HeleneBK Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Jeg vurderer å klage på veterinær og lurer på gangen i dette samt hva slags dokumentasjon som er lurt å ha med. Jeg har snakket med veterinær, snakket med mattilsynet over tlf. Fått kopi av journal. Her er saken: MIn hund ble tatt med av min mamma til denne veterinæren og hun konstanterte lungebetennelse uten blodprøve eller røntgen bilde, Hun beskrev dårlig lungekapasitet og surkling. Hunden fikk pencillinkur og ble tatt med tilbake og veterinær forteller at hun har fortsatt lungebetennelse. Når mamma reiser derfra får hun en dårlig følelse og kjører til en annen veterinær for en second opinion. Hun syns selv hunden var frisk og oppegående og har ikke hørt surkling (veterinær mente man kunne høre det ved å legge øre til brystkassen til hunden) Drar til veterinær nr. 2 og de spør om blodprøve og røntgen bilde. Viser seg at hunden hadde aldri lungbetennelse, etter at veterinær nr. 2 tar røntgen bilde. Min mamma drar da til veterinær nr. 1 og konfronterer henne med dette og får refundert 600 av 4300 kr. For en uke siden klarte jeg å miste resept som hun skrev ut til hunden på Rinexin. Jeg ringer for å få kopi. Veterinær jobber med å finne journalen og når hun finner den så blir hun passiv aggressiv og sier at min hund er ferdigbehandlet hos henne og hun nekter å gi kopi av resept fordi hun fikk kritikk av min mamma for måten hun hadde feilbehandlet hunden på. SOm sagt jeg snakket med mattilsynet og det med resept er litt i gråsone. Jeg har rett på kopi av journal med vedlegg men om hvorvidt det inkluderer resept var de ikke sikre på, men min mamma har betalt for en tjeneste jeg ikke får. Altså en resept som hun nå nekter å gi kopi av. Grunnen til at jeg har lyst til å klage er at jeg vil ikke at dette skal skje med andre, veterinær nr. 2 var ikke overrasket når hun hørte navnet til veterinær nr. 1 samt jeg har funnet avisartikler som viser til kontroversielle uttalser fra veterinær nr. 1. Hva tenker du? og hva slags råd kan du gi med i denne prosessen?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #2 Skrevet 26. mars 2020 Advar andre mot dyrlege nr 1. Begynn å gå fast til dyrlege nr 2 og få ny resept der. Anonymkode: 9d0fc...396 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #3 Skrevet 26. mars 2020 hvorfor vil du ha resepten når hunden er feildiagnosert? Anonymkode: b744d...a71
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå