AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har behov for en operasjon i følge helsepersonell, den er medisinsk og ikke kosmetisk. Hvilken kostnader påfaller det meg? Jeg regner med konsultasjon på sykehuset som gjennomfører den type operasjon? Men at selve operasjonen betaler jeg ikke for? Eller er det som regel egenandeler spesielt for operasjoner? Anonymkode: 19ca9...104
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Jeg har ikke betalt noe for mine operasjoner. Anonymkode: 75b9d...80d
Fantorang1 Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Ingen! All offentlig helsetjeneste er gratis, den dekkes over skatteseddelen. Det er for legevakt og fastlege en mindre egenandel, som om du får over ca 2500,- årlig i utgifter et frikort for overstigende utgifter. Kan hende du må betale for matriell når du skrives ut; som bandasjer og eventuelle medisiner du trenger når du utskrives, ellers er det ingen kostnad. Det er en etterkontroll par uker etter operasjon som vil koste 351,- eller tredobbelt om du ikke møter.. Bor du langt unna og det viser seg å være kostbart med transport for å opereres, kan du søke om refusjon av dine reiseutgifter. Bor selv sentralt, så jeg vet ikke noe særlig om denne ordningen. Endret 26. mars 2020 av Fantorang1 2
Gåsemor Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Vanligvis er det en eller flere undersøkelser før operasjon som du må betale egenandel for. Hvis du blir innlagt er selve operasjonen gratis , men hvis det er dagkirugi må du betale egenandel + materiell. I tillegg kommer det gjerne kontroll etter operasjonen som du må betale egenandel for. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 Koster ikke noe. Sosialismen tar vare på deg Anonymkode: 240db...908 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koster ikke noe. Sosialismen tar vare på deg Anonymkode: 240db...908 Wohooo! Anonymkode: 19ca9...104
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 59 minutter siden, Fantorang1 skrev: Ingen! All offentlig helsetjeneste er gratis, den dekkes over skatteseddelen. Det er for legevakt og fastlege en mindre egenandel, som om du får over ca 2500,- årlig i utgifter et frikort for overstigende utgifter. Kan hende du må betale for matriell når du skrives ut; som bandasjer og eventuelle medisiner du trenger når du utskrives, ellers er det ingen kostnad. Det er en etterkontroll par uker etter operasjon som vil koste 351,- eller tredobbelt om du ikke møter.. Bor du langt unna og det viser seg å være kostbart med transport for å opereres, kan du søke om refusjon av dine reiseutgifter. Bor selv sentralt, så jeg vet ikke noe særlig om denne ordningen. 57 minutter siden, Gåsemor skrev: Vanligvis er det en eller flere undersøkelser før operasjon som du må betale egenandel for. Hvis du blir innlagt er selve operasjonen gratis , men hvis det er dagkirugi må du betale egenandel + materiell. I tillegg kommer det gjerne kontroll etter operasjonen som du må betale egenandel for. Men hvordan kan hun ha betalt 6000 i egenandel når frikortgrensen er på ca 2500? https://sophieelise.blogg.no/1509384332_kjeveoperasjon__fr_og_etter.html Anonymkode: 19ca9...104
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan hun ha betalt 6000 i egenandel når frikortgrensen er på ca 2500? https://sophieelise.blogg.no/1509384332_kjeveoperasjon__fr_og_etter.html Anonymkode: 19ca9...104 Og hvem tror på Kopi Elise? Hahaha. Hun lyver og lyver. Anonymkode: 84b37...bc2 1
Ullvott Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan hun ha betalt 6000 i egenandel når frikortgrensen er på ca 2500? https://sophieelise.blogg.no/1509384332_kjeveoperasjon__fr_og_etter.html Anonymkode: 19ca9...104 Med mindre hun lyver må hun ha betalt fullt opp av egenandel både i fjor og i år, PLUSS en hel haug i materialkostnader. Kanskje hun har vært hos tannlege også, og regner inn tannlegebesøk i dette. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, Ullvott skrev: Med mindre hun lyver må hun ha betalt fullt opp av egenandel både i fjor og i år, PLUSS en hel haug i materialkostnader. Kanskje hun har vært hos tannlege også, og regner inn tannlegebesøk i dette. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvem tror på Kopi Elise? Hahaha. Hun lyver og lyver. Anonymkode: 84b37...bc2 Leste et annet innlegg fra henne om operasjonen, mulig det var reguleringen hun måtte ha i forkant hun betalte 6000 for(?). Anonymkode: 19ca9...104
Fantorang1 Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 (endret) Kosmetiske, synskorrigering og enkelte andre operasjoner er jo ikke dekket av skattebetalerne. Et annet velkjent eksempel er tannregulering, det skal være nokså ekstremt før det offentlige tar regningen. Er utgiftene over 2500,- som er egenandelstaket, så vil alt overskytende refunderes av HELFO. Man kan altså betale for mye siden det tar et par måneder for HELFO å registrere alle utlegg før de utsteder frikort. Endret 26. mars 2020 av Fantorang1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har behov for en operasjon i følge helsepersonell, den er medisinsk og ikke kosmetisk. Hvilken kostnader påfaller det meg? Jeg regner med konsultasjon på sykehuset som gjennomfører den type operasjon? Men at selve operasjonen betaler jeg ikke for? Eller er det som regel egenandeler spesielt for operasjoner? Anonymkode: 19ca9...104 Operasjoner er svinedyre ja. Men om du er medlem av folketrygden, og legen har henvist deg, så betaler du jo ikke for disse selv. Anonymkode: 5b65e...74c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 7 timer siden, Fantorang1 skrev: Ingen! All offentlig helsetjeneste er gratis, den dekkes over skatteseddelen. Det er for legevakt og fastlege en mindre egenandel, som om du får over ca 2500,- årlig i utgifter et frikort for overstigende utgifter. Kan hende du må betale for matriell når du skrives ut; som bandasjer og eventuelle medisiner du trenger når du utskrives, ellers er det ingen kostnad. Det er en etterkontroll par uker etter operasjon som vil koste 351,- eller tredobbelt om du ikke møter.. Bor du langt unna og det viser seg å være kostbart med transport for å opereres, kan du søke om refusjon av dine reiseutgifter. Bor selv sentralt, så jeg vet ikke noe særlig om denne ordningen. Stemmer til dels. Om jeg ønsker å fjerne livmora for å ikke få barn så koster det langt mer enn egenandelen for å si det sånn selv om den utføres av det offentlige Anonymkode: f22d3...48d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #14 Skrevet 27. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Stemmer til dels. Om jeg ønsker å fjerne livmora for å ikke få barn så koster det langt mer enn egenandelen for å si det sånn selv om den utføres av det offentlige Anonymkode: f22d3...48d Da bør du sterillisere deg istedetfor - gratis om du ikke tåler annen prevansjon. Anonymkode: 07110...953
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2020 #15 Skrevet 27. mars 2020 Om operasjonen er poliklinisk og du ikke har frikort, må du betale en egenandel. Har akkurat hatt et mindre poliklinisk inngrep i narkose så dette vet jeg. Anonymkode: 07503...ae8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå