Gå til innhold

Om vi ikke kan bruke hytten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi handle all maten i byen også bo i bobilen i nærheten av hytten? Da bor vi jo ikke i hytten, men bruker den bare innimellom mens vi sover i bobilen? 

Anonymkode: 269a1...ca4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er to døgn for seint ute med den "geniale" idéen der.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer inn under fritidsreiser, så, Nei.

Anonymkode: 131b3...032

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Oki takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hytte jeg så ingen hytte å bruke. Er det ikke dyrt å ha hytte?

Anonymkode: db637...5f1

AnonymBruker
Skrevet

Som annen sa - nei, det er fortsatt en fritidsreise.

Men du kan parkere bobilen utenfor huset ditt, og overnatte der ;) 

Sånn om litt forandring i hverdagen er hva en higer etter. Hadde vi hatt bobil ville jeg vurdert det faktisk. 

Anonymkode: e9fb6...26a

• Liker 7
Skrevet

Er man så desperat etter å være på hytta i påsken? Jeg skjønner det virkelig ikke🤷‍♀️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hytte og hytte og hytte.

Er det mulig liksom ? Er de hytte folka dumme i hodet eller hva ?

Anonymkode: 439f6...4e4

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det koster jo litt, men er verdt det om man har mulighet. Fine tradisjoner. Men påske uten hytte dauer vi ikke av! 

Endret av Snöhvit
  • Liker 1
Skrevet

Du kan leie ut hytta til noen fra hyttekommunen, som kanskje må reise unna smittede familiemedlemmer eller brakkesjuke familier som trenger å dele seg Noen dager? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo selvsagt ikke å bo på selve hytta. Problemet kommer når du går på trynet langt oppe i skibakken, og kommunen du oppholder deg i er opptatt med å ta seg av coronaen og ikke har kapasitet til å hente deg oppe i fjellet. 
Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? 

Anonymkode: bb1b6...8be

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ca 3000 kr i måneden for hytta (boliglån, strøm og forsikring). Men nå har ikke jeg noe fancy, nybygd palass i et populært område da. Jeg kjøpte en rimelig, liten hytte med vakker havutsikt som jeg pusser opp på lavbudsjett. Trenger ikke svi av en halv bondegård for å ha hytte :)

Anonymkode: 201f2...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lov å bo i telt?

Anonymkode: 574c2...2eb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi handle all maten i byen også bo i bobilen i nærheten av hytten? Da bor vi jo ikke i hytten, men bruker den bare innimellom mens vi sover i bobilen? 

Skal vi se... kan du lese deg opp på HVORFOR det ikke er lov til å reise på hytta, og så kan du stille deg spørsmålet igjen...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

KAN IKKE FOLK BARE OPPFØRE SEG SOM OPPEGÅENDE MENNESKER OG HOLDE SEG HJEMME?

Jeg mener, seriøst. Verden går til helvete, vi må alle ofre mye for å komme gjennom dette, og folk leter etter smutthull for å kunne komme seg på hytta. Hva faen. 

Anonymkode: ff317...d0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo selvsagt ikke å bo på selve hytta. Problemet kommer når du går på trynet langt oppe i skibakken, og kommunen du oppholder deg i er opptatt med å ta seg av coronaen og ikke har kapasitet til å hente deg oppe i fjellet. 
Hvorfor er dette så vanskelig å forstå? 

Fordi det er en konstruert problemstilling. Alpinbakken er stengt, Noen ytterst få brekker kanskje benet i langrennsløypa, men kommunelegen håndterer verken dem eller de eventuelle lokale corona-ofre.

Anonymkode: 08a22...258

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en konstruert problemstilling. Alpinbakken er stengt, Noen ytterst få brekker kanskje benet i langrennsløypa, men kommunelegen håndterer verken dem eller de eventuelle lokale corona-ofre.

Anonymkode: 08a22...258

Enn de som blir syke mens de er på hytta? (allerede første helgen etter tiltakene kom var det jo flere som trengte hjelp til å komme seg hjem pga sykdom). Hvor mange er det ikke som blir hentet ned fra fjellet pga skader og akutt sykdom iløpet av en normal påskeuke tror du?

Selvfølgelig er det ikke kommunelegen som trer på seg trugene og leter etter deg, det er det gjerne røde kors eller ambulansefolk som gjør, men som du kanskje har fått med deg så er heller ikke disse arbeidsledige om dagen fra før av. Og det er heller ikke selve coronaen som nødvendigvis behandles i kommunene, men veldig mange ansatte er jo i karantene eller isolasjon, hvilket betyr sterkt nedsatt og sårbart personale, og alt tilgjengelig helsepersonell blir satt inn der det trengs. Da er det ikke så forbanna vanskelig å skjønne at noe så unødvendig (ja, unødvendig) som hyttetur blir forbudt mens dette pågår. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke reis på hytta! Grei regel egentlig men.. 

Vi har fått ny fritidsbolig. Klar for innflytting i helgen som var, og jeg kjenner at det er surt å ikke kunne overnatte. Vi bor nøyaktig 14 min kjøring fra hytta, men den ligger i en annen kommune. Vi hører til samme sykehus. 

Vi følger reglene og overnatter ikke, men kjører inn hver dag på dagstur. Jeg ser absolutt ingen grunn til at vi ikke kan overnatte der, men vi respekterer loven og reiser hjem og legger oss. Selv om det er himla surt😝

Anonymkode: 94da4...fec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som annen sa - nei, det er fortsatt en fritidsreise.

Men du kan parkere bobilen utenfor huset ditt, og overnatte der ;) 

Sånn om litt forandring i hverdagen er hva en higer etter. Hadde vi hatt bobil ville jeg vurdert det faktisk. 

Anonymkode: e9fb6...26a

Hihi ja. Jeg har vurdert å sette opp telt i stua faktisk.

Anonymkode: f0479...88b

Skrevet

Nei, eneste grunnen til at du kan reise til hytten din, er at den er i samme kommune, så den går ikke vet du.

Du skal ha for forsøket...

• Opprett ny...