AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Har aldri skrevet noe på kvinneguiden, men nå er jeg så desperat at jeg trenger hjelp. Har datet en fyr i 3mnd nå, møttes rundt 10-15 ganger (både dag og kveld, kun edru). Han er 23 og jeg 20 og vi jobber sammen, men på forskjellige avdelinger, men aldri kjent hverandre sånn egt. Vi møttes på tinder og lo mye av det siden vi hadde jobbet sammen så lenge, men aldri snakket sammen. Vi klikka bra og bestemte oss for å møtes og det gikk veldig bra, ble litt kos og klining første kvelden, men helt uskyldig og rolig. Vi fortsatte å holde kontakten og har møttes mange ganger etter det, har også ligget sammen, men vi kan fint møtes uten å gjøre noe intimt også. Alt høres jo veldig fint ut, men virkeligheten er det ikke like lett. Han har alltid virket veldig interessert og hadde hørt av mange at han er en veldig ordentlig fyr, min pappa kjenner han godt fra før av også og liker han. Jeg trodde ikke han skulle være typen til å snakke med andre jenter, til en venninna av meg matcha med han på tinder og fortalte hva han skrev...der var det mange søte meldinger om at han lette etter drømmedama og generell flørting...jeg var helt knust etter jeg fant ut dette og tok det faktisk opp med han dagen etter. Han fortalte meg at han ikke hadde noe problem med å si at han enda brukte tinder, siden han ikke så på dette som et problem fordi vi ikke er kjærester ennå. Er forståelig, men selvtilliten min går jo veldig ned pga dette. Han sa også at han var åpen for forhold men trengte mer tid. Han sa han fortsatt ville møte meg, men at jeg måtte vurdere om hva jeg syntes om dette. Bestemte meg å prøve videre og se om det ble noe mer...og vi har møttes flere ganger etterpå og kjemien er like bra. Skjønner liks ikke hvorfor han da har behov å snakke med andre å? Andre rare ting jeg også har lagt merke til er: - han løy om sin egen søster sin alder, fordi hu tydligvis var like gammel som meg? (Dette fant jeg ut via fb) -han vil aldri at jeg skal sove over hele natta, fordi han må tidlig opp. (Btw han har en jobb som krever myye av han) -han vil aldri gjøre noe utenfor leiligheten(?) - han skrur på snapkartet, når han sier skal være med kompiser(?) Vet ikke hva jeg skal tro eller håpe.. møter han andre? Vil han bare ha litt space? Bruker han meg for sex eller prøver han faktisk? Trenger hjelp av noen som kanskje har erfart det samme... Anonymkode: a103b...f78 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Han vil ikke være kjæreste med deg. Hvis der er det du er ute etter, så kan du bare gå videre nå. Menn som er betatte blir veldig målbevisste, slik at man ikke sitter og tviler som du gjør. Javisst kan de si at det er mulighet for å bli kjærester, men det sier de bare for å dra ut tida lengst mulig, tyne deg tom for omsorg og selskap. Helt til du har lært og ikke gidder mer. Anonymkode: 41e13...698 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #3 Skrevet 27. mars 2020 Ja han møter sannsynligvis andre, siden han selv sier han ikke ser noe galt i å fortsatt bruke tinder. Når han fortsatt søker etter drømmedama som han sier til andre, så er ikke du dama han vil i forhold med, men bare en som er hyggelig å ha der inntil han møter drømmedama. Det at han også sier at du må vurdere hva du syns om at han søker og er åpen for andre understreker at han ikke har noen intensjoner om forhold med deg. Hadde han sett for seg det så hadde han gått i panikk, unnskyldt og ikke forsvart at han fortsatt bruker tinder og søker aktivt, og lovt deg å gjøre det godt igjen og vise at han kun vil ha deg. Nå legger han det over på deg å avgjøre hva du finner deg i, for da slipper han å være den kjipe som dumper deg nå eller unytter deg i noen måneder til, for da kan han si til seg selv at han spilte med åpne kort og at du visste hva du gikk til siden du fikk valget om å vurdere om du ville fortsette eller ikke etter at han var ærlig å sa at han sjekket opp andre og ikke så noe galt i det. Han kommer ikke til å få de rette følelsene for deg for et forhold, du kommer til å bli knust om du kaster bort mer tid og forhåpninger på han for før eller senere finner han en annen. Dette er mer et pulevenn forhold enn noe "på vei til å bli kjæresteforhold". Når man fortsetter å lete etter "drømmedama" etter å ha datet noen 15 ganger og ligget sammen så blir det ikke deg, han hadde fått de følelsene for lenge siden da. Anonymkode: ea2c7...ebd 4
Rosatoast Skrevet 27. mars 2020 #4 Skrevet 27. mars 2020 Han sa til venninnen din at han leter etter drømmedama, og han sier til deg at dere ikke er kjærester "enda", så han har ikke noe problem med å innrømme at han bruker Tinder. Håper du kan lese den setningen ett par ganger, så forstår du sikkert selv. Han vil nok ikke ha noe forhold, han er ute etter sex og moro, virker det som. Hvis du ikke vil bli noe mer såret, så anbefaler jeg å avslutte relasjonen slik den er nå og gå videre. Hadde han vært forelsket i deg så hadde han, som en annen skrev, oppført seg annerledes. Menn blir som sagt målbevisste og de vet når de vil ha en dame. Da går dem ikke på Tinder, eller prater med andre jenter. Beklager, men han her er ikke noe materiale for deg så sant du ikke vil være venn med han bare. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #5 Skrevet 27. mars 2020 Jeg møtte kjæresten min på tinder, han slettet appen med engang vi hadde møttes. Han visste det allerede at her var det ingen vits å se på andre damer lenger. Som regel vet menn dette fra starten.. synes ikke du skal gå for han .. høres veldig mistenkelig ut, og har datet mange slike fyrer før som han du beskriver, og de var ikke bra. Anonymkode: ee5f0...b38 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #6 Skrevet 27. mars 2020 Hei igjen! Takk for mange gode svar, jeg forstår akkurat hva dere mener fordi det er dette jeg har tenkt, tenkte bare å legge til litt tilleggsinfo: - glemte å si at jeg fant ut det med tinder etter 4 date. - jeg sa til han at jeg har blitt mye såra før, og hva han bare var ute etter kos osv så måtte han si det. Han lovte da og si ifra på en orgentlig måte og ikke bare ditche meg. - han vet at mine foreldre vet at vi dater osv, dette sa han at han syntes var kjempe hyggelig, dette var jeg klar på allerede under 2 date. - etter at jeg tok opp det tinder greiene med han, endret han seg veldig plutselig. Han begynte å si at jeg måtte si ifra hvis noen plaget meg, han sendte meldinger ut av det blå for å si at han ikke hadde glemt meg og at jeg ikke måtte tro det. - Han inviterte meg på lunsj i pausen hans en gang, men jeg kunne desverre ikke.. - han snakker aller maser aldri om sex egt, er sol regel jeg som må ta insativ selvom jeg ser han vil. - når jeg tok opp det med tinder hadde vi bare datet 4 ganger, så vet ikke om han er på det ennå (men har magefølelse ) -han sa også at han ikke hadde noe seriøs kontakt med noen han snakket med der, bare sånn useriøs prating, så idk... Tenker egt bare at jeg skal backe litt ut nå, og se hva som skjer. Skal prøve å få møtt han og si det rett ut hva jeg tenker, sånn at han må si det f2f. Anonymkode: a103b...f78
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #7 Skrevet 27. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei igjen! Takk for mange gode svar, jeg forstår akkurat hva dere mener fordi det er dette jeg har tenkt, tenkte bare å legge til litt tilleggsinfo: - glemte å si at jeg fant ut det med tinder etter 4 date. - jeg sa til han at jeg har blitt mye såra før, og hva han bare var ute etter kos osv så måtte han si det. Han lovte da og si ifra på en orgentlig måte og ikke bare ditche meg. - han vet at mine foreldre vet at vi dater osv, dette sa han at han syntes var kjempe hyggelig, dette var jeg klar på allerede under 2 date. - etter at jeg tok opp det tinder greiene med han, endret han seg veldig plutselig. Han begynte å si at jeg måtte si ifra hvis noen plaget meg, han sendte meldinger ut av det blå for å si at han ikke hadde glemt meg og at jeg ikke måtte tro det. - Han inviterte meg på lunsj i pausen hans en gang, men jeg kunne desverre ikke.. - han snakker aller maser aldri om sex egt, er sol regel jeg som må ta insativ selvom jeg ser han vil. - når jeg tok opp det med tinder hadde vi bare datet 4 ganger, så vet ikke om han er på det ennå (men har magefølelse ) -han sa også at han ikke hadde noe seriøs kontakt med noen han snakket med der, bare sånn useriøs prating, så idk... Tenker egt bare at jeg skal backe litt ut nå, og se hva som skjer. Skal prøve å få møtt han og si det rett ut hva jeg tenker, sånn at han må si det f2f. Anonymkode: a103b...f78 Kjære deg , det høres ut som at du forsvarer han .. og egt ikke vil høre sannheten . Jeg var også sånn , «jeg sa Men, han var jo sånn og sånn» Prøvde å fiske ut alt det positive når venninnene sa imot. Enkelt å greit ta og ring han! Si akkurat det du har på hjertet og hver åpen med han om alt. Da slipper du å lure lenger .. og kaste bort tid. Anonymkode: ee5f0...b38 3
Gjest Bohrman Skrevet 27. mars 2020 #8 Skrevet 27. mars 2020 (endret) Han er en mann med mange muligheter, eller i hvert fall et "plenty of fish in the sea" - tankesett (som er det eneste riktige tankesettet for en mann). Som han sier, dere er ikke kjærester - han har ikke forpliktet seg til deg på noen som helst måte, og skylder deg ingenting. Allikevel virker det som at han setter av både tid og energi til å være åpen mot deg (villig til å legge ned litt emosjonelt arbeid for at du skal ha det bra), og virker i det hele tatt (ut ifra det du beskriver) som en genuin, jordnær og fin fyr. Skjønner godt at faren din liker ham - vi eldre menn liker det gjerne når unge menn har selvrespekt, og ikke oppfører seg som siklende, sutrende, feminiserte puddinger som har sett for mange romantiske komedier. Jeg tenker du kan lære mye av ham når det gjelder det å ikke henge seg for mye opp i en person - en person man egentlig ikke kjenner engang. Dersom han hadde hengt i skjørtene dine, ville du likt ham mindre. Så det er ikke i hans interesse å oppføre seg sånn heller. Det er bare sånn det fungerer. Ta lærdom av det, og fokuser mindre på ham du også (enten ved å date andre, eller gjøre andre ting du er interessert i). Endret 27. mars 2020 av Bohrman
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #9 Skrevet 27. mars 2020 17 minutter siden, Bohrman skrev: Han er en mann med mange muligheter, eller i hvert fall et "plenty of fish in the sea" - tankesett (som er det eneste riktige tankesettet for en mann). Som han sier, dere er ikke kjærester - han har ikke forpliktet seg til deg på noen som helst måte, og skylder deg ingenting. Allikevel virker det som at han setter av både tid og energi til å være åpen mot deg (villig til å legge ned litt emosjonelt arbeid for at du skal ha det bra), og virker i det hele tatt (ut ifra det du beskriver) som en genuin, jordnær og fin fyr. Skjønner godt at faren din liker ham - vi eldre menn liker det gjerne når unge menn har selvrespekt, og ikke oppfører seg som siklende, sutrende, overfølsomme, feminiserte puddinger som har sett for mange romantiske komedier. Jeg tenker du kan lære mye av ham når det gjelder det å ikke henge seg for mye opp i en person - en person man egentlig ikke kjenner engang. Dersom han hadde hengt i skjørtene dine, ville du likt ham mindre. Så det er ikke i hans interesse å oppføre seg sånn heller. Det er bare sånn det fungerer. Ta lærdom av det, og fokuser mindre på ham du også (enten ved å date andre, eller gjøre andre ting du er interessert i). Dette var egt akkurat det jeg trengte å høre, som jeg ikke har hørt før. Ja han legger av tid til så svare ordentlig og være hyggelig selvom han vet jeg er såra. Og ja kanskje jeg burde ta det som en lærdom! Tenker værtfall videre at jeg backer litt ut og ser hvordan han reagerer og hvis det ikke er noe mer å hente så bare sier jeg at det ikke funker for meg. Vil ikke lage noe dårlig stemning heller ettersom at vi jobber sammen. Anonymkode: a103b...f78
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #10 Skrevet 27. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var egt akkurat det jeg trengte å høre, som jeg ikke har hørt før. Ja han legger av tid til så svare ordentlig og være hyggelig selvom han vet jeg er såra. Og ja kanskje jeg burde ta det som en lærdom! Tenker værtfall videre at jeg backer litt ut og ser hvordan han reagerer og hvis det ikke er noe mer å hente så bare sier jeg at det ikke funker for meg. Vil ikke lage noe dårlig stemning heller ettersom at vi jobber sammen. Anonymkode: a103b...f78 Hvor mye kontakt har dere til vanlig? Kanskje en taktikk kan være å være litt mindre på. Ikke ta kontakt, la han kontakte deg. Anonymkode: 59210...628
Gjest Bohrman Skrevet 27. mars 2020 #11 Skrevet 27. mars 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dette var egt akkurat det jeg trengte å høre, som jeg ikke har hørt før. Ja han legger av tid til så svare ordentlig og være hyggelig selvom han vet jeg er såra. Og ja kanskje jeg burde ta det som en lærdom! Tenker værtfall videre at jeg backer litt ut og ser hvordan han reagerer og hvis det ikke er noe mer å hente så bare sier jeg at det ikke funker for meg. Vil ikke lage noe dårlig stemning heller ettersom at vi jobber sammen. Anonymkode: a103b...f78 Syns det høres klokt ut å gjøre det på den måten. Litt emosjonell distanse er bra for ditt eget mentale velvære, og noen ganger senker det også terskelen for å ta ting videre (det er skummelt å definere noe med noen som er for interessert). Endret 27. mars 2020 av Bohrman
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #12 Skrevet 27. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var egt akkurat det jeg trengte å høre, som jeg ikke har hørt før. Ja han legger av tid til så svare ordentlig og være hyggelig selvom han vet jeg er såra. Og ja kanskje jeg burde ta det som en lærdom! Tenker værtfall videre at jeg backer litt ut og ser hvordan han reagerer og hvis det ikke er noe mer å hente så bare sier jeg at det ikke funker for meg. Vil ikke lage noe dårlig stemning heller ettersom at vi jobber sammen. Det er en veldig god strategi når dere jobber sammen, ikke vær for hard og skal dette avsluttes så gjør det på en skikkelig måte. Bakke litt ut og avvente situasjonen, og i verste fall dør det bare ut av seg selv. For dere jobber sammen, og da er dette helt vesentlig at det ikke oppstår dårlige følelser og splid. Er han interessert vil han bli med på, om ikke så bare dør det ut. Er i samme situasjon selv med min kjæreste, problemet er at det tar tid, og jeg vurderer sterkt å finne andre å "date" om dette trekker ut i tid. Men da kommer jeg til å si ifra et det er slutt. Men uansett må det gjøres på en god måte. Jeg kommer ikke til å inngå forhold med noen på jobb etter det jeg har opplevd. Går veldig bra når alt flyter, når det ikke gjør det oppstår det problemer man ikke hadde tenkt over godt nok. Anonymkode: 9afcf...1ae
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #13 Skrevet 28. mars 2020 Du er ikke i tvil når en mann er interessert.... Anonymkode: f7109...6bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå