Gå til innhold

Kan Norge gå konkurs?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nå går det nedover. Den var oppe i 9.999 men nå den nede i 9.920! 

Anonymkode: 05c61...d02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke vi kommer til å gå konkurs, men jeg er sikker på at vi går en fremtid i møte med en helt annen økonomi enn det vi har hatt en god stund frem til nå. Om vi har så forbanna vondt av det derimot vet jeg ikke. Det er blitt relativt standard med både Tesla i garasjen, hytte på fjellet, sommerhus på sørlandet og Flos lamper til tusenvis av kroner i hver krik og krok i hele huset hos veldig mange mennesker. Det sier seg selv at et slikt levesett ikke er bæredyktig i lengden. Dessuten tror jeg mange kan ha godt av å se hvor "fett det er å være Nav`er", for det er det ikke 😉

Anonymkode: 47a26...cec

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Albbas skrev:

10 milliarder, og den verdien raser nedover etterhvert som den globale økonomien daler. Bare å se på nbim.no og se fondet synke i verdi sekund for sekund. 

Men nei, vi går ikke konkurs. Men vi kan absolutt komme til et punkt der velferden i landet må reduseres heftig. Men det er heller ikke umulig at vi klarer oss fint. Vanskelig å si. 

10 billioner

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke vi kommer til å gå konkurs, men jeg er sikker på at vi går en fremtid i møte med en helt annen økonomi enn det vi har hatt en god stund frem til nå. Om vi har så forbanna vondt av det derimot vet jeg ikke. Det er blitt relativt standard med både Tesla i garasjen, hytte på fjellet, sommerhus på sørlandet og Flos lamper til tusenvis av kroner i hver krik og krok i hele huset hos veldig mange mennesker. Det sier seg selv at et slikt levesett ikke er bæredyktig i lengden. Dessuten tror jeg mange kan ha godt av å se hvor "fett det er å være Nav`er", for det er det ikke 😉

Vi har nok godt av det, ja.

Å være dagpengemottaker er da helt ålreit.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Norge har 11.000 milliarder. Det vi har brukt hittil er lommerusk.

Anonymkode: caf9f...c33

Det er mye fokus på oljepriser, men norge er blitt verdensledene på eksport av gass.    Inntektene ifra Olje utgjør bare ein liten del av alle kronene som ruller inn i statskassen.      Det verste som kan skje er at landene vi selger gass til kan få betalingsproblemer. 

Gjest Albbas
Skrevet
10 minutter siden, Tarmegenbolle said:

10 billioner

Haha, det har du rett i, 10 milliarder er jo ikke mye å skryte av... 😆

Skrevet
3 minutter siden, Albbas skrev:

Haha, det har du rett i, 10 milliarder er jo ikke mye å skryte av... 😆

I såfall gikk det betydelig raskere enn jeg forventet😂

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

10 billioner

Hvilken rolle spiller noen nuller fra eller til da?

Anonymkode: 99a63...0fd

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg også tenker. Vi har godt av det.

Dette også er en ypperlig mulighet til å tenke nytt, finne kreative løsninger og i beste fall ende opp med en fantastisk gründeridè. Vi ser jo allerede at denne epidemien skaper andre behov som jeg absolutt tror kan bli videreført. Jeg håper f.eks. at det i større grad blir benyttet videokonferanser og jobbmøter digitalt, da vi kan kutte masse unødvendige utgifter i forbindelse med reise og spare miljøet litt på å ikke fly i hytt og pine i jobbsammenheng.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Sunset90 said:

Er vell flere andre land som går konkurs før norge vil jeg tro  😎💰

Det er ingen andre land som vil gjøre som Norge. Italia, Spania etc sliter nå, men de vil og bli ferdig med dette

Anonymkode: ffec8...d9f

• Opprett ny...