlig som om denne sangen er mest spesiell for deg og ikke for din tilkommende? ...helt riktig! Den betyr nok mest for meg og da mener jeg melodien. Men det er jo ikke så dumt at det er en kjærlighetstekst heller, da... Jeg er vel redd for at noen andre skal "ødelegge" den, spille/synge den på "sin" måte slik at den ikke blir slik den "skal være" ( hm, mange """" her...) Det må jo sies at jeg ikke er noen stor pianist, men det gjør jo det hele mer personlig. Det er så lenge siden jeg spilte offentlig at jeg husker ikke hvor nervøs jeg sikkert var... Kanskje litt skummelt med en debut i kirken, ja... :o Fremdeles litt usikker, jeg. Flere som har meninger?
Gjest Madam Felle Skrevet 17. juni 2005 #8 Skrevet 17. juni 2005 Om det er lenge siden du spilte offentlig, ville jeg ikke valgt å spille selv i kirken. Det skal vel litt til, for at noen skal klare å ødelegge den på denne dagen.
Gjest Svimle Skrevet 17. juni 2005 #9 Skrevet 17. juni 2005 Jeg tror jeg ville ha fått en pianist til å spille den, slik at jeg kunne holde min kjære i hånda Du kan jo fortelle pianisten hvilket forhold du har til låten, og kanskje litt om hvordan du ønsker å få den fremført?
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2005 #10 Skrevet 17. juni 2005 Jeg syns at brudeparet skal underholdes og ikke være underholdere i sin egen vielse. Ergo syns jeg at du skal finne noen som kan spille den. Det blir sikert fint, det er en nydelig melodi og tekst
BAMBI<3 Skrevet 19. juni 2005 #11 Skrevet 19. juni 2005 Jeg ville entet til selskapet. Det skal jeg. Har skrivd en egen sang til kjæresten min.
mrs V Skrevet 19. juni 2005 #12 Skrevet 19. juni 2005 Jeg hadde egen solist som sang til min kjære fra meg. Presten hjalp meg og sa noe sånt som; "her kommer dagens første overaskelse,dette er en sang fra bruden til brudgommen" Jeg syns detvar veldig spesiellt og romantisk å overraske min kjære med dette i kirken. Jeg hadde gjort det selv hvis jeg hadde hatt stemme til det! Utrolig romantisk Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå