Gå til innhold

Er denne MSI gaming pc'n bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe å utsette på den. Personlig ville jeg sagt den er hinsides overkill, men må man så må man.

Anonymkode: 7ea98...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å utsette på den. Personlig ville jeg sagt den er hinsides overkill, men må man så må man.

Anonymkode: 7ea98...c33

Hvorfor tenker du den er overkill?

Anonymkode: 7eb36...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en bra maskin, men jeg må si at jeg synes den var litt i dyreste laget når man ser på spesifikasjonene sammenlignet med forrige måneds "gamingpc-deal" på elkjøp.

Men svaret er at den er helt klart bra, sannsynlig god nok for 13-åringen, men som alltid innen PC-verden, og særlig gaming, så kan det alltid bli bedre.

Ville passet på å kjøpe en brukbar gamingskjerm i tillegg for å få utnyttet maskinen ordentlig.

Anonymkode: 254dc...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en bra maskin, men jeg må si at jeg synes den var litt i dyreste laget når man ser på spesifikasjonene sammenlignet med forrige måneds "gamingpc-deal" på elkjøp.

Men svaret er at den er helt klart bra, sannsynlig god nok for 13-åringen, men som alltid innen PC-verden, og særlig gaming, så kan det alltid bli bedre.

Ville passet på å kjøpe en brukbar gamingskjerm i tillegg for å få utnyttet maskinen ordentlig.

Anonymkode: 254dc...ffe

Hm ok. Gamingskjerm har han, fikk til jul :) 

Anonymkode: 7eb36...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tenker du den er overkill?

Anonymkode: 7eb36...444

Fordi jeg klarer å spille alt jeg vil på en fem år gammel prosessor og et skjermkort til halve prisen. Skal sies at jeg for meg holder det lenge med 1080/60, da.

Anonymkode: 7ea98...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten notis fra en mann fra playstation generasjonen.

Kan være du/dere har gjort tankene allerede, men jeg sier det uansett.

Følg nøye med på spillevanene. Sørg for at hvis han spiller mye, at han spiller med venner fra nærlokale, altså vanlige venner. slik at han ikke detter ut sosialt.

gaming, spesielt pc gaming kan være type avhengighetdannende. som ijgen skaper isolasjon og kan føre til vond vei å gå siden ( depresjon, sosial angst, osv)

Jeg sier dette fordi jeg gikk den veien selv. Mine foreldre visste ikke bedre. Som barn/ungdom så er prioriteringene annerledes.

Men jeg har kjent folk som har spilt like mye som meg og fikk ingen problemer, så det er ingen fasit.

Bare en notis ifra 13 år gamle meg til dere.

Anonymkode: bbe18...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Bare en liten notis fra en mann fra playstation generasjonen.

Kan være du/dere har gjort tankene allerede, men jeg sier det uansett.

Følg nøye med på spillevanene. Sørg for at hvis han spiller mye, at han spiller med venner fra nærlokale, altså vanlige venner. slik at han ikke detter ut sosialt.

gaming, spesielt pc gaming kan være type avhengighetdannende. som ijgen skaper isolasjon og kan føre til vond vei å gå siden ( depresjon, sosial angst, osv)

Jeg sier dette fordi jeg gikk den veien selv. Mine foreldre visste ikke bedre. Som barn/ungdom så er prioriteringene annerledes.

Men jeg har kjent folk som har spilt like mye som meg og fikk ingen problemer, så det er ingen fasit.

Bare en notis ifra 13 år gamle meg til dere.

Anonymkode: bbe18...7e2

Dette var et spørsmål om en maskin er grei nok til gaming. Du er veldig off-topic her, hva synes du om PC-en og spesifikasjonene?

Anonymkode: 254dc...ffe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg klarer å spille alt jeg vil på en fem år gammel prosessor og et skjermkort til halve prisen. Skal sies at jeg for meg holder det lenge med 1080/60, da.

Anonymkode: 7ea98...c33

Nå var ikke akkurat 1080-kortet særlig billig i sin tid, det er jo et kort som nesten slår 2060-n i dag vel, men er til dels enig. Det er en dyr maskin i forhold til hva man får igjen synes jeg.

Anonymkode: 254dc...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette var et spørsmål om en maskin er grei nok til gaming. Du er veldig off-topic her, hva synes du om PC-en og spesifikasjonene?

