Gå til innhold

Boris Johnson smittet av Corona

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Han og vi alle andre under 60 har like stor grunn til å være bekymret. Det er naivt å tro at alt er ok bare du er under en viss alder og uten underliggende sykdommer. 

Anonymkode: e755b...f16

Dere har ikke like stor grunn til å være bekymret. Statistisk sett er dere mye bedre stilt. Man skal selvfølgelig ikke føle seg fullstendig trygg heller, men selvfølgelig har en 80-år gammel kols-pasient litt større grunn til å være bekymret enn en sprek 30-åring. 

Det hjelper ingen om alle skal være like redde. 

Anonymkode: 6b7d0...732

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Han og vi alle andre under 60 har like stor grunn til å være bekymret. Det er naivt å tro at alt er ok bare du er under en viss alder og uten underliggende sykdommer. 

Anonymkode: e755b...f16

Sannsynligheten at der går galt med Boris er lav, selv om ingen er helt trygg for hverken dette eller andre ting.

Jeg hadde svineinfluensa, det var et virus med høyere dødelighet enn korona. Det betyr ikke at det var sannsynlig at jeg som forholdsvis ung og frisk skulle dø av det. Det begynner å bli nok krisemaksimering nå.

Anonymkode: 45fb8...0df

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg håper Trump blir den neste. 🙂

Anonymkode: 59e34...7ed

Farfaren til Trump døde av spanskesyken, så jeg tipper Trump tar koronaviruset mer alvorlig enn han later som.

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går nok bra med ham også, som det gjør for resten av de 99 prosentene.

Anonymkode: 45b92...65e

USA vil antakelig få dødstall på nivå med Italia, altså dør bortimot 10% av de som får symptomer.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, T-Rex skrev:

USA vil antakelig få dødstall på nivå med Italia, altså dør bortimot 10% av de som får symptomer.

Boris Johnson oppholder seg meg bekjent i UK.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Boris Johnson oppholder seg meg bekjent i UK.

I UK kan det nok bli enda verre enn i USA.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig om noen fortsatt kan tro på Oxfordforskningen som påstår at halve Storbritannia ble smittet allerede i januar og er immune. Hvorfor blir da både Boris Johnson og Prins Charles syke først nå? Det kan ikke være mange som hilser på flere enn dem.

Anonymkode: c7739...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja folk blir smittet av influensa hele tiden, herregud! Nå må dere faen meg ta å roe dere! Er det sensasjon at folk blir smittet? Når de fleste går gjennom dette uten problemer?

"We have reliable figures from Italy and a work by epidemiologists, which has been published in the renowned science journal ‹Science›, which examined the spread in China. This makes it clear that around 85 percent of all infections have occurred without anyone noticing the infection. 90 percent of the deceased patients are verifiably over 70 years old, 50 percent over 80 years."
https://www.dutchanarchy.com/12-experts-questioning-the-coronavirus-panic/

Anonymkode: f96e3...e23

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper Trump blir den neste. 🙂

Ingen fortjener å bli smittet av Corona

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Kågebruker said:

So what? Faktum er at det store flertallet av verdens befolkning må bli smitta etterhvert, statsledere inkludert. På tide å få med seg at verden må utvikle immunitet mot dette viruset for å stoppe pandemien og forhindre at den kommer tilbake?

Anonymkode: 02f76...201

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja folk blir smittet av influensa hele tiden, herregud! Nå må dere faen meg ta å roe dere! Er det sensasjon at folk blir smittet? Når de fleste går gjennom dette uten problemer?

Det er nå mer enn dobbelt så mange pasienter som er innlagt på sykehus på grunn av Covid-19 som influensa, og vi har så vidt begynt.

Anonymkode: c7739...444

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

"We have reliable figures from Italy and a work by epidemiologists, which has been published in the renowned science journal ‹Science›, which examined the spread in China. This makes it clear that around 85 percent of all infections have occurred without anyone noticing the infection. 90 percent of the deceased patients are verifiably over 70 years old, 50 percent over 80 years."
https://www.dutchanarchy.com/12-experts-questioning-the-coronavirus-panic/

Sakset fra den etterrettelige siden "nederlandsk anarki".

Boris Johnson kan være heldig og tilhøre gruppen som får mild sykdom, eller han kan være en av dem som dør. Det finner vi ut.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

So what? Faktum er at det store flertallet av verdens befolkning må bli smitta etterhvert, statsledere inkludert. På tide å få med seg at verden må utvikle immunitet mot dette viruset for å stoppe pandemien og forhindre at den kommer tilbake?

Ikke hvis vi blir vaksinert først, noe som definitivt vil være å foretrekke.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, T-Rex skrev:

Sakset fra den etterrettelige siden "nederlandsk anarki".

Boris Johnson kan være heldig og tilhøre gruppen som får mild sykdom, eller han kan være en av dem som dør. Det finner vi ut.

Ifølge forskning.no er dødeligheten blant de smittede i Norge så langt på 0,45 %. 

Tallene er fra EUs senter for sykdomskontroll (ECDC) onsdag 25. mars.

https://forskning.no/virus/en-svaert-liten-andel-koronasmittede-dor-i-norge-sammenlignet-med-andre-land/1660818

Skrevet
10 minutter siden, CAPS LOCK said:

Ifølge forskning.no er dødeligheten blant de smittede i Norge så langt på 0,45 %. 

https://forskning.no/virus/en-svaert-liten-andel-koronasmittede-dor-i-norge-sammenlignet-med-andre-land/1660818

Tallet vil bli mye høyere i UK, siden ett sykehus i London allerede har fylt opp sine intensivplasser, nå helt i starten av utbruddet. Vi kan få større dødelighet i Norge også, men økningen i antall sykehusinnlagte stiger heldigvis foreløpig lineært.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Og forfatteren av artikkelen vet ikke at det tar tid før man dør... 

Å dele dagens smittetall på dagens dødstall gir ingen som helst mening. De som dør vil for det meste være smittet for lenge siden når smittetallet var mye lavere. Og dagens smittede som vil dø vil altså dø om noen uker. Og de eldste dør selvsagt først, mens yngre kan ligge flere uker i respirator før de til slutt dør eller skrives ut.

Anonymkode: 34f33...c90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kågebruker skrev:

Ingen fortjener å bli smittet av Corona

Jo, ledere som ikke har tatt trusselen på alvor, bagatellisert og ikke sørget for å beskytte befolkningen sin, synes jeg faktisk fortjener å få Corona. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Definer høy? 

De er 70+.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, T-Rex said:

Ikke hvis vi blir vaksinert først, noe som definitivt vil være å foretrekke.

Å foretrekke, ja, men urealistisk. Verdensøkonomien tåler ikke de mange måneders lockdown i de fleste rike land som vil kreves om man venter til en trygg vaksine utvikles 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, NordicViking skrev:

I går testet jo prins Charles positivt også. Vi får håpe at dronningen - som er 93 år - beskyttes mot alle smittefarer.

Ingen fare, hvis dronningen får det, går viruset i 14 dagers karantene.

Men fra spøk til alvor, alle statsledere har nok tilgang på den medisincocktailen som også inneholdt antibiotika som vi andre dødelige bare kan drømme om, spesiellt tidlig i sykdomsforløpet når den har desidert best effekt. Vi får selvfølgelig aldri vite om de faktisk fikk disse medisinene...

• Liker 1
  • Opprett ny...