AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #1 Skrevet 25. mars 2020 Forskning fra England antyder det. Jeg håper virkelig de har rett. At viruset har vært her lengre enn antatt kan forklare hvorfor det har festet seg så godt i Italia med flere steder: https://www.nettavisen.no/nyheter/rapport-fra-england-med-sjokktall-om-korona-spredning/3423943333.html Anonymkode: 5442b...163 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #2 Skrevet 25. mars 2020 Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. Anonymkode: 4aaab...4aa 12
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #3 Skrevet 25. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. Anonymkode: 4aaab...4aa Samme opplevde jeg svir fortsatt i lungene om jeg trekker pusten dypt. Er nå nesten 8 uker siden Anonymkode: ebe9c...aaa 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #4 Skrevet 25. mars 2020 (endret) Heh? Har du fått dette viruset og blitt frisk, er du immun. Det tar noen uker. Ikke år. Anonymkode: 4cf3f...b0e Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 26. mars 2020 av Perelandra 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Skrevet 25. mars 2020 Italienerne bruker mye mer antibiotika enn andre. Var noen som mente dette kunne være årsaken. Anonymkode: cf55e...bc6 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Skrevet 25. mars 2020 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Italienerne bruker mye mer antibiotika enn andre. Var noen som mente dette kunne være årsaken. Anonymkode: cf55e...bc6 Dere finner jo bare på ting Anonymkode: 991b2...31a Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 26. mars 2020 av Perelandra 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #7 Skrevet 25. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. Anonymkode: 4aaab...4aa Samme skjedde her! Var veldig syk med en forferdelig hoste i januar. Det er først nå jeg har blitt kvitt det... Anonymkode: 2f1a3...3d8 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #8 Skrevet 25. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme opplevde jeg svir fortsatt i lungene om jeg trekker pusten dypt. Er nå nesten 8 uker siden Anonymkode: ebe9c...aaa Ja! Samme her! Skummelt å tenke på! Anonymkode: 4aaab...4aa 4
Dannon Skrevet 25. mars 2020 #9 Skrevet 25. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere finner jo bare på ting Anonymkode: 991b2...31a Den øverste du siterer finner ikke på ting. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/awEP27/derfor-tar-koronaviruset-saa-mange-liv-i-italia-erik-martiniussen 7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #10 Skrevet 25. mars 2020 Ja jeg hadde det i fjor svei skikkelig i lungene. Må ha vært covid så nå er jeg imun Anonymkode: f7230...787 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #11 Skrevet 25. mars 2020 Er det mulig å se på lungene hva slags betennelser og sykdommer man har hatt tidligere? Anonymkode: 269d6...3f8
Gjest Anonym Bruker Skrevet 25. mars 2020 #12 Skrevet 25. mars 2020 (endret) De aller fleste som har levd en stund har opplevd å bli smitttet av mange forskjellige influense epmediemier, og noen har blitt veldi syke medan andre har det prellet av nokså hurtig. Hvorfor de fleste influenser råkar tilsynelatende friske personer ulikt er noe som det fortsatt forsker på, men det har troleg samanheng livsstil. immunforsvarsmekanisme. De fleste som nå har vert interjuet som har hatt denne Coronaviruset hevder det kan forveksles m/ en vanleg sesonginfluense. Til flere sesongviruser som ein har hatt tidligere til bedre herdet er ein til å møte nye viruser, og tror kroppen har eit eit slags antivirusprogram . Hos en rekke personer kan dette antivirusprogrammet vera defekt eller øydelag på grunn av medisineringer ,sykdomer. Sjølv har eg oppdaget å blitt lett motageleg og syk v/ sesonginfluense når eg har vert fysisk / psykisk slitt. og stresset . Ein sliten kropp er langt mer motageleg for smitte og kan bli llangt mer medtatt en uthvilt kropp. . Endret 25. mars 2020 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #13 Skrevet 25. mars 2020 Helt utrolig. Nå skal man altså tro at viruset på magisk vis har vært her lenge uten å gi seg til kjenne. Så en dag bestemte viruset seg for å komme ut av skapet og lage styr. Helt ubegripelig latterlig. Anonymkode: 445c6...e12 12
Maleficenta Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Forskning fra England antyder det. Jeg håper virkelig de har rett. At viruset har vært her lengre enn antatt kan forklare hvorfor det har festet seg så godt i Italia med flere steder: https://www.nettavisen.no/nyheter/rapport-fra-england-med-sjokktall-om-korona-spredning/3423943333.html Anonymkode: 5442b...163 Men hvordan kan vi være immune når så mange blir syke av dette?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #15 Skrevet 25. mars 2020 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Men hvordan kan vi være immune når så mange blir syke av dette? Den "rapporten" passet mistenkelig bra med måten England valgte å møte pandemien på.... Anonymkode: 445c6...e12 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #16 Skrevet 25. mars 2020 Årets influensa har jo vært ordentlig ille, så det kan jo være den dere har hatt. Vi hadde den i hus og var ordentlig syke. https://www.aftenposten.no/norge/i/EW29EP/influensatoppen-er-ventet-i-februar-i-aar-kan-de-minste-bli-mer-utsatt-enn-vanlig Anonymkode: 293eb...bef 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #17 Skrevet 25. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig. Nå skal man altså tro at viruset på magisk vis har vært her lenge uten å gi seg til kjenne. Så en dag bestemte viruset seg for å komme ut av skapet og lage styr. Helt ubegripelig latterlig. Anonymkode: 445c6...e12 Det var en gang et virus som ville dra ut i verden for å bli berømt. Men uansett hvor hardt viruset jobbet og slet, så var det lite som skjedde. Så en dag tok viruset en viktig beslutning.... og resten er historie. 🙂 Anonymkode: 36724...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #18 Skrevet 25. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener også at viruset har herjet lenger enn man tror. Jeg var så syk som jeg aldri har vært før i månedsskiftet des/Jan og det varte lenge. Hanglet i ca 4 uker, 1 uke var jeg helt dødsens. Hostet og harket og følte meg helt jævlig i pusten. Sa til flere at denne runden sykdom virket helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Er sikker på nå at det var covid-19. Anonymkode: 4aaab...4aa jeg ble også syk i midten av jan. verste influensan jegh ar hatt siden svineinfluensaen i 2010 (?) har hatt hoste siden da og til nå omtrent, m halsbetnellese, tap av luktesans. var så svimmel to dager på kveldene at jeg såvidt klarte å gå fra badet til soverommet,.. tenkte det bare var vanlig influensa,.. men nå lurer jeg mer og mer på om det kan ha vært covid. trener på en plass der mange reiser utenlands ofte i forbindelse med konkurranser og fordi mange har slekt i asia. Anonymkode: 1674b...4f2 5
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #19 Skrevet 25. mars 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig. Nå skal man altså tro at viruset på magisk vis har vært her lenge uten å gi seg til kjenne. Så en dag bestemte viruset seg for å komme ut av skapet og lage styr. Helt ubegripelig latterlig. Anonymkode: 445c6...e12 Vel, det er delvis mulig fordi Kina skjulte sannheten lenge. Eks: under Sars i 2002 var jeg i Kina, ble dritsyk med lungebetennelse og reiste hjem. Dette var før det var offisielt, men sars herjet 2 måneder før Kina ga beskjed. Jeg fikk vite det 2 uker etter at jeg kom hjem. Jeg sier ikke at jeg hadde sars, men muligheten er der. Anonymkode: 991b2...31a 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #20 Skrevet 25. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Årets influensa har jo vært ordentlig ille, så det kan jo være den dere har hatt. Vi hadde den i hus og var ordentlig syke. https://www.aftenposten.no/norge/i/EW29EP/influensatoppen-er-ventet-i-februar-i-aar-kan-de-minste-bli-mer-utsatt-enn-vanlig Anonymkode: 293eb...bef Grunnen til at jeg ikke tror det var influensa: 1.hos oss ble tre stykker syke av 6. 2. Alle som ble syke min mor , min datter og meg har blodtype a. De tre andre har blodtype 0 ble ikke syke 3. Jeg har store mandler og uansett liten forkjølelse eller «stor» influensa for jeg alltid uten unntak ekstremt vondt i halsen det er første tegnet før hoste eller feber slik har det alltid vert hele livet mitt. Denne gangen hadde jeg ikke vondt i halsen ikke bitte litt en gang. Men jeg smakte og luktet ingenting! 4. min mor ble så syk at vi var redd hun skulle dø. Hun ble innlagt på sykehuset der mente de hun hadde fått en kraftig lungebetennelse. Den var to delt en med virus og en med bakterie. De behandlet henne med antibiotika som ikke virket. Hun ble bedre etterhvert. Både min mor og jeg hostet på oss brokk! 5. jeg greide ikke å ligge på den ene siden min ble kvalt. Har fortsatt store smerter i lungene etter over to måneder. Greier ikke å trekke pusten dypt. Samme med min mor. 6. hos legen fikk jeg bare beskjed virus thats it. I og med at vi var sengeliggende lenge var vi jo ikke ute av huset. Smittet dermed ingen. Om min man og de andre barna da ikke smittet dette. Men som sagt null symptomer Anonymkode: ebe9c...aaa 3
Anbefalte innlegg