AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Kvaliteten har gått rett nedover de siste dagene. Tror dessuten mange er her bare for å lage irritasjon, kvalm og kverulere. Anonymkode: 7dc82...0bd 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Jeg synes nå det har vært troll som lager kvalm her i mange år. Har fått stygge usakelige kommentarer selv, så stort sett leser jeg bare nå. Anonymkode: f2b22...d35 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Enig. Føler at uansett hva en skriver- blir det feil. Jeg og leser mest nå- orker sjelden svare. Anonymkode: b7d15...7e7 1
Medisinsk bruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Føler at uansett hva en skriver- blir det feil. Jeg og leser mest nå- orker sjelden svare. Anonymkode: b7d15...7e7 Kvinneguiden sensurerer bort viktige samfunnsdebatter for kvinner. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Kvaliteten har gått rett nedover de siste dagene. Tror dessuten mange er her bare for å lage irritasjon, kvalm og kverulere. Anonymkode: 7dc82...0bd Jeg synes kvaliteten på koronatrådene har vært rimelig laber hele veien, med noen få unntak. Så mange bedrevitere, så mye synsing og desinformasjon. Anonymkode: fe255...941 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes kvaliteten på koronatrådene har vært rimelig laber hele veien, med noen få unntak. Så mange bedrevitere, så mye synsing og desinformasjon. Anonymkode: fe255...941 Enig. Veldig mange ufine selverklærte eksperter her. Anonymkode: af549...d99 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Føler at uansett hva en skriver- blir det feil. Jeg og leser mest nå- orker sjelden svare. Anonymkode: b7d15...7e7 Ja. Alt blir feil. Greit at dette ikke er et fagforum og at kg er kg. Men makan! Anonymkode: 7dc82...0bd 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 Alle kan lese seg opp på anbefalinger fra myndighetene. Men noen vil alltid være strengere og kjefte på de som ikke er hysteriske. Anonymkode: a1848...8c1 4
Rullerusk Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Alle kan lese seg opp på anbefalinger fra myndighetene. Men noen vil alltid være strengere og kjefte på de som ikke er hysteriske. Anonymkode: a1848...8c1 Hvorfor er du nedlatende i en tråd som poengterer nettopp hvor lavt denatten har sunket etter at det flommet over av AB her inne? Selvsagt har folk er ønske om å diskutere det som nå skjer. Noe annet hadde vel vært utenkelig. Når de fleste av oss befinner oss i en unntakstilstand der man i tillegg er mye hjemme osv er veien kort til et internettforum der man kan få utløp for både følelser og meninger. Jeg blir imidlertid like provosert over de som omtaler enkelte som hysterikere, som jeg blir av de som legger opp til etiske debatter om liv, død og samfunnsøkonomi uten gråsoner. Slik det fortoner seg nå, forsvinner alle stemmene i midten fordi de orker ikke å delta når nivået synker så lavt. Samtidig er det kanskje nettopp disse stemmene som hadde hatt mest å bidra med, og som hadde vært mest interessant å høre fra. så kan man kanskje ta innover seg at vi MÅ faktisk stå samlet i dette her. Alle er rammet på en eller annen måte. Og det å legge opp til dårlige debatter med utskjelling, sjikane, hersketeknikker vil faktisk ikke då deg til å føle deg bedre. Jeg har en rekke republikanere (av ulike grunner) som jeg er venner med på FB. Disse menneskene har for vane å skrive her er det jeg mener, og hvis du er uenig med meg kan du la være P kommentere og du må gjerne «unfriend» meg om du ikke tåler at jeg mener det jeg mener. Det har blitt endel slike statuser ser jeg nå som viruset begynner å føre til økonomiske konsekvenser også i USA. Så da blir resultatet iallefall et ekkokammer av dimensjoner. Kanskje vi, ved å unngå slike debattforumet faktisk kan lære noe av hverandre hvis vi tar det ned 3 hakk? Kanskje kan man tenke 3 ganger før man poster og vurdere om dette er noe du ville sagt til en kollega eller venn. 