Anonymkode: 254dc...ffe

Vel, man får helt flott gaming opplevelse med 1080 oppløsning, som også er vesentlig billigere enn å satse på 1440 +. Hadde holdt meg til det. Nå er det en ny konsoll generasjon til høsten og da kommer det nye grafikkhoppet. Og.. spill som Half Life Alyx blir nok ettertraktet.

diskusjon.no har en egen oppdatert "mest for pengene" pc kjøp guide.

https://www.diskusjon.no/topic/1578470-den-perfekte-pc-pakke-desember-2019/

Hadde det vært meg som skulle ha PC nå så hadde jeg: lagt penger i cpu, og annet hardware som er nødvendig (ssd og 16gb ram). hadde bygget den selv( det er som å sette sammen en IKEA nattbord med skuff)

jeg hadde gått for et brukt skjermkort type 1060 6 gb nvidia.

den pcn som TS har linket til er helt grei, men overkill til 1080 gaming og "godkjent" for 1440 gaming

jeg hadde gått for som sagt heller 1080 og spart en del penger

Anonymkode: bbe18...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, man får helt flott gaming opplevelse med 1080 oppløsning, som også er vesentlig billigere enn å satse på 1440 +. Hadde holdt meg til det. Nå er det en ny konsoll generasjon til høsten og da kommer det nye grafikkhoppet. Og.. spill som Half Life Alyx blir nok ettertraktet.

diskusjon.no har en egen oppdatert "mest for pengene" pc kjøp guide.

https://www.diskusjon.no/topic/1578470-den-perfekte-pc-pakke-desember-2019/

Hadde det vært meg som skulle ha PC nå så hadde jeg: lagt penger i cpu, og annet hardware som er nødvendig (ssd og 16gb ram). hadde bygget den selv( det er som å sette sammen en IKEA nattbord med skuff)

jeg hadde gått for et brukt skjermkort type 1060 6 gb nvidia.

den pcn som TS har linket til er helt grei, men overkill til 1080 gaming og "godkjent" for 1440 gaming

jeg hadde gått for som sagt heller 1080 og spart en del penger

Anonymkode: bbe18...7e2

Haha, sorry, jeg tolket ditt forrige innlegg med "1080" som at du hadde 1080 ti, ikke at du kjørte på 1920x1080.

Jeg synes det absolutt er verdt å spytte penger i både høyere oppløsning og ikke minst 144 hz.

Tviler litt på at TS er åpen for å bygge maskinen selv, siden det blir spurt på denne måten her, men jeg synes det stort sett er lite penger å hente på akkurat det, selv om denne maskinen kan man lett finne "konkurrenter" til som er mye billigere. Som nevnt så kjøpte jeg en maskin på elkjøp til kidden forrige måned, som hadde specs som ikke var veldig langt unna denne, til rundt 7k.

Anonymkode: 254dc...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fare for at han skal dette ut sosialt, da han foretrekker å være ute med vennene enn å spille. Sosial og aktiv type så han er nok ikke typen som blir sittende...

Men dere som prater om at dere kan få noe like bra til en billigere penge, kan man det uten å bygge den selv? I så fall hvor? Som en over her sa å bygge den selv er uaktuelt. :P 

Anonymkode: 7eb36...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen fare for at han skal dette ut sosialt, da han foretrekker å være ute med vennene enn å spille. Sosial og aktiv type så han er nok ikke typen som blir sittende...

Men dere som prater om at dere kan få noe like bra til en billigere penge, kan man det uten å bygge den selv? I så fall hvor? Som en over her sa å bygge den selv er uaktuelt. :P 

Anonymkode: 7eb36...444

Orker ikke tråle nettet for deg, sjekket bare elkjøp nå, men denne måneds gamingdeal er i en litt annen prisklasse enn forrige måneds. Da var det en maskin som har nesten samme spesifikasjonene som den du linker, bare at den kostet 7999 (tror jeg det var).

Det jeg anbefaler deg å kikke etter når du søker, er et litt bedre skjermkort. 2060 som det står på komplett-pcen kan med fordel heller være 2070 for eksempel, og det finner du nesten garantert til samme pris, eller lavere. De viktige spesifikasjonene står i "tittelen" på komplettsiden, så da har du fint grunnlag for å sammenligne. Generelt, desto høyere tall, desto bedre.

Anonymkode: 254dc...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...