Gå til innhold

Fler som vil holde seg unna NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på om det er fler som vil holde seg unna selv om de får det vanskelig økonomisk en periode?  I såfall hvorfor, og hvordan vil du klare deg uten?

Anonymkode: 11697...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere, da regner jeg med du vil holde deg unna selv? Kan du ikke begynne med å fortelle dine grunner, og hvordan det skal gå til?

Anonymkode: 41b21...012

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at NAV er den delen av det offentlige som følger deg fra vugge til grav. Interessant å se slik kreativ motstand mot NAV. Skal ikke stå på viljen, iallfall! Hva er planen din?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kutte alle bånd til NAV montro? Da må man jo blant annet på et vis frasi seg pensjon, og mulig andre ting også.

Er veldig spent på planen her ja!

Anonymkode: 41b21...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan man kutte alle bånd til NAV montro? Da må man jo blant annet på et vis frasi seg pensjon, og mulig andre ting også.

Er veldig spent på planen her ja!

Anonymkode: 41b21...012

Jeg holder en knapp på at det er en fremtidig karriere som enten mammablogger eller influencer her. Da kan man fucke NAV herfra til månen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kommet meg ut av AAP og vil virkelig ikke tilbake i systemet. Jeg er freelancer og kan jobbe av og til med mindre enn før p.g.a. korona. Jeg tenker at jeg sikkert kunne prøvd å søke men jeg vil virkelig ikke. 

Skjønner jo at noen må søke, lurer bare på de som velger å ikke gjøre det... 

Anonymkode: 11697...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp kommet meg ut av AAP og vil virkelig ikke tilbake i systemet. Jeg er freelancer og kan jobbe av og til med mindre enn før p.g.a. korona. Jeg tenker at jeg sikkert kunne prøvd å søke men jeg vil virkelig ikke. 

Skjønner jo at noen må søke, lurer bare på de som velger å ikke gjøre det... 

Anonymkode: 11697...d6a

Hva tenker du leve av? Seriøst ment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp kommet meg ut av AAP og vil virkelig ikke tilbake i systemet. Jeg er freelancer og kan jobbe av og til med mindre enn før p.g.a. korona. Jeg tenker at jeg sikkert kunne prøvd å søke men jeg vil virkelig ikke. 

Skjønner jo at noen må søke, lurer bare på de som velger å ikke gjøre det... 

Anonymkode: 11697...d6a

Var det ikke fint å få AAP når du var syk, kontra .. ingenting? Hva opplevde du som ille med det, siden du ikke vil ha noe med NAV å gjøre etter det? Ser jo hauger med historier om folk som tilsynelatende opplever mye rart, så bare lurer.

De som klarer seg uten har jo andre inntektskilder, eller får støtte fra familie osv. Det er jo sabla vanskelig å klare seg uten inntekt!

Anonymkode: 41b21...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Amber Everglow skrev:

Hva tenker du leve av? Seriøst ment.

Jeg tjener penger, bare ikke like mye som før. Jeg bor også gratis for tiden, men prøver å spare opp litt penger.

Å være på NAV i lang tid er ikke noen dans på roser. Jeg jobba fler år i praksis uten å få betalt av folk. Og ja, jeg fikk betalt av NAV, men man føler jeg dritt når en arbeidsplass ikke betaler jeg som alle andre, ikke fordi jeg ikke gjorde en bra jobb heller, men folk vil utnytte deg om de har muligheten til det. Jeg har heller ikke hatt mulighet til å reise noen sted (fordi, du ser hva som skjedde med de som gjorde det) NAV eier deg basically. Jeg føler meg mye bedre uten for å si det sånn. 

Og ja jeg skal sikkert være takknemlig, og det er jeg, men aldri igjen med mindre jeg virkelig må. 

 

Anonymkode: 11697...d6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig erfaring med saksbehandler eller? 😜

Men kan du ikke få dagpenger hvis du må jobbe mindre nå pga korona?

Anonymkode: 0740c...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig erfaring med saksbehandler eller? 😜

Men kan du ikke få dagpenger hvis du må jobbe mindre nå pga korona?

Anonymkode: 0740c...07d

Det er sikkert bedre om man er på dagpenger, men jeg kan nok ikke få det fordi jeg ikke har jobba så lenge i lønna arbeid. Jeg har jo jobba, men det var i praksis. 

Anonymkode: 11697...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer det en bølge av folk som alltid har sett ned på navere. Folk som aldri skulle dra til nav. Så de sliter nok med å sette seg inn i situasjonen nå. Men det er jo bedre å sette stoltheten sin til sida nå og prøve å få hjelp. Mange er i samme situasjon, noen har sykdommer og sånt det er enda verre da. Tenk, de må være på nav hele livet 😕 Håper alt ordner seg for deg og alle som har det vanskelig nå for tiden. 

Anonymkode: a9e57...a8b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tjener penger, bare ikke like mye som før. Jeg bor også gratis for tiden, men prøver å spare opp litt penger.