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, Rullerusk skrev: Hvorfor er du nedlatende i en tråd som poengterer nettopp hvor lavt denatten har sunket etter at det flommet over av AB her inne? Selvsagt har folk er ønske om å diskutere det som nå skjer. Noe annet hadde vel vært utenkelig. Når de fleste av oss befinner oss i en unntakstilstand der man i tillegg er mye hjemme osv er veien kort til et internettforum der man kan få utløp for både følelser og meninger. Jeg blir imidlertid like provosert over de som omtaler enkelte som hysterikere, som jeg blir av de som legger opp til etiske debatter om liv, død og samfunnsøkonomi uten gråsoner. Slik det fortoner seg nå, forsvinner alle stemmene i midten fordi de orker ikke å delta når nivået synker så lavt. Samtidig er det kanskje nettopp disse stemmene som hadde hatt mest å bidra med, og som hadde vært mest interessant å høre fra. så kan man kanskje ta innover seg at vi MÅ faktisk stå samlet i dette her. Alle er rammet på en eller annen måte. Og det å legge opp til dårlige debatter med utskjelling, sjikane, hersketeknikker vil faktisk ikke då deg til å føle deg bedre. Jeg har en rekke republikanere (av ulike grunner) som jeg er venner med på FB. Disse menneskene har for vane å skrive her er det jeg mener, og hvis du er uenig med meg kan du la være P kommentere og du må gjerne «unfriend» meg om du ikke tåler at jeg mener det jeg mener. Det har blitt endel slike statuser ser jeg nå som viruset begynner å føre til økonomiske konsekvenser også i USA. Så da blir resultatet iallefall et ekkokammer av dimensjoner. Kanskje vi, ved å unngå slike debattforumet faktisk kan lære noe av hverandre hvis vi tar det ned 3 hakk? Kanskje kan man tenke 3 ganger før man poster og vurdere om dette er noe du ville sagt til en kollega eller venn. Ts her. Takk for ditt gode og utfyllende innlegg. Anonymkode: 7dc82...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten har gått rett nedover de siste dagene. Tror dessuten mange er her bare for å lage irritasjon, kvalm og kverulere. Anonymkode: 7dc82...0bd Slike åpne forum som dette er et yndet sted for troll, kverulanter, provokatører, bedrevitere og andre som ønsker oppmerksomhet. I disse dager postes det også mye desinformasjon pakket inn som "fakta", fordi "profesjonelle aktører" har som mål å undergrave myndighetenes troverdighet. Ikke ta alt du leser for god fisk. Driv litt faktasjekking, og søk opp andre kilder for å undersøke om påstander er riktige. Spør alltid etter kilde. Anonymkode: 0f00f...62e 3
youcancallmejune Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Veldig mange ufine selverklærte eksperter her. Anonymkode: af549...d99 Ja. Og kanskje også noen virkelige eksperter, men de har jo ikke lov til å uttale seg som det. 2
tussi84 Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 Alt blir feil for noen i disse tider. Folk har blitt corona politi noe som er usmakelig i disse krise tider. Mye går på dette - mener du at du er mer bekymret for det økonomiske rundt denne krisen enn helsen,.ja da setter du prislapper på folks liv, eller bryr deg ikke. - om du mener at liv og helse er mest viktig i det lange løp, ja da er du ikke klok økonomisk og klarer ikke å tenke konsekvenser. - om du ser to stk på gata gå litt for nærme hverandre, ja da tenker mange at de bryter reglene. Du vet vel ikke om de på gata bor i samme hustand... - om noen besøker noen, da er pekefingeren ute med engang. De fleste besøker ikke noen om dagen, men det er ikke forbudt å dra på besøk/få besøk då lenge man holder avstand og ikke er i karantene. - noen hoster litt på trikken eller ute. Hjelp.. vedkommende har sikkert corona virus er konklusjonen. Hva vet du om vedkommende har feks allergi eller feks astma plager? - Hvis noen ser et par unger leker sammen, er det pekefingeren med engang enda det er anbefalt at ungene har et par faste de kan leke med. - er du ikke redd for viruset,.vel da tenker du ikke nok på de som mister livene sine eller må kjempe for livet sitt oppe i dette her. .... Legg gjerne flere ting til.. Jeg sitter bare og lurer på...Er det ikke lenger lov til å ha forskjellige meninger og benytte ytringsfriheten? Hvor er det blitt av respekt for hverandre.. 6
