AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #1 Skrevet 26. mars 2020 Var flesteparten av de som var i utlandet på skiferie fra Bærum? Anonymkode: e721e...61a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Det kalles «rikmannsviruset» Anonymkode: ae978...842 36
tussi84 Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 Bærum er en såkalt pendler kommune da, hvor mange jobber i Oslo inkl de som jobber med helse. I tillegg bor det 114000 mennesker der. 10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #4 Skrevet 26. mars 2020 Sikkert mange velstående familier der som har vært på skiferie i Alpene😄 Anonymkode: cfaf1...f38 14
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #5 Skrevet 26. mars 2020 1 time siden, tussi84 skrev: Bærum er en såkalt pendler kommune da, hvor mange jobber i Oslo inkl de som jobber med helse. I tillegg bor det 114000 mennesker der. Det er ikke urimelig å anta at innteksnivået i regionen kombinert med vinterferiereisene (ganske dyre sådanne) la til rette for at en større mengde av kommunens innbyggere ble smittet. Anonymkode: 48c95...3d3 17
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #6 Skrevet 26. mars 2020 Gud så mange fordommer det er her. Bærum er mer enn bare Bekkestua og Jar. Skjerp dere. Anonymkode: 2a1a1...6d8 11
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Skrevet 26. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Gud så mange fordommer det er her. Bærum er mer enn bare Bekkestua og Jar. Skjerp dere. Anonymkode: 2a1a1...6d8 Fordommer? Det meste som blir sagt her er jo vitterlig sant. Bærum er kommunen i Norge med høyest snittinntekt. Anonymkode: 4a820...2de 28
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud så mange fordommer det er her. Bærum er mer enn bare Bekkestua og Jar. Skjerp dere. Anonymkode: 2a1a1...6d8 Haha.. hat du litt fordommer selv kanskje? Hva er så spesielt med Bekkestua og Jar?😉 Anonymkode: 50b30...f6f 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #9 Skrevet 26. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Haha.. hat du litt fordommer selv kanskje? Hva er så spesielt med Bekkestua og Jar?😉 Anonymkode: 50b30...f6f Det er der "de rike" som dere snakker om bor. Bærum ellers er mye middelklasse og til og med ghetto. Anonymkode: 2a1a1...6d8 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #10 Skrevet 26. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordommer? Det meste som blir sagt her er jo vitterlig sant. Bærum er kommunen i Norge med høyest snittinntekt. Anonymkode: 4a820...2de Riktig det, derav mange som har vært utenlands i vinterferien. Bor her selv,.blir engstelig av all smitten. Anonymkode: e721e...61a 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #11 Skrevet 26. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gud så mange fordommer det er her. Bærum er mer enn bare Bekkestua og Jar. Skjerp dere. Anonymkode: 2a1a1...6d8 Det høye smitteantallet i Bærum har ikke så mye med fordommer å gjøre, fordommer gir ikke sykdom hos dem fordommene gjelder. Det har derimot sannsynligvis mer med hvor mennesker har vært da de ble smittet, og i vinterferien var det mindre sannsynlighet for å bli smittet hjemme enn det var i Østerrike og nord i Italia. Så kommer man seg ikke til Østerrike eller nord i Italia uten at man har råd til å betale for reise og opphold dit. Det er der snittinntekten i Bærum kommer inn som en faktor. Folk i Bærum er som folk flest, den store majoritet er veldig trivelige folk, og så finnes det ett og annet unntak der også (akkurat som det gjør alle andre steder). Anonymkode: 48c95...3d3 9
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #12 Skrevet 26. mars 2020 Det var skiferiene i østerrike og italia som førte til utbruddene i Norge. I min omgangskrets (ikke bærum) er det nå ca 15 bekreftet smittede, og mange flere mistenkte. Alt kan spores til disse landene. Anonymkode: 3bd4d...a1a 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #13 Skrevet 26. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er der "de rike" som dere snakker om bor. Bærum ellers er mye middelklasse og til og med ghetto. Anonymkode: 2a1a1...6d8 Ghetto til og med 😂😂😂 Anonymkode: 34e52...afb 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #14 Skrevet 26. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ghetto til og med 😂😂😂 Anonymkode: 34e52...afb Jepp, øvre del av Rykkin, ja. Anonymkode: 19e7d...fd6 6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #15 Skrevet 26. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det høye smitteantallet i Bærum har ikke så mye med fordommer å gjøre, fordommer gir ikke sykdom hos dem fordommene gjelder. Det har derimot sannsynligvis mer med hvor mennesker har vært da de ble smittet, og i vinterferien var det mindre sannsynlighet for å bli smittet hjemme enn det var i Østerrike og nord i Italia. Så kommer man seg ikke til Østerrike eller nord i Italia uten at man har råd til å betale for reise og opphold dit. Det er der snittinntekten i Bærum kommer inn som en faktor. Folk i Bærum er som folk flest, den store majoritet er veldig trivelige folk, og så finnes det ett og annet unntak der også (akkurat som det gjør alle andre steder). Anonymkode: 48c95...3d3 Nei. Det har høyere inntekt og formue. Per SSB. Anonymkode: 1f32d...26c 3
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 26. mars 2020 #16 Skrevet 26. mars 2020 Jeg bor midt i Bærumsgryta og her var «alle» på skiferie i Alpene i vinterferien. Det er ikke så rart at vi har så mange smittede nå, men det vil jevne seg ut.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #17 Skrevet 26. mars 2020 -Fordi Bærum har vinterferie i uke 8. Hadde de hatt vinterferie feks uken før så er det ikke sikkert like mange ville blitt smittet og tatt med smitten til Norge. -overraskende mange reiser tydeligvis på ferie til Østerrike. Både familier og gutteturer. Jeg bor i Bærum og var ikke klar over dette. Anonymkode: fe172...17b 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #18 Skrevet 26. mars 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, øvre del av Rykkin, ja. Anonymkode: 19e7d...fd6 Dette er riktig. Blokkområde, lite integrering, gjengdrap (17-åring for et par år siden) osv. Hvertfall ikke folk med høy inntekt. Det finnes fine boliger på Rykkinn også altså, men området er ikke bare høy inntekt og velstand. Anonymkode: fe172...17b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #19 Skrevet 26. mars 2020 Jeg bor i Bærum, og jeg er ikke overassket over at Bærum er hardt rammet. Jeg er kun ute for å handle mest nødvendig av mat, men det er vanskelig å holde avstand. Folk går rett mot meg, kommer nær i hyller, køer, frysedisker. Jeg må stadig regelrett hoppe og rygge unna folk. Jeg viser tydelig med hele meg «ikke kom nær», men de virker helt uaffektert. Hele familien på handletur ser jeg og, mor, far og unger. Anonymkode: e4fa4...eae 4
tussi84 Skrevet 26. mars 2020 #20 Skrevet 26. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud så mange fordommer det er her. Bærum er mer enn bare Bekkestua og Jar. Skjerp dere. Anonymkode: 2a1a1...6d8 Helt enig med deg. Er flere strøk som ikke regnes som spesielt rike i Bærum. Feks Rykkinn og Lommedalen. Lommedalen har riktignok skytt fram de siste årene pga prinsesse Martha, men regnes fortsatt som ikke spesielt rik boligfelt. Det bor mange middelklasser familier der og på Rykkinn, mens de rikeste finner man gjerne på Jar, og Bekkestua. At noen er søkkrike i kommunen stemmer jo, men enn finner alle slags mulig folk i Bærum og. Enn finner de med million lønn, de med middels lønn, de med lav inntekt, og de uføre/arbeidsledige. De fleste befinner seg blandt de tre sistnevnte. Det finnes også relativ fattigdom i Bærum blandt en del. Jeg hadde mine fordommer før jeg flyttet til Bærum selv og så på det som en kommune hvor alle våre høye på pæra og rike, men etter å ha bodd her noen år nå så har jeg sett at det er mye forskjellig her og det er ikke så ille som det fremstår på papiret. 1
Anbefalte innlegg