Å være på NAV i lang tid er ikke noen dans på roser. Jeg jobba fler år i praksis uten å få betalt av folk. Og ja, jeg fikk betalt av NAV, men man føler jeg dritt når en arbeidsplass ikke betaler jeg som alle andre, ikke fordi jeg ikke gjorde en bra jobb heller, men folk vil utnytte deg om de har muligheten til det. Jeg har heller ikke hatt mulighet til å reise noen sted (fordi, du ser hva som skjedde med de som gjorde det) NAV eier deg basically. Jeg føler meg mye bedre uten for å si det sånn. 

Og ja jeg skal sikkert være takknemlig, og det er jeg, men aldri igjen med mindre jeg virkelig må. 

 

Anonymkode: 11697...d6a

Klarer du deg uten NAV, så bør du jo selvsagt la være, det er vel også meningen det.

Jeg har gått seks år på AAP, og jeg synes noe av det du skriver her bare er tull. Jeg skjønner at det ikke har vært en dans på roser for din del, men det gjelder så absolutt ikke alle.

Jeg har vært flere ganger i utlandet, det er ikke noe problem, men det er et problem å si man ikke har vært det, når man har vært det. Null stress å få godkjenning til å ta med ungene på ferie på sommeren, som jeg har gjort.

Forstår ikke helt hva du forsøker å si med "føler jeg dritt", mulig det er dritt å ikke ha lønn fra en arbeidsgiver slik alle andre har. Det har jeg ikke følt mye på selv, da jeg ble alvorlig syk etter å ha vært på samme arbeidsplassen i 11 år med god lønn, men jeg ser jo at det kan være noe andre føler på, og det er jo selvsagt kjipt.

NAV eier deg så absolutt ikke, hvordan kan du påstå det? NAV har i hvert fall ikke eid meg de seks årene jeg hadde mye med de å gjøre.

 

Anonymkode: 41b21...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er sikkert bedre om man er på dagpenger, men jeg kan nok ikke få det fordi jeg ikke har jobba så lenge i lønna arbeid. Jeg har jo jobba, men det var i praksis. 

Anonymkode: 11697...d6a

Det er lønna som avgjør, 0,75 G, så hvis du har tjent det skal du vel ha retten til dagpenger.

Anonymkode: 41b21...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som aldri har måttet benyttet nav ved ledighet. Nå må de også søke. Nå må mange ta til takke med arbeid for trygd. Når vi kommer ut av corona helvete, så er mange bedrifter konkurs, mange andre bedrifter vil slite. Og da et drt stor ledighet. Da vil nav kreve "dugnad" Du skal inn å jobbe for dagpenger. Sånn vil mange fortsatt ha en dårlig økonomi. Bedrifter vil benytte seg av dette. Som mange bedrifter gjorde før corona. Arbeid gir trygd, som aldri fører til nie annet enn dårlig økonomi til den enkelte

Anonymkode: e6db9...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er permitterte får jobbene sine tilbake når den epidemien er over håper jeg. Og ja, vanskelige tider i møte for oss alle. Dessverre.

Anonymkode: a9e57...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange som aldri har måttet benyttet nav ved ledighet. Nå må de også søke. Nå må mange ta til takke med arbeid for trygd. Når vi kommer ut av corona helvete, så er mange bedrifter konkurs, mange andre bedrifter vil slite. Og da et drt stor ledighet. Da vil nav kreve "dugnad" Du skal inn å jobbe for dagpenger. Sånn vil mange fortsatt ha en dårlig økonomi. Bedrifter vil benytte seg av dette. Som mange bedrifter gjorde før corona. Arbeid gir trygd, som aldri fører til nie annet enn dårlig økonomi til den enkelte

Anonymkode: e6db9...aba

Ja, du må jobbe for pengene om du er frisk nok til det.

Skulle bare mangle!!

Anonymkode: 41b21...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å søke om dagpenger fra NAV om jeg blir ledig, ønsker ikke den “rapporteringsplikten” man blir pålagt. Klarer meg på oppsparte midler. Men har ikke noe principp om å holde meg unna alle NAV tjenester, har store planer om å få min pensjon når den tid kommer og foreldrepermisjons penger når det blir aktuelt. 

Anonymkode: 2ad9e...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppsøkte ikke nav i to årene jeg hadde en dårlig betalt deltidsjobb. Dårlig arbeidsmarked der jeg bodde. Levde langt under livsoppholdssatsen. Høy husleie og høyt studielån og omtrent ingenting å leve på. Hadde fått støtte av nav om jeg hadde søkt. Det var min egen stolthet og følelsen av at jeg skulle greie meg selv som var grunnen. Ble sjelden middag, levde på et vanvittig lavt matbudsjett. Gikk ned flere kg 😊Solgte omtrent alle møblene mine. Sofa, tv, det meste. Valgte å beholde treningsabonnementet. Så når jeg ikke var på besøk eller på jobb så trente jeg. Det var noe av det som holdt meg oppe psykisk. Aldri vært i så god form som i de to årene😆

Det var nok idiotisk å være så stolt. Men den følelsen av at jeg greide å komme igjennom de to årene uten hjelp, en vanvittig mestringsfølelse. Jeg vet jeg kan takle det meste. Blitt permittert fra fulltidstidsjobben nå og kommer til å søke dagpenger denne gangen! Men om det går lang tid før utbetaling skal jeg greie meg lenge på lite.  

Anonymkode: 3e73f...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...