Gå til innhold

Hva er anbefalingene? Om besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker på anbefalingene fra myndighetene jeg syns noen av svarene til om man kan besøke er litt vage. Jeg trenger et konkret ja eller nei. Jeg bor i Nittedal Kan jeg besøke kjæresten som bor i Oslo? Han mener vi kan men jeg er veldig skeptisk. Har litt dårlig samvittighet for å ikke besøke han og forby besøk.

Anonymkode: d92d3...84c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når folk ikke får ta dagstur på hytta som ligger i en annen kommune enn der man bor,  så får jo ikke du heller ta dagstur til kjæresten! 

Anonymkode: aaddd...986

• Liker 1
Gjest Albbas
Skrevet

Ja du kan besøke kjæresten din. Det er anbefalt å unngå kollektivtrafikk, så hvis du kan kjøre selv er det det beste. 

Gjest Albbas
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når folk ikke får ta dagstur på hytta som ligger i en annen kommune enn der man bor,  så får jo ikke du heller ta dagstur til kjæresten! 

Du har overhodet ikke skjønt hyttesaken... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man har da lov til å ta en dagstur til hytta, det er overnatting som ikke er lov. 
TS; besøk er lov, anbefalingene er at man kan dra på besøk, men ikke mange om gangen. Synes du ikke skal ha dårlig samvittighet for å tilbringe tid med kjæresten. Det er viktig å ta vare på den mentale helsen også :)

Anonymkode: 82a36...acb

• Liker 2
Skrevet

Hørte på tv at det er grupper på mer enn fem man skal unngå. Jeg kan ikke forestille meg at de mener at folk skal unngå kjæresten sin.

• Liker 2
Skrevet

Eg og synest det er litt forvirrande. Men det står at man skal unngå unødvendig reising og fritidsreiser. Eg tolke det som nei. 

Det står og at man kan ha få på besøk. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mammahjarte said:

Eg og synest det er litt forvirrande. Men det står at man skal unngå unødvendig reising og fritidsreiser. Eg tolke det som nei. 

Det står og at man kan ha få på besøk. 

Fritidsreiser handler jo om å unngå for eksempel langhelg i Bergen, små feriereiser eller arbeidsreiser som ikke er nødvendige. Det er selvfølgelig lov å treffe kjæresten sin, det er ikke definert som fritidsreise. Det er jo lov å stikke inn til Oslo for å shoppe, noe som er langt mer smittefarlig enn å besøke kjæresten. 

Folk må bruke hodet litt også og se rådene i sammenheng. Det ER LOV til å dra på besøk til andre, uansett hvor de bor. Det er frarådet å bruke kollektiv, men det er heller ikke ulovlig. 

Anonymkode: ed0ec...81e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan absolutt besøke kjæresten, men det er ønskelig at du unngår kollektivtransport.

Anonymkode: 8445f...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra til kjæresten i en annen kommune. Du kan også overnatte der. Det er overnatting i FRITDSBOLIG i annen kommune som er forbudt da små typisk "hyttekommuner" er veldig utsatt om alle plutselig samler seg der. Det er derimot anbefalt å ikke reise unødig og holde seg mest mulig hjemme, men det er ikke noe forbud mot det. Bruk sunn fornuft og unngå i størst mulig grad å støte på andre mennesker på veien. 

Anonymkode: ea9bc...e21

• Opprett ny...