Gå til innhold

tastatur problem - laptop


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg lastet ned antivirus programmet avast, og det tok knekken på tastaturet på laptop.

Bokstavene K,L,Y og enter virker ikke. Dessuten så henger bokstavene ufattelig lenge, f.eks så var det slik at jeg måtte holde inne lenge K, også spyttet den ut mange K`ere så det sier seg selv at det var umulig å skrive normalt og raskt med laptop da. Ja, det er mange eksempler med bokstaver som henger seg fast, også bare tilslutt spytter den ut mange bokstavere som jeg har holdt lenge inne kontinuerlig for å få ut.

Nå bruker jeg ekstern tastatur med usb kontakt i laptop for å kunne skrive normalt.

Hva skal jeg gjøre for at det blir i orden igjen?

Jeg har jo lært etter hvert at det finnes allerede antivirus program i pc siden det er windows10 i laptop allerede.

 

 

 

Anonymkode: 34ffc...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig at det er Avast som er skyld i at ikke tastaturet ikke virker, når det er problemer med noen av tastene så er det et fysisk problem med selve tastaturet.

Det du beskriver er typisk etter at noe har blitt sølt på tastaturet eller at det har blitt utsatt for andre påkjenninger.

Anonymkode: ec6a3...83d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt umulig at det er Avast som er skyld i at ikke tastaturet ikke virker, når det er problemer med noen av tastene så er det et fysisk problem med selve tastaturet.

Det du beskriver er typisk etter at noe har blitt sølt på tastaturet eller at det har blitt utsatt for andre påkjenninger.

Anonymkode: ec6a3...83d

Da er det vel noe du trenger å erfare selv, jeg skriver det jeg skriver, og det jeg skriver er sant. Etter at jeg ble downloaded avast antivirus program, da kvelte den maskinen inkl. tastaturet. 

Anonymkode: 34ffc...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende programvaren til avast kødder med driveren til keyboardet, men som sagt over så er det mye mer sannsynlig at det er noe som er blitt sølt på keyboardet, derfor fikk du det svaret her tidligere. 

Siden holdningen din er såpass dårlig til denne personen som forsøkte å hjelpe deg, så kan forsøke å løse dette problemet selv. Jeg har iallefall ingen lyst til å hjelpe deg når du ikke kan oppføre deg ordentlig mot folk.

Anonymkode: 93aa1...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 11.00, AnonymBruker skrev:

Det er helt umulig at det er Avast som er skyld i at ikke tastaturet ikke virker, når det er problemer med noen av tastene så er det et fysisk problem med selve tastaturet.

Det du beskriver er typisk etter at noe har blitt sølt på tastaturet eller at det har blitt utsatt for andre påkjenninger.

Anonymkode: ec6a3...83d

Pc-eksperten hører jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, money skrev:

Pc-eksperten hører jeg...

Jeg er kanskje ingen ekspert men jeg har drevet med datamaskiner siden 80 tallet, bygger mine egne maskiner og utfører reparasjoner på forskjellige komponenter så jeg mener at jeg har litt peiling.

Har du noe fornuftig å bidra med?.

Anonymkode: ec6a3...83d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for min startet problemer når jeg lastet antivirus programmet avast, og siden har det vært slik, jeg har fjernet avast fra acer laptopen min, samt bruk av laptopen på skjerm gikk utrolig treigt og alt var ukontrollerbart, og jeg fikk tilbake laptopen min etter at jeg fikk fjernet helt og holdent avast anitvirus program fra laptop, da ble alt lettere igjen, men skaden etter det holder fortsatt igjen tastaturet. Det vet jeg ikke hvordan jeg skal få tilbake igjen. 

 

TS

Anonymkode: 34ffc...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/26/2020 at 11:00 AM, AnonymBruker said:

Det er helt umulig at det er Avast som er skyld i at ikke tastaturet ikke virker, når det er problemer med noen av tastene så er det et fysisk problem med selve tastaturet.

Det du beskriver er typisk etter at noe har blitt sølt på tastaturet eller at det har blitt utsatt for andre påkjenninger.

Anonymkode: ec6a3...83d

Det er så absolutt IKKE helt umulig. Avast kan veldig fint kødde med HID-driveren, og selv om det ville vært rart, har jeg absolutt sett merkeligere ting forekomme i løpet av de 30 årene jeg har brukt PC-er. Er for øvrig også utdannet innen feltet, og hva man kan kalle for "nerd".

Jeg anbefale å "tilbakestille" Windows, med backup av alle filer og lignende. Ev. for de mer avanserte brukerene, ville jeg bootet opp et eller annet OS fra en USB-stick for å raskt utelukke om Avast eller noe annen software er årsaken.

Anonymkode: 7082b...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så absolutt IKKE helt umulig. Avast kan veldig fint kødde med HID-driveren, og selv om det ville vært rart, har jeg absolutt sett merkeligere ting forekomme i løpet av de 30 årene jeg har brukt PC-er. Er for øvrig også utdannet innen feltet, og hva man kan kalle for "nerd".

Jeg anbefale å "tilbakestille" Windows, med backup av alle filer og lignende. Ev. for de mer avanserte brukerene, ville jeg bootet opp et eller annet OS fra en USB-stick for å raskt utelukke om Avast eller noe annen software er årsaken.

Anonymkode: 7082b...54a

Har du eksempel på hva og hvor jeg skal ta backup på alle filer i pc, finnes det en knapp jeg kan trykke for å lagre alle filer. Anbefaling til boks å lagre det i. 

Takk for at du var den første som forstod meg. 

Anonymkode: 34ffc...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har du eksempel på hva og hvor jeg skal ta backup på alle filer i pc, finnes det en knapp jeg kan trykke for å lagre alle filer. Anbefaling til boks å lagre det i. 

Takk for at du var den første som forstod meg. 

Anonymkode: 34ffc...762

Det har jeg ikke sånn uten å forklare en god del, men det finnes garantert tutorials/guider på nettet som viser det. Jeg ville søkt litt på "how do I backup" eller lignende fraser.

Grunnen er at det spørs så veldig på hvordan du bruker maskinen din, hva du bruker den til, hvilke programmer du bruker osv.

Generelt kan man si at du bør ta backup av mappene for dokumenter, bilder og videoer, men det kan godt være at du har filer lagret på andre steder på maskinen din. Det finnes dessverre ingen enkel knapp for det, selv om det finnes programmer som forsøker å gjøre det for deg, så er det på ingen måte trygt. Hvis jeg sier at ta backup av den og den mappen, så kan det stadig være at du mister noe, så det kan jeg ikke gjøre for deg 😕

Hvis du har en ekstern disk/USB-brikke så kan du ta backup over på et slikt medie, ev. så kan du sende det "opp i skyen", som ved å lagre til onedrive eller lignende tjeneste du måtte ha tilgang på / abonnere på.

Det beste er egentlig hvis du kjenner noen som er bittelitt pc-kyndig, og kan bruke det mange kaller en "livecd" eller lignende, for å raskt sjekke om det er software som spiller inn her - det kan i så fall gjøres på noen få minutter, og uten risiko for å slette noen filer.

Anonymkode: 7082b...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sies at det er _sannsynlig_ at det er tilfeldig at tastaturet sluttet å virke når du lastet ned Avast, men det er på ingen måte umulig slik en annen i tråden hevder. Det kan være mange faktorer som spiller inn, som at du hadde virus fra før av som gjorde noe merkelig i det du installerte programmet.

Anonymkode: 7082b...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du eksempel på hva og hvor jeg skal ta backup på alle filer i pc, finnes det en knapp jeg kan trykke for å lagre alle filer. Anbefaling til boks å lagre det i. 

Takk for at du var den første som forstod meg. 

Anonymkode: 34ffc...762

Det var ikke den første som forstod deg, men oppførselen din inspirerte ikke til sympati. Og det burde du ta til deg, vennlighet og høflighet kan man komme langt med.

Anonymkode: 93aa1...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...