Gå til innhold

Måtte avlive hunden i dag:(


_LanciA_

Anbefalte innlegg

Hei.

Våknet opp i dag til en hund som ikke kunne bruke bakbeina. Ellers var han helt normal. Gammel da 13 år. Ælsker han over alt på jord.  Men så inn i øynene hans at nå må jeg få slippe. Han har vært litt dårlig i bakbeina tidligere  men ikke noe sånt. Vi gikk tur i går kveld. 

Men når jeg tok avgjørelsen var jeg sikket på at det var det eneste riktig. Det mente dyrlegen å. Men så kommer man hjem da. Fik heldigvis være med han inn og holde rundt han til han sovnet inn selv om egentlig ingen skulle inn på klinikken p.g.a korona. Føltes ok ut der da,selv om det føles som om hjere mitt er revet ut.

 

Men så kommer man hjem å begynner å tenke. Var det riktig? Kunne jeg prøvd noe mer? Kommer så mange vanskelige tanker.  Vet han at jeg ikke ville at han skulle dø. Gjør det selvfølgelig enda værre å sitte her alene uten noen familie. Jeg er helt knust. Vanligvis hjelper det å gå på jobb å komme seg ut eller å på trening. Men nå er jo alt stengt. Sitter her med halsbåndet og bare griner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

❤️❤️❤️

Uff det høres utrolig vondt ut, spesielt i en tid som dette når man bare sitter inne. 

Du gjorde det rette, selv om jeg skjønner at det føles veldig feil ut akkurat nå. Jeg har dessverre ingen trøstende ord, jeg vet hvor vondt det kan være, la deg selv få lov til å sørge og gråte ut. Så føles det sakte litt og litt bedre med tiden som går, selv om han alltid kommer til å ha en stor plass i hjertet ditt. 

Prøv å se på noe i bakgrunnen på tv, kanskje det hjelper med å skru av hjernen litt noen ganger. For meg, selv hvor klisjé det høres ut, så hjelper det å gråte fra meg i dusjen, så prøve å hjernedødt se å se på noe på tv. Noe som man egentlig ikke trenger å følge aktivt med på, men som det skjer nok så går greit og zone ut og inn. Teite reality show er perfekt for det. 

Føler med deg ❤️😢

Anonymkode: 00370...8e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid et vanskelig valg, og det er vanskelige tanker en sitter med i etterkant. 13 år er en fin alder for en hund, og det er helt greit å la han få slippe mer smerter og ubehag som følge av alderdommen. Du sier kanskje du kunne prøvd noe mer...ja, kanskje, men det er ingen garanti for at det ville gitt bedring. Og da hadde du muligens sittet med følelsen av at du dro ut tiden og forlenget hans pine. Dette er dessverre en del av det å være dyreeier. Hunden er avhengig av at DU tar valget for han...at DU lar han få slippe mer smerte. Han kan ikke gjøre noe med det selv. Han sovnet inn med det mennesket han er gladest i og tryggest på i hele verden, og det er en fin avskjed.

Du finner nok ro med disse tankene til slutt, men det er utrolig tungt i starten. Varme tanker til deg ❤️

Anonymkode: 87ddf...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese. Jeg føler virkelig med deg! Ut i fra hva du skriver så høres det ut som du tok det riktige valget. Og i tillegg var dyrlegen enig i at det var riktig. Det var riktig. 

Det et naturlig å tenke sånn som du gjør, men tror hunden din hadde godt av å slippe når det ble som det ble. ❤ sender deg masse støtte gjennom skjermen. 

Anonymkode: fa023...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer Ts ❤️
 

Så ufattelig trist 😭 Skjønner godt at du er knust nå. Du gjorde absolutt det riktige, du ønsket ikke at hunden din skulle lide. Det er et forferdelig vondt valg, men det er et riktig valg. 
 

Ta vare på deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt 😢 Kondolerer ❤️ 
 

Nå slipper han i hvert fall å ha smerter, takket være deg ❤️ 

Anonymkode: 22e1f...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer 😔🐾💔 Det er det værste med å ha hund😭 Du hjalp han når tiden var inne💔 Nå er smertene borte. Sorgen er så tung når man har mistet sin beste firbente venn 😔🐾 Håper du klarer å se tilbake på alle mine minner og ta vare på båndet dere hadde dere imellom i hjertet ditt❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det eneste riktige. Ingen hunder fortjener å pines! Og vi som deres familiemedlemmer må sørge for det.

Det må være det verste i verden å miste sin trofaste venn, klarer ikke sette meg inn i den situasjonen en gang. Gruer meg til den dagen kommer. Men du gjorde det rette, det er i hvert fall sikkert.... god klem til deg 🧡

Anonymkode: 1dc72...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regelen

Heller en dag for tidlig enn en dag for sent.

Anonymkode: 1641d...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om veterinæren sier at du gjorde det rette, så gjorde du det rette. Jeg pleier la veterinærene bestemme når tiden er inne. De vet hva som feiler hunden, om den lider eller ikke, og basert på spørsmål og svar ser de hvordan hundens livskvalitet er. 

Min 15-årige dvergpuddel fikk problem med bakbena. Han skled på glatt lakkert parkett og kom seg ikke opp. Veterinæren undersøkte ham, og fant ut at han ikke hadde forkalkninger eller annet. Ble også sjekket om han kunne gå opp trappa til dyreklinikken, noe han gjorde uten problemer, og om puddeltrippingen var riktig eller om han var stive i bakbeina. Konklusjonen var at problemet var svake muskler. Behandlingen ble å prøve å gi ham lav dose Rimadyl, samt grønnleppemusling (anbefalt av flere veterinærer). Tepper og matter på glatte gulv. Det er nå flere måneder siden. Hunden er glad, og løper rundt som vanlig.

Så veterinærer vet best. Selv om mange mener at DE SELV vet best og nekter gi hunden behandling. 
 

Ønsket deg godt i sorgprosessen ❤️ Jeg har vært igjennom det 3 ganger. Det tar tid, men livet blir sakte bedre. 

Anonymkode: bdf9d...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...