GÃ¥ til innhold

!!Jente spm!! Hormonspiral/mens osv.. hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror neppe dette er noe gutta..😉

Går i detaljer om hva jeg plutselig merket. Er ferdig konisert for 3år siden, etter det har jeg hatt ikke hatt celleforandringer. Har hatt hormonspiralen i meg i 2,5år. 

Nå den siste tiden har jeg mistanke om soppinfeksjon. Klør noe insane og merket igår at utfloden var litt rosa aktig! Det skal ikke være i mens perioden, men hva vet jeg. Den kommer jo og går med denne spiralen. Det var ikke blod, kun rosa. Leste at det gjerne kom ifra livmora om det var en slik farge. 

Kan noen fortelle meg hva dette kan være? Har itilegg hatt litt ømme bryst, så er redd om jeg kan være gravid. Enda mer redd om det er kreft? Anyone? Prøver så godt jeg lan å unngå lege akkurat i denne coronatider. Så spør her. 

Kvinne31 :)

Anonymkode: cca41...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😃😃

Anonymkode: cca41...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på apoteket og forklar problemet ditt. Regner med du blir anbefalt midler mot sopp. Det høres iallfall likt ut som jeg har hatt det når jeg har hatt sopp. Mener også at hormonelle endringer kan gjør at man får lettere sopp, så det kan jo være at du faktisk er gravid også. Lurt å ta en test i det minste 😊

PS: du skal ikke være redd for å kontakte legen din. Om det føles greiere kan du jo starte en e-konsultasjon, så sender du melding som legen svarer på uten at du nødvendigvis trenger møte opp. 

Anonymkode: caa2e...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå på apoteket og forklar problemet ditt. Regner med du blir anbefalt midler mot sopp. Det høres iallfall likt ut som jeg har hatt det når jeg har hatt sopp. Mener også at hormonelle endringer kan gjør at man får lettere sopp, så det kan jo være at du faktisk er gravid også. Lurt å ta en test i det minste 😊

PS: du skal ikke være redd for å kontakte legen din. Om det føles greiere kan du jo starte en e-konsultasjon, så sender du melding som legen svarer på uten at du nødvendigvis trenger møte opp. 

Anonymkode: caa2e...788

Jeg gikk faktisk på apoteket idag og kjøpte stikkpilke til vagina ;) Ikke tatt test enda. Jeg går virkelig ut ifra at jeg ikke er gravid. Har også de siste dagene hatt brunlig ut***. (Hater det ekle ordet)😄 Kan dette være festeblødning? Har ikke ømme bryst, så tviler sterkt på en graviditet. 

Men takk for svar. 

Anonymkode: cca41...d00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÃ¥ 27.3.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev:

Tror neppe dette er noe gutta..😉

Går i detaljer om hva jeg plutselig merket. Er ferdig konisert for 3år siden, etter det har jeg hatt ikke hatt celleforandringer. Har hatt hormonspiralen i meg i 2,5år. 

Nå den siste tiden har jeg mistanke om soppinfeksjon. Klør noe insane og merket igår at utfloden var litt rosa aktig! Det skal ikke være i mens perioden, men hva vet jeg. Den kommer jo og går med denne spiralen. Det var ikke blod, kun rosa. Leste at det gjerne kom ifra livmora om det var en slik farge. 

Kan noen fortelle meg hva dette kan være? Har itilegg hatt litt ømme bryst, så er redd om jeg kan være gravid. Enda mer redd om det er kreft? Anyone? Prøver så godt jeg lan å unngå lege akkurat i denne coronatider. Så spør her. 

Kvinne31 :)

Anonymkode: cca41...d00

Hadde du hatt kreft hadde du ikke klødd, hatt ømme bryster og rosa utflod...  Du blir heller ikke gravid når du har i spiral, det skal mye til, og du får da ikke rosa utflod når du er gravid. (Noen får vel sikkert det).
Gid, kunne ønske google ikke fantes. SLUTT å google symptomer 😂

Høres helt normalt ut, siden du har spiral skal du i hovedsak ikke ha mensen, men dette høres mer ut som eggløsning. :) 
kan fint være du er i syklusen din allerede nå, den endres hele tiden ettersom hvilke kvinner du er mye rundt o.l (siden syklusene til kvinner synkroniseres).  Du har allerede hatt spiralen i, i noen år. Så den begynner sikkert å merke sine dager, og du begynner å få tilbake litt små symptomer på både eggløsning og mensen.
 

Siden du klør kan det være så enkelt som et du har barbert deg litt feil, eller at du har brukt en stram truse etc.
Svarene kan være så mangt som spørsmålene, ikke sant.

Lukter det noe spesielt av underlivet/trusene eller utfloden? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hadde du hatt kreft hadde du ikke klødd, hatt ømme bryster og rosa utflod...  Du blir heller ikke gravid når du har i spiral, det skal mye til, og du får da ikke rosa utflod når du er gravid. (Noen får vel sikkert det).
Gid, kunne ønske google ikke fantes. SLUTT å google symptomer 😂

Høres helt normalt ut, siden du har spiral skal du i hovedsak ikke ha mensen, men dette høres mer ut som eggløsning. :) 
kan fint være du er i syklusen din allerede nå, den endres hele tiden ettersom hvilke kvinner du er mye rundt o.l (siden syklusene til kvinner synkroniseres).  Du har allerede hatt spiralen i, i noen år. Så den begynner sikkert å merke sine dager, og du begynner å få tilbake litt små symptomer på både eggløsning og mensen.
 

Siden du klør kan det være så enkelt som et du har barbert deg litt feil, eller at du har brukt en stram truse etc.
Svarene kan være så mangt som spørsmålene, ikke sant.

Lukter det noe spesielt av underlivet/trusene eller utfloden? :) 

Kan stemme at det kan være barberingen som har gjort dette, siden jeg for ei uke siden shave meg helt pga en begivehet;) Men altså brun utflod itilegg? Kan ikke huske sist jeg hadde det. De siste årene har jeg kun hatt småblødning/ingenting i mnd. Det lukter faktisk ingenting av dette. Egentlig bare helt normalt, som gjær. Er det ikke det de sier?

Jobber med mennesker selv, så for meg å prate om kropp gjør ingenting. Vi er alle like. 

Skjønner bare ikke hva som skjer med kroppen fortiden. Som sagt, drøyer legen til coronatiden er over :) prøver iallefall. 

 

Anonymkode: cca41...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro du har mens. Da har du bare litt farget utflod pga spiralen. Du kan få ømme bryst når du menstruerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan stemme at det kan være barberingen som har gjort dette, siden jeg for ei uke siden shave meg helt pga en begivehet;) Men altså brun utflod itilegg? Kan ikke huske sist jeg hadde det. De siste årene har jeg kun hatt småblødning/ingenting i mnd. Det lukter faktisk ingenting av dette. Egentlig bare helt normalt, som gjær. Er det ikke det de sier?

Jobber med mennesker selv, så for meg å prate om kropp gjør ingenting. Vi er alle like. 

Skjønner bare ikke hva som skjer med kroppen fortiden. Som sagt, drøyer legen til coronatiden er over :) prøver iallefall. 

 

Anonymkode: cca41...d00

Jeg har hatt brun/rosa utflod flere ganger, og det er de gangene jeg ihvertfall ikke er gravid. Siden det ikke lukter noe er det ingenting å være bekymret for, du har nok ingen kjønnssykdommer, kreft eller er gravid. Men hvis du bekymrer deg mye, kjøp en billig test på kiosken eller noe i morgen. De fra RUFS (eller hvordan det staves), er ganske bra. Venninnen min brukte dem, og de viste "Positiv" når den var positiv ved første forsøk. 

Brun utflod kan skyldes mellomblødning, eggløsning og starten på mensen. Det kan også skyldes hvis et blodkar har sprukket, da får man litt blod i utfloden, akkurat som at gutter kan få brun sæd (pga et blodkar har sprukket) :) 

Da er nok kløingen pga barbering, jeg begynner også å klø pga det noen ganger. Ihvertfall hvis jeg har brukt, en godt brukt høvel eller ikke har shava meg på en stund, og når det begynner å gro ut igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...