Gå til innhold

Klarer ikke stoppe telle kalorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Tidligere holdt jeg på med idrett og utviklet etter hvert en spiseforstyrrelse. Jeg sjekket næringsinnholdet på alt jeg spiste og kalkulerte med aktiviteten jeg hadde vært i. Dette holdt jeg på med i nesten fire år. Det var ett år hvor målet ble å bli så tynn som mulig. Det klarte jeg etter hvert å legge i fra meg. Og jeg sluttet å bare spise sunt og startet å spise det jeg ville. Likevel klarte jeg ikke å la vær regne på kaloriene i hode. 
 

Det gjør jeg fortsatt. Jeg merker at det tar energi, og at jeg ofte føler skyld. Jeg misunner alle jeg ser som bare spiser når de er sulten og stopper når de er mett. Jeg føler jeg har mistet kontakt med kroppen min og er blitt helt obsesse med at jeg spiser akk x antall kalorier. Jeg merker at det tar energi og jeg vil slutte. 
 

Er det noen som har noen tips?

Anonymkode: 167d5...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...