Puselusk Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 Synes egentlig det alltid har vært sånn på kvinneguiden generelt. Sånn ca 70% bullshit og 30% "innafor". 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 Ett sted må folk dumpe dritten sin... Vi får skille mellom skitt og kanel. Anonymkode: cf28a...507
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ett sted må folk dumpe dritten sin... Vi får skille mellom skitt og kanel. Anonymkode: cf28a...507 Det er veldig greit, kanel er godt, skitt er ikke. Synes jeg da i hvert fall 😄 Anonymkode: fe255...941
Amber Everglow Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvaliteten har gått rett nedover de siste dagene. Tror dessuten mange er her bare for å lage irritasjon, kvalm og kverulere. Anonymkode: 7dc82...0bd Vel, ja. Det kan godt tenkes. Men nå er det slik at mange plutselig har ekstremt mye fritid. Noe må de finne på. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 29 minutter siden, tussi84 skrev: Alt blir feil for noen i disse tider. Folk har blitt corona politi noe som er usmakelig i disse krise tider. Mye går på dette - mener du at du er mer bekymret for det økonomiske rundt denne krisen enn helsen,.ja da setter du prislapper på folks liv, eller bryr deg ikke. - om du mener at liv og helse er mest viktig i det lange løp, ja da er du ikke klok økonomisk og klarer ikke å tenke konsekvenser. - om du ser to stk på gata gå litt for nærme hverandre, ja da tenker mange at de bryter reglene. Du vet vel ikke om de på gata bor i samme hustand... - om noen besøker noen, da er pekefingeren ute med engang. De fleste besøker ikke noen om dagen, men det er ikke forbudt å dra på besøk/få besøk då lenge man holder avstand og ikke er i karantene. - noen hoster litt på trikken eller ute. Hjelp.. vedkommende har sikkert corona virus er konklusjonen. Hva vet du om vedkommende har feks allergi eller feks astma plager? - Hvis noen ser et par unger leker sammen, er det pekefingeren med engang enda det er anbefalt at ungene har et par faste de kan leke med. - er du ikke redd for viruset,.vel da tenker du ikke nok på de som mister livene sine eller må kjempe for livet sitt oppe i dette her. .... Legg gjerne flere ting til.. Jeg sitter bare og lurer på...Er det ikke lenger lov til å ha forskjellige meninger og benytte ytringsfriheten? Hvor er det blitt av respekt for hverandre.. Som mange vel har forstått for lengst, så er det bare lov til å ha de «riktige» meningene. Og det er skammelig hvordan coronapolitiet herjer. Anonymkode: a1848...8c1 4
Rullerusk Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: Som mange vel har forstått for lengst, så er det bare lov til å ha de «riktige» meningene. Og det er skammelig hvordan coronapolitiet herjer. Anonymkode: a1848...8c1 Og med det ble denne tråden enda mer saklig? Kan du definere hva du mener med coronapolitiet er du snill? Jeg vet ikke om jeg skal føle meg truffet eller ikke. Jeg har fulgt trådene her inne i flere måneder og satt veldig pris på å ha noen å diskutere med samt info og nyheter fra flere steder enn kun de norske avisene. Jeg var allerede i januar svært kritisk til norske myndigheter som virker å tro at dette ikke ville ramme oss om vi bare hadde antibac i veska. Men er jeg da en del av det såkalte coronapolitiet eller havner jeg i en annen kategori? Er coronapolitiet strengere enn smittevernloven? Er det det du mener? Jeg skjønner deg ikke helt? Hva er det du mener som ikke er i tråd med de som er coronapolitiet da?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/XgQ8bm/ingen-er-tjent-med-at-vi-opptrer-som-coronapoliti Anonymkode: a1848...8c1 2
Anbefalte innlegg