Gå til innhold

Rente endring hos dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I to omganger, ikke ti🙊

Anonymkode: 1398b...e79

Samme bank her. Og den kommer først ca i midten av april. Lovlig sent spør du meg...

Anonymkode: ce099...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satt ned i to omganger siste gang med 0,7 med virkning fra 23.04. Sparebank 1 Østfold og Akershus. 

Anonymkode: 727e8...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som har lån via lindorff? 

Eller som vet hvorfor de ikke sier noenting om renten? 

Syns det virker helt merkelig om de som omtrendt eneste bank skal sette opp renta i disse tider..  

Anonymkode: c68ba...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nordea, ikke fått annen beskjed enn at de setter den ned med inntil 0,85. Venter ennå på hvilken rente vi får, har nå 2,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sbanken endrer renten fra i dag, har brukskonto og slikt der.
 

Men har boliglån i SPK, der er det skatteetaten som endrer renten... Ironisk nok gjøres det kun hvor annen måned, var ny justering for ett par uker siden, så de siste kraftige endringene blir ikle justert enda. Så ironisk at politkerne klager på bankene og treghet i systemet når statens egne ‘banker’ ikke gjør noe 🙄

Anonymkode: bb49c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre her som har lån via lindorff? 

Eller som vet hvorfor de ikke sier noenting om renten? 

Syns det virker helt merkelig om de som omtrendt eneste bank skal sette opp renta i disse tider..  

Anonymkode: c68ba...bdb

Lindorff er da et inkassoselskap. De har egne rentesatser å følge.

Anonymkode: 80af5...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lindorff er da et inkassoselskap. De har egne rentesatser å følge.

Anonymkode: 80af5...c0c

Lindorff har boliglån også, jeg har boliglån via kommunen, altså litt samme konsept som lån via husbanken. 

Jeg syns det virker helt merkelig om de som forvalter lån til vanskeligstilte som ikke får lån i en vanlig bank, skal sette OPP renta nå, mens alle andre setter den ned. 

Anonymkode: c68ba...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre her som har lån via lindorff? 

Eller som vet hvorfor de ikke sier noenting om renten? 

Syns det virker helt merkelig om de som omtrendt eneste bank skal sette opp renta i disse tider..  

Anonymkode: c68ba...bdb

Hva har du fått varsel om? Fra rente til hva rente? Jeg har fått varsel om at renten endrer seg fra 2,291 til 2,261 fra 1.5. For meg så betyr det at avdragene ble 25 kr mindre hver måned. Dette er noe som ble lagt inn i starten av mars og betalingsplanen endret seg veldig fort, men brevet var litt sent ut. :) Lindorff følger renten som Husbanken setter, og du kan lese på hjemmesiden til Husbanken om hvordan de setter den. Ting går ekstremt tregt i staten, så man må bare smøre seg med tålmodighet! Fordelen er at om renten går opp så tar det lang tid. :) 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lindorff er da et inkassoselskap. De har egne rentesatser å følge.

Anonymkode: 80af5...c0c

Lindorff Låneadministrasjon administrerer startlån, sosiallån og øvrige lån på vegne av ulike oppdragsgivere fra både offentlig og privat sektor.

 

Anonymkode: 8a5ae...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du fått varsel om? Fra rente til hva rente? Jeg har fått varsel om at renten endrer seg fra 2,291 til 2,261 fra 1.5. For meg så betyr det at avdragene ble 25 kr mindre hver måned. Dette er noe som ble lagt inn i starten av mars og betalingsplanen endret seg veldig fort, men brevet var litt sent ut. :) Lindorff følger renten som Husbanken setter, og du kan lese på hjemmesiden til Husbanken om hvordan de setter den. Ting går ekstremt tregt i staten, så man må bare smøre seg med tålmodighet! Fordelen er at om renten går opp så tar det lang tid. :) 

Lindorff Låneadministrasjon administrerer startlån, sosiallån og øvrige lån på vegne av ulike oppdragsgivere fra både offentlig og privat sektor.

 

Anonymkode: 8a5ae...836

Tusen takk for svar! :)

jeg mener at den skulle gå opp fra 2.2-et eller annet, til 2.490 eller noe sånt (jeg får desverre ikke sjekket brevet akkurat nå), og at det gjelder fra mai. 

Jeg visste ikke at de fulgte det Husbanken setter, tusen takk for svar, da kan jeg følge litt med der :)

 

Anonymkode: c68ba...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! :)

jeg mener at den skulle gå opp fra 2.2-et eller annet, til 2.490 eller noe sånt (jeg får desverre ikke sjekket brevet akkurat nå), og at det gjelder fra mai. 

Jeg visste ikke at de fulgte det Husbanken setter, tusen takk for svar, da kan jeg følge litt med der :)

 

Anonymkode: c68ba...bdb

Jeg har i hvert fall 2,423 % i effektiv rente. Den nominelle er på 2,291 per dagens dato. Jeg husker heller ikke helt hva som sto i brevet. Pleier å kaste dem når jeg får dem for alt står jo på nettet uansett.

Det er den nominelle som ligger på siden til Husbanken så om du titter der så må du ta høyde for at den renten du betaler kommer til å være høyere og så er det påslaget til kommunen på 0,25 som heller ikke ligger der. Om jeg husker korrekt så er det sånn at de bare kan endre den flytende rente annenhver måned (på grunn av lovverket) og det er derfor jeg ikke tror at det kommer til å skje noe før i juil. :) Men jeg skal i hvert fall inn der og se 6. mai for å se hva de legger ut da. 😛

Og bare hyggelig! Bare å følge med og se litt selv. :) 

Anonymkode: 8a5ae...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste har fått melding om rente endring fra deres bank men hvordan er praksisen i deres banker?

Hvilken bank bruker dere?

Har selv Nordea, de sendte ut melding om endring den 23.03.2020 med virkning fra 18.05.2020. De venter 8 uker for å gi en endring ☹ vanligvis bruker 6 uker men denne gangen nesten 2 mnd. Synes dette er ikke riktig gjort av banken🙁

 

Anonymkode: b8586...572

Fikk nylig melding fra Nordea om endring med 0.85% med virkning tidlig fra april. Det er jo hyggelig 🙂

Anonymkode: b8586...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...